728 x 90

سوريه,

جنگجویان سوری با پیشروی نیروهای بشار اسد در حلب، درخواست کمک کردند

-

درگیری رزمندگان ارتش آزادی سوریه در حلب
درگیری رزمندگان ارتش آزادی سوریه در حلب
خبرگزاری فرانسه - حلب - 13اوت:
- رزمندگان اپوزیسیون از جامعه بین‌المللی خواستار کمک شدند و در اینحال نیروهای رژیم به ناحیه جدیدی در حلب وارد شدند.
- یک رزمنده از گردان شهدای عتارب در ناحیه سوکاری در حلب به خبرنگار عکاس خبرگزاری فرانسه گفت چرا دولت شما کاری برای کمک به ما نمی‌کند؟ چرا در لیبی به سرنگونی قذافی کمک کردند اما به سوریه که رسیده می‌گذارند ما کشته شویم.
- به گفته خبرنگار عکاس خبرگزاری فرانسه تمام ارتباطات در حلب قطع شده است که نگرانیها از یک حمله عمده در شمال را برانگیخته است.
- کمپین هوایی ناتو در لیبی که توسط ملل‌متحد مجاز شد به جنگجویان کمک کرد اما شکافی عمیق در شورای امنیت ایجاد کرد. - گروه ناظر حقوق‌بشر سوری گفته است چند روز بعد از پس گرفتن صلاح‌الدین، نیروهای رژیم به سیف الدوله پیشروی کرده‌اند.

- عبدالباسط سیدا (Sayda) رئیس شورای ملی سوریه به خبرگزاری فرانسه گفت شورشیان خواهان دو منطقه پروازممنوع هستند یکی در شمال در نزدیکی مرز ترکیه و دیگری در جنوب در نزدیکی مرز اردن.
- جرج لیتل سخنگوی پنتاگون گفته است حکومت اسد بیش از پیش از قدرت هوایی در جنگش با شورشیان استفاده می‌کند. وی در این مورد که آیا در جهت اعمال پروازممنوع حرکت می‌کند گفت ما طرحهای ذخیره را آماده می‌کنیم. جی کارنی سخنگوی کاخ سفید برای گذار سیاسی در سوریه گفت هیچ گزینه‌یی را منتفی نکرده است.
- به گفته گروه ناظر حقوق‌بشر سوری، روز دوشنبه در سوریه 108نفر کشته شدند که 58نفرشان شهروند بودند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/92dc916b-39e7-4058-a21f-12ea865b9c46"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات