728 x 90

گروه ویژه اقدام مالی: ایران هم‌چنان در لیست سیاه باقی می‌ماند

گروه ویژه اقدام مالی (اف.ای.تی.اف)
گروه ویژه اقدام مالی (اف.ای.تی.اف)

گروه ویژه اقدام مالی (اف.ای.تی.اف) روز جمعه ۴ آبان در تازه‌ترین گزارش خود خبر از باقی ماندن ایران در لیست سیاه این نهاد داد.
گروه ویژه اقدام مالی (اف.ای.تی.اف) که یک نهاد جهانی برای مقابله با پولشویی و تأمین مالی تروریسم است در گزارش خود ایران را هم‌چنان در فهرست «حوزه نواحی پر خطر تحت فراخوان اقدام» معروف به لیست سیاه نگه داشت.
قرار گرفتن هر کشوری در لیست سیاه این نهاد به‌معنی آن است که این نهاد به اعضای خود شامل شبکه‌یی از کشورهای مختلف، نهادهای بین‌المللی و مؤسسات پولی و اعتباری، قویاً توصیه می‌کند از مراودات مالی و بانکی با آن پرهیز کنند.
گروه ویژه اقدام مالی در گزارش خود هم‌چنین تأکید کرد که فقط زمانی در تصمیم خود در مورد ایران تجدید نظر خواهد کرد که این کشور به‌طور کامل طرح اقدام مورد نیاز را کامل کند، که شامل تصویب اجرای کنوانسیونهای پالرمو و تأمین مالی تروریسم می‌شود.
لازم به یادآوری است که کنوانسیون پالرمو یک توافق بین‌المللی مورد حمایت سازمان ملل است که برای مبارزه با قاچاق انسان و تولید غیرقانونی و قاچاق اسلحه و مهمات تصویب شده است و کنوانسیون مقابله با تأمین مالی تروریسم یا «سی‌اف‌تی» هم یکی دیگر از توافق‌های سازمان ملل است که اعضا را ملزم می‌کند با نظارت بر مبادلات بانکی، جلوی تأمین مالی گروه‌های تروریستی را بگیرند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/ddcb690d-58f5-40cf-92e6-abf9529fd26a"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات