728 x 90

-

چالشهای عراقیان مقیم سوریه

-

پناهندگان عراقی در سوریه
پناهندگان عراقی در سوریه
به گزارش تلویزیون الشرقیه، ریاست مجلس نمایندگان عراق اعلام کرد که هواپیماهای شهری برای انتقال عراقیان در سوریه که به‌دلیل اوضاع آن کشور بلاتکلیف مانده‌اند اختصاص یافته است.

اما دولت مالکی در این زمینه مشغول کارشکنی است. گزارشات رسیده حاکی از آن است که از روز جمعه بیش از ۱۵۰۰ پناهنده عراقی در فرودگاه بین‌المللی سوریه بلاتکلیف باقی مانده‌اند که در بین آنان تعداد زیادی زن و کودک می‌باشد، این موضوع به‌دلیل اقداماتی است که سفارت عراق در دمشق انجام می‌دهد، افراد مقیم سوریه می‌گویند سفارت عراق در دمشق اقدامات عجیبی انجام می‌دهد که موجب باقی ماندن تعداد زیادی از عراقیان مقیم سوریه در فرودگاه شده است، این اقدامات جداسازی و پارتی بازی و تقسیم کردن آنها بر اساس مناطقی است که در عراق ساکن هستند. به گفته این منابع برخی از هواپیماها به‌دلیل همین اقدامات تقریباً خالی به عراق بر می‌گردند، بر اساس این گزارشها مشکل عراقیان در سوریه رسیدن به فرودگاه است که آن هم به‌دلیل بسته بودن مسیرها، و نبود وسائل نقلیه و ترس از درگیریهای نظامی می‌باشد.
در ادامه همین موارد برخی از پناهندگان سوری تلاش کردند که به عراق پناهنده شوند ولی بنا‌ به گفته منابع نظامی عراق، مقامهای دولت مالکی به نیروهای امنیتی دستور داده‌اند که هیچ پناهنده‌ای را نپذیرند. یک سروان در بخش روادید در معبر مرزی ”الولید“ گفت که حدود 150 خانواده سوری به این معبر مراجعه کردند ولی مقامهای عراقی به آنان اجازه عبور ندادند، مقامهای عراقی همچنین دستوراتی دریافت کرده‌اند که به هیچ‌کسی که پاسپورت ندارد اجازه ورود به عراق داده نشود حتی اگر آن فرد عراقی باشد.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/a38664ac-54b8-4759-86e2-499f93debc17"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات