728 x 90

بازگشایی مدارس و وحشت رژیم از کانون شورشی

فعالیتهای کانونهای شورشی در خاک میهن اشغال‌شده
فعالیتهای کانونهای شورشی در خاک میهن اشغال‌شده

روز اول مهر، دقیقاً ۲روز پس از برگزاری مراسم عاشورا، مدارس سراسر کشور در سال تحصیلی جدید بازگشایی می‌شوند.

بازگشایی مدارس در حالی صورت می‌گیرد که مشکلات و کمبودهای آموزشی، به‌عنوان یکی از مهمترین چالشهای آموزش و پرورش فرزندان ایران زمین نه تنها کم نشده بلکه اضافه هم شده‌اند.

 

برخی مشکلات آموزش و پرورش در ایران

به‌طور خلاصه باید گفت: تمامی نوجوانان و جوانان ایران توانایی مالی رفتن به مدرسه را ندارند، آنهایی هم که این توانایی را دارند، مدرسه، معلم و امکانات کافی آموزشی و بودجه لازم در اختیار ندارند.

 

همه فرزندان ایران‌زمین نمی‌توانند به مدرسه بروند

اولا تمامی پسران و دختران ایرانی در سن تحصیل، امکان رفتن به مدرسه ندارند.

خبرگزاری تروریستی تسنیم سال گذشته روز ۵مهر خبر از ۳ تا ۷میلیون کودک کار در ایران داد! گذشته از تفاوت کیفی بین ۳میلیون و ۷میلیون!‌ نفر که در هیچ معیار سنجشی، پذیرفته نیست اما با توجه به تشدید وخامت وضع معیشتی مردم ایران، می‌توان مطمئن بود که این آمار از سال گذشته تاکنون افزایش داشته است!

 

مدرسه کافی و معلم مورد نیاز، وجود ندارد

ثانیا همان تعدادی هم که می‌توانند به مدرسه بروند بنا‌ به آمار وزارت آموزش و پرورش، نه کادر آموزشی کافی خواهند داشت و نه اساساً مدرسه به اندازه لازم! (آمار دانش‌آموزان سال تحصیلی ۹۶ـ ۹۷برابر با چهارده میلیون و دویست و بیست هشت هزار و هفتصد و نود و یک نفر اعلام شده بود)

وزیر آموزش‌ و پرورش روحانی در نامه‌یی به تاریخ ۲۹فروردین ۹۷اعلام کرد ۸۴هزار معلم کم دارد!

 

اقرار به کمبود ۸۴هزار معلم

اقرار به کمبود ۸۴هزار معلم

 

بودجه آموزش و پرورش، کسری هزار میلیاردی دارد 

ثالثا بودجه سال ۹۷ آموزش‌ و پرورش به‌گفته ابراهیم سحرخیز، معاون سابق وزارت آموزش‌ و پرورش، در گفتگو با تسنیم کسری ۵ تا ۶هزار میلیارد تومانی دارد!

وی با اشاره به بودجه ۳۵هزار میلیارد تومانی وزارت آموزش‌ و پرورش گفت: «این بودجه به تنهایی، فقط می‌تواند به زحمت کفاف حقوق آموزگاران را بدهد! یعنی چیزی به اسم بودجه آموزشی و کمک‌آموزشی و دستمزد سایر پرسنل آموزش و پرورش و هزینه نگهداری اماکن آموزشی و سوخت و گرمایش ـ سرمایش و... اساساً وجود ندارد»!‌

 

مدارس کپری و کانکسی

سال گذشته وزیر آموزش و پرورش قول داده بود تا پایان سال ۹۷ مدارس کپری نداشته باشیم. این البته در شمار همان شعارهای انتخاباتی است که هرگز عملی نمی‌شود، آمار ساخت و ساز مدارس جدید به جای مدارس کپری در سال جاری گواه پوچ بودن حرف وزیر است، مضافا بر این‌که رژیم مدتهاست اجازه انتشار تعداد مدارس کپری و کانکسی کشور را نمی‌دهد و به همین علت هیچ آمار دقیق یا تقریب از تعداد مدارس غیراستاندارد معمول آخوندی در دست نیست. اما اخبار و عکس‌های مربوط به مدارس کپری در مناطق محروم کشور گویای وضعیت ناهنجار مدارس کپری و دانش‌آموزان آنهاست که هنوز هم ادامه دارد.

از سوی دیگر به‌گفته وزیر آموزش و پرورش وقت رژیم در سال گذشته همین روزها، ۴۲درصد مدارس کشور سیستم گرمایشی ایمنی ندارند و هر آن می‌توانند فاجعه‌‌یی مشابه مدرسه «شین‌آباد» به‌وجود بیاورند.

 

بهشت طلبه‌‌خانه‌ها و برزخ مدارس! 

تمامی این نداری‌ها و فقر و مسکنتی که گریبان‌گیر آموزش و پرورش ایران است، تنها و تنها در شرایطی است که هیچ‌کدام از این گرفتاری‌ها شامل وضعیت آموزشی آخوندها و طلبه‌‌خانه‌های آنها نمی‌شود. آمار طلبه‌های کشور در سال‌های قبل حدود ۱۵۰هزار نفر بود و طی سال‌های اخیر با تلاش رژیم برای جذب نیروی سرکوب از این طریق و با پرداخت کمک‌آموزشی و مسکن و هزینه تأهل و... این عدد می‌تواند تا ۲۰۰هزار نفر هم ارتقا یافته باشد اما به هر حال اعلام هر گونه آمار جدید طلبه‌ها به‌عنوان یک سند سری، از طرف دولت مدتهاست ممنوع‌الانتشار شده است. رد پای بودجه حوزه‌های آخوندی و دیگر نهادهای وابسته به آنها را البته می‌توان از میزان بودجه سال‌ جاری آنها دریافت:

 

بودجه مرکز خدمات حوزه علمیه در سال ۹۷

بودجه مرکز خدمات حوزه علمیه در سال ۹۷

 

در کنار بودجه طلبه‌ها همچنین می‌توان به بودجه نهادهای مفت‌خواران رسمی نظام اشاره کرد که هر یک بابت نهادهای تروریستی یا اطلاعاتی خود مبالغ هنگفتی پول بیت‌المال را می‌خورند در حالی‌که دانش‌آموزان مملکت حتی یک ریال بودجه آموزشی و کمک‌آموزشی ندارند!‌

نام و میزان بودجه دریافتی برخی نهادها و شخصیت‌های مربوطه را می‌توانید اینجا ببینید.

 

سهم نهادها و مؤسسات تحت مدیریت چهره‌های سیاسی‌-مذهبی از بودجه ۱۳۹۷

سهم نهادها و مؤسسات تحت مدیریت چهره‌های سیاسی‌-مذهبی از بودجه ۱۳۹۷

 

این اعداد مربوط به سال ۱۳۹۷ و به میلیارد تومان است:

- مرکز خدمات حوزه‌های علمیه: ۶۰۰

- شورای عالی حوزه‌های علمیه: ۴۴۰
- جامعه المصطفی العالمیه: ۳۰۳
- شورای سیاست‌گذاری حوزه‌های علمیه خواهران: ۲۵۸
- سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی: ۲۱۰

- سازمان تبلیغات اسلامی: ۱۶۹
-نمایندگی مقام رهبری در دانشگاه: ۱۲۹
- نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه: ۹۴
- شورای همآهنگی تبلیغات اسلامی: حدود ۴۸
- مجمع جهانی اهل بیت: حدود ۴۸
- شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه: ۴۲
- مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی: ۳۷

       - مؤسسه آموزشی‌ و پژوهشی امام خمینی: ۲۸
       - ستاد اقامه نماز: ۱۹
       - پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی: حدود ۱۴

 

بودجه حوزه علمیه قم

بودجه حوزه علمیه قم

 

وحشت آخوندها از دانش‌آموزان و دانشجویان 

به‌علت همین تبعیض‌ها، چپاول‌ها و... است که آخوندها از جمع شدن دانش‌آموزان به‌شدت وحشت داشته و تلاش می‌کنند به هر ترتیب شده، از امکان تجمع دانش‌آموزان و دانشجویان در مدارس و مراکز آموزش عالی کشور کم کنند!

بی‌دلیل نیست که طی ۹ماهه اخیر یعنی از دیماه ۱۳۹۶ تاکنون که قیام بزرگ مردم ایران وارد مرحله جدیدی شد، مرحله‌ای که اولین ویژگی آن، «براندز» بودن آن است. وحشت آخوندها از جمع شدن و تجمع یافتن جوانان بسا بیشتر از سال‌های قبل شده است.

همگان به یاد دارند که در جریان ۳مرحله قیام همین ۹ماهه اخیر دهها حوزه جهل و جنایت آخوندی توسط جوانان شورشی این میهن به آتش کشیده شد. به همین علت، آخوندها برای کاستن از ضرب تجمع جوانان شورشی، ترفند جدیدی به‌کار گرفته و آن، تعطیل کردن حداکثری مدارس است. بنا‌ به گزارش خبر آنلاین(یک سامانه خبری آخوندی) در حالی‌که قرار بود مدارس امسال ۱۵روز زودتر بازگشایی شوند تا در زمستان نیز ۱۵روز تعطیلی زمستانه برای دانش‌آموزان در نظر گرفته شود، اما بدون بازگشایی زودرس مدارس، هم‌چنان آخوندها روی قولشان هستند و همین هفته نیز موکداً اعلام کردند که در دیماه، مدارس را ۱۵روز تعطیل خواهند کرد!

امری که نشان‌دهنده میزان وحشت آخوندها از فعالیت‌های کانون‌های شورشی در مدارس آخوندهاست. جوانانی که در دوران پراکندگی و تابستان توانستند آتش در انبان حوزه‌ها بیاندازند، اکنون که در مدارس دوستانشان را یافته و فرصت هر روزه تبادل نظر و همفکری دارند، بی‌شک برنامه‌های بزرگتری در خیزش علیه فاشیسم دینی حاکم بر ایران و برقراری جمهوری آزاد و دموکراتیک آینده را در پیش خواهند گرفت.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/f06faa24-be29-49b5-b2df-44fee2e59c1b"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات