728 x 90

سوريه,

شکست طرح صلح عنان و موضع هیلاری کلینتون در مورد سوریه

-

هیلاری کلینتون
هیلاری کلینتون
تلویزیون سی.ان.ان 11آوریل ۲۰۱۲: هیلاری کلینتون، وزیر خارجه آمریکا گفت انتظار یک دیپلوماسی سخت را در آینده در سوریه دارد. این اظهارنظر وی پس از آن اعلام شد که ضرب‌الاجل خروج نیروهای سوریه سپری شد، ولی از خروج خبری نشد.

در سوریه، خشونتها، خصوصاً در شهر حمص شدت گرفته است. موشک‌باران و خمپاره‌باران از اولین ساعتهای روز چهارشنبه آغاز شد. یک ساختمان در اثر شلیک توپ یک تانک فرو ریخت. اپوزیسیون می‌گوید بیش از صد نفر در سراسر کشور کشته شده‌اند.

دولت سوریه ادعا می‌کند که با طرح صلح تا حدودی متابعت کرده است، ولی فعالان می‌گویند خشونتها به همان اندازه همیشه شدید است.

کوفی عنان بخشی از وقت روز خود را در مرز ترکیه و سوریه در کمپهای پناهندگی گذراند. در حال حاضر 25هزار پناهنده سوری در این کمپها سکونت دارند. او اعتراف کرد که خروج پناهجویان سوری طی روزهای اخیر شدت یافته است که نشان می‌دهد عملیات نظامی دولت سوریه نیز شدت گرفته است…

منتقدان رژیم سوریه که اکنون به‌طور فزاینده‌یی منتقدان کوفی عنان نیز شده‌اند، می‌گویند این طرح به دولت سوریه که در استفاده از سلاحهای سنگین انحصاری دارد، فرصت بیشتری می‌دهد تا مردم خود را در داخل کشور بکشد. عنان در یکی از کمپهایی که بازدید می‌کرد، با پناهجویان خشمگینی که علیه او شعار می‌دادند روبه‌رو شد. آنها فریاد می‌زدند، ”کوفی عنان، برو بیرون، تو دروغگویی ”. آنها در این حال با پلیس ترکیه نیز درگیر شدند. ولی وقتی سناتور جان مک‌کین و جو لیبرمن دو تن از قانونگذاران ارشد آمریکایی از همان کمپ چند ساعت بعد بازدید کردند، با استقبالی مانند قهرمانان روبه‌رو شدند. آنها کودکان پناهجویان را بغل کردند و خواستار رهبری بیشتر آمریکا در بحرانی که بیش از یک سال است به درازا کشیده و بیش از 9هزار کشته داده است، شدند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/d9ac7cac-8930-4672-924e-908a16655a2f"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات