728 x 90

خامنه‌ای از هلاکت رئیسی و همراهانش به‌عنوان «خبر تلخ» و «حادثه تلخ» یاد کرد

تصویری از محل هلاکت رئیسی جلاد
تصویری از محل هلاکت رئیسی جلاد

خامنه‌ای در پیام خود پس از هلاکت رئیسی و همراهانش، با «اندوه و تأسف فراوان»، از مرگ جلاد ۶۷ به‌عنوان «خبر تلخ» و «حادثه تلخ» یاد کرد.

خلیفه درمانده، قاتل خون‌آشام مجاهدین و شهیدان قیامهای مردم ایران را «خدمتگزار صمیمی و مخلص و با ارزشی» توصیف کرد که از «طعن بدخواهان» آزردگیها داشت، ولی اینها «مانع تلاش شبانه روزیش» نمی‌شد.

خامنه‌ای در پیامش مخبر، معاون اول رئیسی، را مأمور «مدیریت قوه مجریه» رژیم کرد و افزود که وی «موظف است به همراهی رؤسای قوای مقنّنه و قضاییه ترتیبی دهند که ظرف حداکثر پنجاه روز رئیس‌جمهور جدید انتخاب شود».

 

تلگرام چند ثانیه رژیم اسامی کشته‌شدگان حادثه سقوط بالگرد را به این ترتیب اعلام کرد: ابراهیم رئیسی، آخوند آل‌هاشم نماینده ولی‌فقیه در استان آذربایجان شرقی و امام جمعه خامنه‌ای در تبریز، امیرعبداللهیان وزیر خارجه رژیم، مالک رحمتی، استاندار آذربایجان شرقی، پاسدار مهدی موسوی، یک نیروی سپاه انصارالمهدی، خلبان، کمک خلبان سرگرد فنی بهروز قدیمی.

شب گذشته پهپاد ترکیه توانست از طریق شناسایی منبع گرمای ناشی از سوختن هلیکوپتر و اجساد، مختصات محل حادثه را پیدا و به رژیم بدهد. رژیم خودش به‌رغم تمام ژست و فیگورهای موشکی و پهپادی توان چنین شناسایی را نداشت و به ناچار از ترکیه کمک گرفت.

 

به‌دنبال انتشار خبر هلاکت رئیسی خبرگزاری رسمی رژیم اعلام کرد زمان و نحوه برگزاری اختتامیه و افتتاحیه مجالس یازدهم و دوازدهم تغییر می‌کند.

خبرگزاری سپاه پاسداران نیز با نشان دادن عکسی از صندلی خالی رئیسی جلاد ضربه وارده به حکومت آخوندی را به نمایش گذاشت.

صندلی خالی رئیسی جلاد

 

شورای نگهبان ارتجاع پس از هلاکت رئیسی اعلام کرد:

سخنگوی شورای نگهبان ارتجاع ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲

طحان نظیف سخنگوی شورای نگهبان: بر اساس قانون اساسی با موافقت رهبری معاون اول رئیس‌جمهور مسئولیتها و اختیارات رئیس‌جمهور را برعهده خواهد داشت و البته شورایی متشکل از رئیس قوه قضاییه رئیس مجلس و معاون اول رئیس‌جمهور موظف هستند که ترتیبی را اتخاذ بکنند که حداکثر ظرف مدت ۵۰روز رئیس‌جمهور جدید انتخاب بشود.

روز دوشنبه جلسه فوق‌العاده سران قوای رژیم برگزار شد. مخبر در این جلسه گفت: راه ما راه رئیسی است.

مخبر در نخستین تصمیم خود باقری معاون سیاسی وزارت‌خارجه رژیم را سرپرست این وزرارتخانه اعلام کرد.

پاسدار باقری، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح خامنه‌ای نیز اعلام کرد: آمادگی همه‌جانبه خود برای هر گونه کمک و همراهی با دولت با مسئولیت مخبر را اعلام می‌کنیم.

 

به‌دنبال هلاکت رئیسی جلاد، تلویزیون رژیم در یکی از برنامه‌ها خود ضمن مروری بر سوابق او در قضاییه جلادان، حکمی از خمینی ملعون را به نمایش گذاشت که در آن آخوندهای جنایتکار نیری و رئیسی را مأمور اجرای بدون درنگ احکام جنایتکارانه کرده است.

 

تلویزیون رژیم ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

تلویزیون رژیم ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

 

گزارشگر: سید ابراهیم رئیسی به دوره‌های تربیتی شهید بهشتی برای کادر سازی نیازهای مدیریتی نظام اسلامی رفت سال ۱۳۵۹ دادیار شهرستان کرج شد و بعدها آیت‌الله علی قدوسی دادستان انقلاب او را به دادستانی کرج منصوب کرد.

گزارشگر: دهه ۶۰ رئیسی جانشین دادستان انقلاب تهران شد فعالیت‌های قضایی او باعث شد امام خمینی رهبر انقلاب اسلامی رئیسی و نیری را مأمور رسیدگی به پرونده‌های راکد در شورای عالی قضایی کند.

 

گزارشگر: رئیسی از سال ۸۳، ده سال معاون اول قوه قضاییه شد او سال ۹۳ تا اسفند ۹۴ به دادستانی کل کشور رسید

محمدی گلپایگانی: جناب حجت الاسلام آقای حاج ابراهیمی رئیسی دامه برکاته

حکم خمینی:

«حکم به آقایان نیری و رئیسی (رسیدگی به پرونده‌های راکد در شورای عالی قضایی)

حکم

زمان: ۱بهمن ۱۳۶۷ /۱۳جمادی الثانی ۱۴۰۹

مکان: تهران-جماران

موضوع: مأموریت رسیدگی به پرونده‌های راکد در شورایعالی قضایی

مخاطب: شورایعالی قضایی

بسمه تعالی

شورایعالی قضایی جمهوری اسلامی

کلیه پرونده‌هایی که تاکنون در آن شورا با کمال تعجب راکد مانده است، و اجرای حکم خدا به تأخیر افتاده است در اختیار حجتی الاسلام آقایان: نیری و رئیسی قرار دهید، تا هر چه زودتر حکم خدا را اجرا نمایند، که درنگ جایز نیست. به آقایان نیری و رئیسی هم سفارش اکید می‌نمایم که جهات شرعیه را کاملاً رعایت نمایند. والسلام.

۶۷/۱۱/۱

روح‌الله الموسوی الخمینی

صفحه ۲۴۵

 

آخوند شیاد محمد خاتمی در پیام خود گفت که این حادثه دردناک و خسارت‌بار بود.

آخوند حسن روحانی رئیس‌جمهور سابق رژیم نوشت: این مصیبت صفحه تلخی در کتاب انقلاب اسلامی رقم است. همانند ۴۵ سال گذشته با هدایتهای رهبر انقلاب انسجام اجتماعی تقویت خواهد شد.

جهانگیری معاون اول روحانی نیز با نگرانی گفت:

مطمئنا رهبری بیش از بقیه در این حادثه عزادار هستند و ناراحت هستند. کشور ما در منطقه بسیار حساسی هست ما در اطراف‌مان به‌هرحال حوادث مهمی در این ایام اتفاق افتاده باید به‌قول معروف چهار چشمی از ایران مواظبت بکنیم باید مواظب ملت ایران باشیم مواظب ایران باشیم و اون هم با یک انسجام فقط اون نقش اصلی که دشمن رو مأیوس می‌کنه

نوه خمینی معلون نیز در پیامی با مجیزگویی از خامنه‌ای گفت: آرامش خامنه‌ای در این شرایط هم‌چون لنگرگاهی ثبات‌افرین برای نظام است. تدبیر رهبری انقلاب باعث عبور از این روزها خواهد شد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/7b79eb40-5e54-45d1-b999-d544e70f354b"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات