728 x 90

اعتراض عليه مالكي,اقدامات سركوبگرانه مالكى,

طراحی ترور ایاد علاوی توسط ایادی مرتبط با رژیم ایران

-

 ایاد علاوی رهبر العراقیه
ایاد علاوی رهبر العراقیه
تلویزیون بغداد گزارش داد ایاد علاوی رهبر العراقیه عناصر مرتبط با رژیم ایران را متهم به طرح ترور خودش کرد.

وی در یک مصاحبه مطبوعاتی گفت عناصر مرتبط با رژیم ایران طرحهایی برای ترورش آماده کردند.
ایاد علاوی گفت هشدارهایی از کشورهای عربی در این رابطه دریافت کرده است. وی افزود: تماسهایی از سوی رهبران کشورهای مهم عربی دریافت کرده است که در آن به او نسبت به وجود طرحهای ترورش و هدف قرار دادن رهبران العراقیه هشدار داده بودند. رهبر العراقیه رژیم ایران را متهم به دخالت در امور داخلی عراق و در امور چند کشور عربی کرد. …».
در همین حال تلویزیون رافدین به‌نقل از یک منبع در جنبش وفاق ملی به رهبری ایاد علاوی گزارش داد که وی بعد از کشف تلاش جدی برای ترورش به بغداد برنمی‌گردد. این منبع گفت که اطلاعات قطعی و خطرناک اشاره به تلاش برای ترور علاوی دارد. این منبع گفت علاوی در انتظار تغییر مالکی با شخصیتی دیگر و برطرف شدن خطر ترور وی می‌باشد».

از سوی دیگر العراقیه اعلام کرد که رهبر آن ایاد علاوی بعد از پایان دیدارها و ملاقاتهای سیاسی‌اش در خارج و بعد از اقدامات پزشکی ساده به بغداد بازخواهد گشت.
میسون الدملوجی سخنگوی رسمی العراقیه طی اطلاعیه‌ای، شایعات درباره این‌که ایاد علاوی در اربیل خواهد ماند نه در بغداد را رد کرد. وی یادآوری کرد که علاوی بارها و مستمراً مورد تعرض ترور قرار گرفته است که آخرین بار آن یک سال پیش بود، … این طرح و یا هر طرح دیگری مانع این نمی‌شود که ایاد علاوی به‌رغم وجود طرحهای جدی برای ترور وی به بغداد نیاید. الدملوجی گفت که نه العراقیه و نه جنبش وفاق و نه دبیرکل آن هیچ دفتری در اربیل ندارند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/160dc079-1771-4087-bc36-6638096fa6f3"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات