728 x 90

محاکمه سران رژیم اسد به‌دلیل مشارکت در «جنایات علیه بشریت» و «جنایات جنگی»

محاکمه سران رژیم اسد
محاکمه سران رژیم اسد

به گزارش خبرگزاری فرانسه روز سه‌شنبه اول خردادماه قرار است دادگاه ویژه پاریس سه تن از مقامات ارشد رژیم بشار اسد را به‌دلیل مشارکت در «جنایات علیه بشریت» و «جنایات جنگی مورد محاکمه قرار دهد. دادگاه ویژه پاریس اعلام کرد این سه تن را به‌دلیل نقش آنها در قتل دو فرانسوی-سوری دستگیر شده در سال ۲۰۱۳ محاکمه خواهند شد.

پیش از این پرونده‌هایی علیه رژیم سوریه در سایر کشورهای اروپایی، به‌ویژه در آلمان، طرح شده است. اما در این موارد، افرادی که تحت تعقیب قرار می‌گرفتند مقامات عالی‌رتبه نبودند و عموماً در جلسات دادگاه حضور داشتند.
به گزارش خبرگزاری فرانسه علی مملوک، رئیس سابق دفتر امنیت ملی، عالی‌ترین نهاد اطلاعاتی در سوریه، جمیل حسن، مدیر سابق سرویس اطلاعاتی نیروی هوایی و عبدالسلام محمود، مدیر سابق تحقیقات این سرویس که حکم بازداشت بین‌المللی دارند در جریان این پرونده محاکمه خواهند شد.
خبرگزاری فرانسه هم‌چنین به‌نقل از کلمانس بکتارت که موکل گروهی از شاکیان است نوشت: «بسیاری ممکن است این محاکمه را نمادین بدانند، اما این بخشی از یک روند طولانی است و باید در امتداد محاکمه‌هایی که قبلاً در جاهای دیگری در جهان برگزار شده یا در حال برگزاری است دیده شود».
وی افزود این تلاشها در راستای مبارزه با مصونیت از مجازات جنایات رژیم سوریه است.
این وکیل دادگستری خاطرنشان کرد: «ما معمولاً فراموش می‌کنیم که جنایات رژیم هنوز هم در حال انجام است. این محاکمه به‌عنوان یادآوری است که «ما تحت هیچ شرایطی نباید روابط خود را با رژیم بشار اسد عادی‌سازی کنیم».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/363949c1-a985-4357-b057-029f2a8e6229"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات