728 x 90

-

تظاهرات سراسری روز جمعه در عراق علیه حکومت نوری مالکی و محکومیت دخالتهای جنایتکارانه رژیم آخوندی

-

تظاهرات مردم عراق: 7گروگان اشرفي را آزاد كنيد
تظاهرات مردم عراق: 7گروگان اشرفي را آزاد كنيد
تظاهر کنندگان اعلام کردند: دولت مالکی باید 7گروگان ربوده شده از اشرف را آزاد کند
پلاکارد مردم و جوانان مبارز الانبار: خون پاک شهدای اشرف بر سطور درخشان تاریخ آزادی و عدالت می‌افزاید
تظاهر کنندگان ترور شخصیتهای ملی عراق توسط مالکی را محکوم کردند و خواستار محاکمه قاتلان مردم عراق شدند

تظاهرات سراسری مردم عراق و نماز وحدت جمعه در سیصد و سی و پنجمین روز تحصن، در6استان به‌پاخاسته در سراسر عراق به‌رغم موج دستگیریها و ترور شخصیتهای ملی و مردمی عراق؛ برگزار شد.
استانهای بغداد، انبار، صلاح‌الدین، نینوا، دیالی و کرکوک شاهد برگزاری تظاهرات ”خون شهیدان، ضامن پیروزی ماست» ؛ علیه سیاست سرکوب و ترور مالکی و علیه دخالتهای رژیم ایران در عراق بود. تمرکز اصلی خطبای جمعه بر روی ترور شیخ قاسم المشهدانی بود و تأکید کردند که این ترورها در استمرار تحصن‌ها تا دستیابی تظاهر کنندگان به حقوقشان اثری نخواهد داشت.
در کنار سن تظاهرات در رمادی مردم پلاکاردی نصب کرده بودند که بر روی آن نوشته شده بود: مالکی باید هفت گروگان ربوده شده از اشرف را آزاد کند.
در تظاهرات فلوجه شیخ وسام المحمدی خطیب جمعه وحدت فلوجه به متحصنان گفت اهل تسنن به ظلم و ظالمان تن نمی‌دهند و از مظومین و زندانیان حمایت می‌کنند که تحت انواع شکنجه به‌دلیل تبعیض و فرقه‌گرایی دولت مالکی هستند. خطیب فلوجه گفت: ”ای برادران!. شما ملتی هستید که تن به ظلم و ظالمان ندادید. شما ملتی هستید که از مظلوم و ضعیف حمایت می‌کنید. ملتی که در این روزها بدترین انواع ظلم و تبعیض و فرقه‌گرایی را تحمل می‌کند که از سوی دولت مالکی اعمال می‌شود. دولتی که به مردمش توهین می‌کند ”.
خطیب فلوجه از متحصنان خواست تا برای رسیدن به پیروزی عجله نکنند و بر پایداری در میدانهای تحصن پافشاری کنند
شیخ طالب حسن خطیب نماز میدان عزت و شرف در رمادی گفت که حضور در میدانهای تحصن توقف بردار نیست و تا محقق کردن همه اهداف متحصنین ادامه خواهد یافت. خطیب رمادی به مالکی نسبت به استمرار ظلم حکومت و لبریز شدن صبر متحصنان در استانها به‌پاخاسته هشدار داد.
خطیب سامرا در تظاهرات این شهر گفت: ... نزدیک به یک سال از خیزش مردم عراق گذشته است...
این خیزش با قتل سخنگویانش و نمایندگانش به پایان نمی‌رسد. جنایتکاران تلاشهای زیادی کردند ولی ما به پیش می‌رویم و مسیرمان را عوض نمی‌کنیم تا این‌که به اهدافمان برسیم. پس ای مالکی! این قتلها تنها بر اصرار و اراده ما می‌افزاید، این نقضها تنها بر اصرار ما و پایداری ما می‌افزاید. اعلام می‌کنیم که خون شیخ قاسم المشهدانی به هدر نخواهد رفت.
تظاهرات امروز در بغداد در حالی برگزار شد که همزمان با برگزاری نماز جمعه مسجد سیدیه بغداد هدف انفجار قرار گرفت؛ یک موذن مسجد در موصل را ترور کردند و موج دستگیریها به‌ویژه در انبار ادامه داشت.
تلویزیون بغداد گزارش داد: در حملات زنجیره‌یی به نمازگزاران جمعه امروز بر اثر انفجار بمب در نزدیکی یکی از مساجد در منطقه ابوغریب در غرب بغداد یک نمازگزار شهید و چهار تن دیگر مجروح شدند. انفجار یک بمب صوتی نیز نمازگزاران را در مسجد سیدیه در جنوب غربی بغداد هدف قرار داد که منجر به وارد آمدن خسارت به خودروهای نمازگزاران شد.
تلویزیون بغداد افزود: امروز در حوادث مناطق مختلف در بغداد در مناطق مدائن، اعظمیه و نهروان 17نفر شهید و مجروح شدند.
در دو انفجار العامریه و تاجی بغداد که همزمان با تظاهرات امروز صورت گرفت؛ حداقل 10تن کشته و 26نفر مجروح شدند
نماز وحدت در استانهای به‌پاخاسته عراق امروز در حالی برگزار گردید که یک روز قبل سخنگویان متحصنان و علمای اهل سنت در بغداد و انبار اعلام کرده بودند در اعتراض به ترور شیخ قاسم المشهدانی و موج دستگیریها و سرکوب؛ مساجد بغداد و انبار را بعد از نماز جمعه امروز تعطیل خواهند کرد. تلویزیون الشرقیه گزارش داد: در اعتراض به موج دستگیریهایی که نیروهای ارتش و سوات در شهر رمادی به آن دست زده‌اند، تظاهر کنندگان خشمگین جاده بین شهرهای رمادی و فلوجه در استان الانبار را بستند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/c88da326-fb4c-4ee5-ad86-b33100f62b77"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات