728 x 90

قيام هاي خاورميانه,مصر,

اعتراضات در مصر ادامه دارد

-

مردم مصر در میدان تحریر- آرشیو
مردم مصر در میدان تحریر- آرشیو
موج اعتراضات در قاهره ادامه دارد. هر روز بر شمار قربانیان افزوده می‌شود، اما جوانان مصر می‌گویند تا کنار رفتن حاکمان نظامی دست از اعتراض بر نمی‌دارند:
در حالی که موج جدید اعتراضات در قاهره از روز جمعه تاکنون دهها کشته و مجروح بر جای گذاشته است، شورای حاکم نظامی مصر تظاهر‌کنندگان را به تلاش برای برهم زدن ثبات کشور متهم کرد. معترضان به تظاهرات خود ادامه داده و برخی ساختمانهای دولتی را به آتش کشیدند.
یکی از تظاهر‌کنندگان می‌گوید: «همه کسانی که این‌جا هستند صورتهایشان را پوشانده‌اند، اینها مأمورانی هستند که برای حمله به مردم پول گرفته‌اند».
یکی دیگر از معترضان نیز می‌گوید «تنها راه‌حل انتقال سریع قدرت و محاکمه کسانی است که مسئول این شرایط هستند».
ژنرال عادل عماره از اعضای شورای عالی نظامی مصر تظاهر‌کنندگان را مورد حمله قرار داد و گفت: «طی ماههای گذشته و از زمان انقلاب یک مدل منحصربه‌فرد همکاری میان مردم و ارتش وجود داشت که این همکاری دیگر وجود ندارد و گروههایی به‌دنبال سقوط دولت هستند».
سازمانهای مدافع حقوق‌بشر و کشورهایی نظیر آمریکا و انگلستان این خشونتها را غیرقابل‌قبول خوانده و خواستار توقف سریع سرکوبها شده‌اند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/15994d76-c863-43ff-8902-dd7369dcc15a"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات