728 x 90

۵مهر ۶۰،آنان که مرگ بر خمینی را طنین‌انداز کردند، فعالیت کانونهای شورشی در ایران

فعالیت کانونهای شورشی در شهرهای میهن
فعالیت کانونهای شورشی در شهرهای میهن

گسترش فعالیت کانونهای شورشی به‌ مناسبت سالگرد حماسه ۵مهر ۶۰، و آغاز سال تحصیلی در شهرهای میهن.

خانم مریم رجوی در پیامی به‌ مناسبت آغاز سال تحصیلی جدید و سالگرد حماسه ۵مهر ۶۰، از جمله گفته بودند:

در آستانه روز ۵مهر، خاطره سرخ نبرد درخشانی را که در سال ۱۳۶۰در همین روز، توسط نسل جوان ایران خلق شد، گرامی‌ می‌داریم.

بازگشایی مدرسه‌ها و دانشکده‌ها در سالی که با قیام و جنبش اعتراضی آمیخته است، اهمیت ویژه‌یی دارد. قیام ۱۴۲شهر در دیماه ۹۶، قیام دست کم ۲۷شهر در مرداد امسال و قیامهای تهران، کازرون، اهواز، خرمشهر و برازجان پیام مهمی دارد. این قیام‌ها بیش از هر زمان دیگری درس آزادی را بالاترین و مبرم‌ترین درس جوانان و نوجوانان ایران کرده است.
درس اول درس آزادی است.
درس دوم از خودگذشتگی برای آزادی است. صد و بیست هزار تن از فرزندان دلیر ایران در مبارزه با این رژیم جان خود را فدا کردند. از جمله سی هزار زندانی سیاسی قتل‌عام شده در سال ۶۷و نیز دهها شهید و هزاران دستگیری در خلال خیزش‌های امسال. همه اینها بهایی است که نسل جوان ایران برای آزادی پرداخته و می‌پردازد.
اما سومین درس، اتحاد و همدلی برای آزادی است که در برپایی کانونهای شورشی و شوراهای مقاومت بارز می‌شود و قیام‌ها و جنبش اعتراضی را به‌پیش می‌برد.
بنای یک نظام آموزشی پیشرفته و دموکراتیک فقط با سرنگونی رژیم ولایت فقیه به‌دست می‌آید. خواست‌های معلمان معترض برای آزادی و عدالت، ایجاد تشکل و پایان یافتن حبس و تبعید همکاران‌شان، و رفع فقر و تبعیض، در گرو به‌زیر کشیدن استبداد دینی است.
راه‌حل در دست جایگزین دموکراتیک این رژیم، شورای ملی مقاومت ایران است. راه‌حل در دست نسلی است که در همین مسیر با شعار سرنگونی برخاسته است. همان‌طور که مسعود رجوی گفته است:‌ روزگار دیو و دد و آخوند خمینی‌صفت رو به‌پایان است. و سحرگاهان آزادی و عدالت فرا رسیده است.

دانش‌آموزان و دانشجویان،
بازگشایی مدرسه‌ها و دانشکده‌ها نیروی تازه‌یی به‌ قیام‌ها و ‌جنبش اعتراضی اضافه می‌کند. و می‌تواند رژیم پوسیده را به‌ محاصره درآورد.
برای ادای دین به‌ هموطنان محروم و ستمزده به‌خصوص کودکانی که در این رژیم قربانی شده‌اند، برای استمرار قیام‌ها و برای آزادی ایران از اشغال آخوندها به‌پا خیزید.
کانونهای شورشی را در مدرسه‌ها و دانشگاهها گسترش دهید.
هر مدرسه را یک کانون شورشی، هر دانشکده را یک کانون شورشی و هر شهر ایران را یک شهر شورشی کنید.
آزادی و پیروزی در دستان شماست!

 

گرامی‌داشت حماسه ۵مهر ۶۰در ساری، شیراز، اهواز و تهران

اعضای یکی از کانونهای شورشی ساری نیز پوستری حاوی برخی از شهدای مجاهد خلق و متن « شهدای ۵مهر ۶۰، آنان که شعار مرگ بر خمینی را در ایران فریاد زدند» را تنظیم و نصب کردند.

در شیراز نیز اعضای کانونهای شورشی ۹۹۴این شهر در دانشگاه شیراز اقدام به نصب بنری حاوی تصاویر تعدادی از شهدای سرفراز مجاهد خلق و شعار «درود بر شهدای قهرمان ۵مه ۶۰که فریاد مرگ بر خمینی سردادن» و همچنین تراکت «شاه سلطان ولایت مرگت فرا رسیده» این روز تاریخ‌ساز سرنوشت ایران‌زمین را گرامی داشتند.

اعضای یکی از کانونهای شورشی اهواز نیز بنری حاوی تصاویر برخی از قهرمانان شهید حماسه پنجم مهر و جمله « شهدای ۵مهر ۶۰، آنان که شعار مرگ بر خمینی را در ایران طنین‌انداز کردند» را در یکی از پارکهای این شهر نصب کردند.

در تهران نیز اعضای کانون شورشی حنیف کفایی با بلند کردن تراکتهای «شاه سلطان ولایت مرگت فرا رسیده – یاد قهرمانان ۵مهر گرامی باد» یاد این حماسه‌سازان قهرمان ایران‌زمین را گرامی داشتند.

 

به آتش کشیدن بنر خامنه‌ای جلاد در کرج

اعضای کانون شورشی ۵۵۵کرج در یک اقدام شجاعانه در گرامی‌داشت قهرمانان شهید حماسه پنجم مهر ۱۳۶۰و بیاد مجاهد قهرمان ثریا پرتوی در ۵مهر ۶۰، بنر خامنه‌ای جلاد را به آتش کشیدند.

 

به آتش کشیدن پوستر خامنه‌ای در ساری و نصب پوستر در تهران و آذربایجان شرقی

اعضای یکی از کانونهای شورشی ساری نیز با شعار «مرگ بر خامنه‌ای» پوستر ولی‌فقیه این رژیم جنایتکار را به آتش کشیدند.

در تهران نیز اعضای یکی از کانونهای شورشی در پیامی گفتند، «هر دانشگاه و هر مدرسه کانون شورشی علیه رژیم و مبارزه برای آزادی است، زنده باد آزادی».

کانون شورشی دیگری اقدام پخش و به نصب تراکتهایی با مضمون «دانشجویان و دانش‌آموزان، دانشگاه و مدرسه را به کانون اعتراض و شورش تبدیل کنید» کردند.

در آذربایجان شرقی نیز اعضای یکی از کانونهای شورشی اقدام به نصب تراکت «درس اول: قیام برای آزادی» کردند.

در مشهد نیز اعضای کانونهای شورشی اقدام به نصب و پخش تراکتهای «برپایی کانونهای شورشی و هزار اشرف توسط دانش‌آموزان و دانشجویان تضمین آزادی» کردند.

 

مهر ماه را ماه قیام می‌کنیم، دیوارنویسی و نصب تراکت در کرج، تهران، شوشتر، رشت، کرج و کرمانشاه

در کرج اعضای یکی از کانونهای شورشی در گرامی‌داشت آغاز سال تحصیلی، اقدام به پخش تراکتهایی با مضمون «دانش‌آموز دانشجو مهرماه را ماه قیام می‌کنیم – مرگ بر اصل ولایت فقیه – خامنه‌ای حیا کن سلطنت را رها کن» کردند.

در منطقه ری تهران نیز اعضای کانونهای شورشی اقدام به پخش تراکت «درس اول، قیام برای آزادی» کردند

اعضای کانونهای شورشی در شوشتر نیز با دیوارنویسی شعارهای « درس اول، قیام برای آزادی – دانش‌آموز، دانشجو، بپا خیز» این روز را گرامی‌داشتند.

اعضای یکی از کانونهای شورشی قم نیز اقدام به نصب تراکتی حاوی شعارهای «مرگ بر خامنه‌ای، درود بر رجوی» کردند

در رشت نیز تراکت «درود بر رجوی مرگ بر رژیم آخوندی» توسط اعضای یکی از کانونهای شورشی این شهر، بر منبر یکی از مساجد رشت نصب شد.

در کرج نیز اعضای کانونهای شورشی این شهر اقدام به دیوارنویسی شعار «مرگ بر خامنه‌ای» کردند.

اعضای یکی از کانونهای شورشی کرمانشاه نیز اقدام به دیوارنویسی شعار« درود بر رجوی» کردند.

 

نصب تراکت و پوستر مریم رجوی در زنجان، تهران وسوسنگرد

اعضای یکی از کانونهای شورشی زنجان با نصب تراکتهایی حاوی تصویر و قسمتی از پیام مریم رجوی با مضمون « در ۵مهر سال ۶۰ دانش آموزان با قیام شجاعانه خود در قلب تهران، شعار مرگ بر خمینی را به میان مردم بردند – دانشجویان و دانش‌آموزان دلیر و استادان و معلمان شریف خواهان نفی ولایت فقیه هستند که دشمن دانش و آزادی است» سی و هفتمین سالگرد این حماسه بزرگ را گرامی داشتند.

در تهران نیز اعضای کانون شورشی ۴۱۹ با پخش و نصب گسترده تراکت تصویر و پیام مریم رجوی در دانشگاه آزاد این شهر سالگرد حماسه ۵مهر ۶۰ و آغاز سال تحصیلی جدید را گرامی داشتند. بر این تراکتها نوشته شده بود « درس اول برای جوانان و نوجوانان ایران درس آزادی است و درس دوم ازخودگذشتگی برای آزادی است، اما سومین درس اتحاد و همدلی برای آزادی است که در برپایی کانون های شورشی و شوراهای مقاومت بارز میشود، قیامها و جنبش اعتراضی را به‌پیش می‌برد».

همچنین اعضای کانون شورشی سوسنگرد نیز با نصب بنری که حاوی تصاویر برخی از قهرمانان شهید مجاهد خلق و جمله گرامی باد خاطره شهدای سرفراز ۵مهر، خون شهیدانمان رنج اسیرانمان در تو گره میخورد رجوی قهرمان، این روز تاریخی را گرامیداشتند.

 

بیشتر بخوانید:

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/63123827-4e43-4f63-a723-ce018c2305f6"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات