728 x 90

-

جهان رسانه شنبه ۷مرداد ۹۱

-

رسانه های خارجی
رسانه های خارجی
نگاهی به مهمترین عناوین رسانه‌های جهان:
الشرق‌الأوسط: جهان همراه با حلب نفسهایش را در سینه حبس می‌کند
الأیام: هشدار نسبت به کشتار در حلب و «احتمال» به‌کارگیری سلاح شیمیایی
گلف‌نیوز: همزمان با آمادگی حلب برای «ام‌المعارک»، نگرانی برای قتل‌عامی دیگر بالا می‌گیرد
الغد: پناهندگان سوری برای نبرد به سوریه بازمی‌گردند
الاهرام: شرط آمریکا برای دخالت نظامی در سوریه، موافقت شورای امنیت است
تودی‌زمان: شبکه‌های مخفی ترکیه به رزمندگان سوری کمک می‌رسانند
عرب‌نیوز: رژیم اسد دیر یا زود سرنگون خواهد شد
العرب الیوم: کودک سوری که سعی کرد به اردن بگریزد به ضرب گلوله ارتش سوریه به قتل رسید
نشنال پست: یک آغاز دلپسند

حرف روز رسانه‌ها
الشرق‌الأوسط:
همراه با حلب جهان نفسهایش را در سینه حبس می‌کند
این روزنامه با چاپ عکسی از سربازان و شبه‌نظامیان شبیحه که به دست ارتش آزاد سوریه دستگیر شده‌اند می‌نویسد: همراه با هشدارهای جهانی نسبت به جنگ قریب‌الوقوع در حلب، نیروهای دولتی برای حمله به محله‌های محاصره شده شهر از هلیکوپتر استفاده می‌کنند.
الشرق‌الأوسط ضمن اشاره به مواضع کشورها در مورد جنایت در سوریه به‌نقل از برنارد والرو «سخنگوی وزارت‌خارجه فرانسه» می‌نویسد: بشار اسد «برای جنایت جدید علیه مردمش آماده می‌شود»
این روزنامه به هشدار ستاد ارتش نیروهای مسلح روسیه به اپوزیسیون سوریه اشاره دارد که گفته‌اند در صورت حمله به پایگاه دریایی‌شان در طرطوس تمام امکانات لازم برای پاسخ قاطع را دارند.
الأیام: هشدار نسبت به کشتار درحلب و «احتمال» به‌کارگیری سلاح شیمیایی
الأیام با اشاره به دستگیری شبه‌نظامیان رژیم اسد به دست رزمندگان سوری نوشته است: دبیرکل ملل‌متحد نگرانی شدید خود از شعله‌ور شدن خشونت در حلب ابراز داشت. این روزنامه همچنین از نگرانی ناوی پیلای «کمیسر حقوق‌بشر ملل‌متحد از بروز درگیری وسیع و در آینده نزدیک در حلب خبر می‌دهد و می‌گوید انگلستان نسبت به کشتار جنایتکارانه درحلب هشدار می‌دهد.
گلف‌نیوز: همزمان با آمادگی حلب برای «ام‌المعارک»، نگرانی برای قتل‌عامی دیگر بالا می‌گیرد
رزمندگان اپوزیسیون سوریه در حلب خود را برای رویارویی با نیروهای دولتی در نبردی با عنوان «ام‌المعارک» آماده می‌کنند، در عین‌حال که دولتهای غربی ابراز نگرانی کردند که وقوع قتل‌عام دیگری اجتناب‌ناپذیر است.
رزمندگان اپوزیسیون 150 سرباز و شبه‌نظامی دولتی را در حلب و ادلب دستگیر کردند. رابرت مود که تا چندی پیش فرماندهی هیأت ناظران ملل‌متحد در سوریه را به عهده داشت روز گذشته گفت: در مورد سرنگونی بشار اسد باید گفت که فقط بحث زمان مطرح است.
آمریکا و فرانسه نگرانی خود را از وقوع قتل‌عام در حلب ابراز داشتند و وزیر خارجه انگلستان، حمله نیروهای اسد به حلب را توسعه مطلقاً غیرقابل‌قبول جنگ دانست.
الغد: پناهندگان سوری برای نبرد به سوریه بازمی‌گردند
این روزنامه اردنی با اشاره به بازگشت داوطلبانه 300 سوری به کشورشان می‌نویسد این پناهندگان که نخواستند نامشان منتشر شود گفته‌اند برای شرکت در نبرد آزاد ساختن کشور خود از دست رژیم اسد می‌روند.
الاهرام: شرط آمریکا برای دخالت نظامی در سوریه، موافقت شورای امنیت است
در زمانی که ارتش آزاد سوریه و نیروهای دولت بشار اسد برای نبرد سختی که پیش‌بینی می‌شود منجر به قتل‌عام شود، ایالات متحده آمریکا اعلام کرد در سوریه دخالت نظامی نخواهد کرد، مگر با موافقت شورای امنیت، سخنگوی وزارت‌خارجه آمریکا، ویکتوریا نولند گفت: واشینگتن به‌رغم نگرانی‌اش نسبت به‌وقوع کشتار درحلب، به رژیم سوریه فشار خواهد آورد تا مانع از کشتار احتمالی شود. از طرفی دیگر وزیر خارجه آلمان «گیدو وستروله» گفت به نظر او علائم ضعیف شدن اسد شروع به بارز شدن کرده است، ولی پایان آن خیلی نزدیک نیست.
تودی‌زمان: شبکه‌های مخفی ترکیه به رزمندگان سوری کمک می‌رسانند
این روزنامه با چاپ عکسی از ملاقات مناف طلاس، ژنرال جدا شده از رژیم اسد با داوود اوغلو وزیر خارجه ترکیه نوشته است: ترکیه از طریق ایجاد یک پایگاه مخفی و در همکاری با هم‌پیمانانی چون عربستان سعودی و قطر، به رزمندگان سوری که در شهرهای مرزی مستقر هستند کمک می‌کند. کمکها شامل ارسال سلاح و تجهیزات ارتباطی است. این نشان می‌دهد که دول غرب که زمانی نقش تعیین کننده‌ای در سرنگونی قذافی داشتند، چقدر از دخالت نظامی در سوریه اجتناب می‌کنند.
عرب‌نیوز: رژیم اسد دیر یا زود سرنگون خواهد شد
این روزنامه ضمن درج اظهارات شب گذشته لوران فابیوس، وزیر خارجه فرانسه، در مورد وخامت اوضاع در سوریه به‌نقل از وی نوشته است ”من تردیدی ندارم که رژیم اسد دیر یا زود سرنگون خواهد شد. ما در حال تلاش برای خاتمه کشتار و خونریزیها و همچنین متحد کردن اپوزیسیون سوریه و دیگر بازیگران سیاسی این صحنه برای ایجاد یک آلترناتیو هستیم“. فابیوس با اعلام خطر در مورد وقوع قتل‌عام دیگری در حلب از روسیه و چین خواست برای جلوگیری از خونریزی بیشتر با شورای امنیت سازمان ملل همکاری کنند.
العرب الیوم: کودک سوری که سعی کرد به اردن بگریزد به ضرب گلوله ارتش سوریه به قتل رسید
این روزنامه اردنی پس از اشاره به یک درگیری 2ساعته بین ارتش اردن و سوریه می‌نویسد اکنون وضعیت آرام و عادی شده است و به‌نقل از یک منبع رسمی می‌نویسد کودکی همراه با خانواده‌اش سعی کردند از معبر مرزی وارد اردن شود ولی ناگهان آتش گشوده شد که کودک شروع به دویدن کرد که نزدیک مرز اردن و سوریه مورد اصابت قرار گرفت و با ورود به مرز اردن ارتش توانست او را به بیمارستان دولتی منتقل کند ولی از آنجایی که از ناحیه گردن و پا مورد اصابت قرار گرفته بود بر اثر شدت جراحت جان داد.

از اینطرف و آنطرف
نشنال پست: یک آغاز دلپسند
عنوانی است برای تصویر زیبایی از روشن شدن مشعل المپیک در مراسم افتتاحیه بازیهای المپیک لندن که شب گذشته برگزار شد. گفته می‌شود مراسم افتتاحیه المپیک لندن 27 میلیون هزینه در بر داشته است.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/d21e1d91-c30d-48d3-b248-2fdac0db6db7"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات