728 x 90

کودکان سوخت‌بار جنگ و تروریسم در «نظام مقدس!»

کودکان سوختبار جنگ و تروریسم
کودکان سوختبار جنگ و تروریسم

استفاده از کودکان به‌عنوان سوخت‌بار جنگ و ترور

وزارت خزانه‌داری آمریکا روز سه‌شنبه ۲۴مهر ۹۷بسیج سپاه پاسداران... و ۲۲شرکت و مؤسسه مالی مرتبط با آن‌ را به‌عنوان «تروریستهایی که به‌طور ویژه نام‌گذاری شده‌اند» لیست‌گذاری کرد. با این اقدام دارایی‌های بسیج مسدود شده و شهروندان آمریکایی از تجارت با بسیج و مجموعه‌یی از بانکها، شرکتهای سرمایه‌گذاری و مهندسی آن منع می‌شوند.

با این لیست‌گذاری، دارایی‌های بسیج مسدود می‌شود و شهروندان آمریکایی از تجارت با بسیج و مجموعه‌یی از بانکها، شرکتهای سرمایه‌گذاری و مهندسی آن... منع می‌شوند.

پس از آن نیکی هیلی، نماینده آمریکا در سازمان ملل ‌متحد، روز پنجشنبه ۲۶مهر ۹۷در جلسه شورای امنیت گفت:

«سپاه پاسداران علاوه بر سرکوب مخالفان در داخل کشور، به نیروهای بسیجی آموزش‌ نظامی برای جنگ می‌دهد. سپاه پاسداران در جذب کودکان و آموزش آنها برای جنگ در سوریه و حمایت از رژیم ظالم اسد استفاده کرده است».

اظهارات نیکی هیلی و نیز لیست‌گذاری بسیج سپاه پاسداران و مؤسسات وابسته به آن نمونه‌یی از حساسیت و تمرکز افکار بین‌المللی نسبت به موضوعاتی است که مردم و مقاومت ایران از دیرباز بر آن پای فشرده‌اند. شرکت ‌ادن کودکان در جنگ و استفاده از آنها به‌عنوان گوشت دم توپ و و سیله پاکسازی میدانهای مین در جنگ ضدمیهنی، بارها و بارها توسط مقاومت ایران افشا گردیده است.

 

ممنوع بودن به‌کارگیری کودکان در جنگ

طبق ماده ۳۸پیمان‌نامه حقوق کودک:

۱ـ کشورهای طرف کنوانسیون متقبل می‌شوند به مقررات قانون بین‌المللی بشردوستی در زمان جنگهای مسلحانه که مربوط به کودکان می‌شود احترام بگذارند.

۲ـ کشورهای طرف کنوانسیون هر گونه اقدام عملی را جهت تضمین این‌که افراد کمتر از ۱۵سال در مخاصمات مستقیماًً شرکت نکنند، معمول خواهند داشت.

۳ـ کشورهای طرف کنوانسیون از استخدام افراد کمتر از ۱۵سال در نیروهای مسلح خود خودداری خواهند کرد. این کشورها برای استخدام افرادی که بالای ۱۵سال و زیر ۱۸سال سن دارند، اولویت را به بزرگترها خواهند داد.

۴ـ کشورهای طرف کنوانسیون، مطابق با تعهدات خود نسبت به قانون بین‌المللی بشردوستی در جهت حمایت از افراد غیرنظامی به‌هنگام جنگهای مسلحانه، تمام اقدامات عملی را برای تضمین حمایت و مراقبت از کودکانی که تحت تأثیر(عواقب) جنگ قرار گرفته‌اند به‌عمل خواهند آورد.

همچنین بنا بر ماده ۸٫۲٫۲۶اساسنامه رم از دیوان بین‌المللی کیفری تصویب شده در سال ۱۹۹۸و اجرایی شده در ۱ژوئیه ۲۰۰۲، «سربازگیری یا نام‌نویسی از افراد زیر ۱۵سال برای شرکت در درگیریهای نظامی ممنوع و یک جرم جنگی محسوب می‌شود».

پیمان‌نامه حقوق کودک توسط حاکمیت ولایت فقیه پذیرفته شده و در ۱۱اسفند ۷۲در مجلس آخوندی به‌تصویب رسید اما در عمل حاکمیت آخوندی هیچ‌گاه به این مفاد پایبند نبوده است. در صحبتهای روز پنجشنبه ۲۶مهر ۹۷نیکی هیلی در سازمان ملل نیز اشاره شد که سپاه پاسداران از کودکان برای جنگ در سوریه و حمایت از رژیم ظالم اسد استفاده کرده است؛ همچنین بسیج مهاجران افغانی را نیز در این راستا به‌کار گرفته است.

 

جنگ ضدمیهنی و استفادهٔ گسترده از دانش‌آموزان

در سال ۱۳۶۶به‌دلیل نیاز گسترده هیولای جنگ‌طلبی به استفاده از نیروی انسانی و مقاومت در برابر اعزام اجباری به جبهه‌ها، سپاه پاسداران با کمبود شدید نیرو مواجه شد و تصویب طرح پاسدار-‌دانش‌آموز در دستورکار رژیم قرار گرفت. رفسنجانی شخصاً بر اجرای طرح پاسدار-‌دانش‌آموز نظارت کرد. وی در ملاقاتی با اکرمی، وزیر آموزش‌ و پرورش رژیم و کتیرایی معاون جنگ این وزارتخانه، در اوایل خرداد سال ۱۳۶۶گفته بود که طرح پاسدارـ‌دانش‌آموز بین سپاه و وزارت آموزش‌ و پرورش پل می‌زند و سپاه بیش‌ از پیش به داخل مدارس نفوذ پیدا می‌کند.

 

نمونه‌هایی از اعترافات کارگزاران رژیم در مورد به کارگیری کودکان در جنگ

اطلاعیهٔ شورای ملی مقاومت به تاریخ ۱۰آذر ۹۲اعترافات تکان‌دهنده پاسدار سرلشگر یحیی رحیم‌صفوی، سرکرده سابق سپاه پاسداران و مشاور نظامی حال حاضر خامنه‌ای را فاش کرد. او در آن زمان گفت:

«ان‌شاء‌الله این استراتژی، راه قدس از کربلا می‌گذرد در آینده تحقق یابد. ما شعاری صحبت نمی‌کنیم و عملیاتی هستیم».

این ژنرال‌ـ‌پاسدار جنگ خانمانسوز ضدمیهنی را که ۲میلیون کشته و مجروح و ۱۰۰۰میلیارد دلار خسارت در طرف ایران بر جای گذاشت، «یک پدیده الهام‌بخش و لذت‌آفرین» خواند و به یک فقره جنایت بزرگ جنگی، یعنی اعزام یک میلیون دانش‌آموز به جبهه جنگ اعتراف کرد. وی گفت: «امام توانستند در دوران جنگ حدود ۲میلیون نفر را عازم جبهه‌های نبرد کنند این آمار به غیر از نیروهایی است که موظف به حضور در جبهه بوده‌اند... یک میلیون دانش‌آموز در جبهه‌ها حضور یافتند».

خبرگزاری ایرنا ۲۹شهریور ۹۳از قول سرهنگ مجتبی جعفری، جانشین بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای به‌اصطلاح دفاع مقدس رژیم نوشت:

«... در این جنگ ۲میلیون و ۱۳۰هزار نیروی بسیجی شرکت کردند… و ۸۵هزار نیروی بسیجی و بیش از ۳۳هزار دانش‌آموز به فیض شهادت نائل شدند…».

 

۲نمونه دیگر

«…در سال ۱۳۶۴ یک مدرسه با ۷۰دانش‌آموز برای اعزام به جبهه‌های نبرد حق علیه باطل تعطیل می‌شود، آنان رفتند تا درس شهادت را به همگان آموختند… در آن زمان نیاز بود تا قلم‌ها به زمین نهاده شود و همگان برای دفاع از نظام و میهن اسلامی‌مان راهی جبهه‌ها شوند».(شهبازی، فرماندار ویژه آبادان-‌اروند پرس، ۳مهر ۹۵)

 

بر اساس آمارهای رسمی از بنیاد شهید رژیم، بنیاد حفظ آثار و ارزشهای به‌اصطلاح دفاع مقدس و برخی نهادهای مسئول نظام آخوندی، آمار شهدا بر اساس سن، شغل و نحوه شهادت اعلام شده است:

«تعداد شهدا ۱۴ سال به پایین: ۷۰۵۴نفر، دانش‌آموز ۳۲۲۷۵ نفر، کودک ۲۹۰۶ نفر».(سایت خانه مشاور، پایگاه خبری تحلیل پیراسته - ۱۱مهر ۹۴)

 

توصیف صحنه‌های تکان‌دهنده روی مین فرستادن نوجوانان

«…بچه‌ها داوطلب می‌شدند: ۱۵ساله… ۱۶ساله… ۱۴ساله… شاد و شیرین و ذکرگویان… سحرگاه و صحرای مین و آنها مثل غنچه‌های بامدادی چمن که در دمدمه‌های صبح، آماده باز شدن و پرپرشدن و پرگشودن، از روی مینها می‌گذشتند و چشم‌ها دیگر نمی‌دید و گوش‌ها دیگر نمی‌شنید و لحظاتی بعد، گردوغبار، که فرو می‌نشست، هیچ نبود!… جز تکه‌های گوشت و استخوان در گوشه و کنار صحرا، هر تکه‌یی بر سنگی چسبیده… بدنهای خردسال بچه‌ها، تک‌تکه، ریزه‌ریزه، و ذره‌ذره بر اطراف دشت پاشیده… حالا، گاه بچه‌ها پیش از عبور و پای گذاشتن بر مین، پتو بر خویش می‌پیچند و می‌غلتند تا تکه‌ها و پاره‌ها… چندان پراکنده نشوند که نتوان فراهم آورد و به پشت جبهه انتقال داد و بر سر دستها برد…».(روزنامه حکومتی اطلاعات ۱۱ اردیبهشت ۶۲)

 

پارتی بازی خامنه‌ای برای شرکت دادن یک نوجوان ۱۳ساله در جنگ

«... مرحمت عزیز می‌تواند بدون محدودیت به منطقه اعزام شود».

امضا: سیدعلی خامنه‌ای

مرحمت بالازاده، نوجوان ۱۳ساله اهل روستای چای گرمی با دستخط رئیس‌جمهور وقت، عازم جبهه‌ها شده بود...، ۳سال جنگید و ۲۱اسفند سال ۱۳۶۳در عملیات بدر و جزیره مجنون، شهید شد». (سایت حکومتی آسمونی- عنوان مطلب: معرفی شهدای نوجوان جنگ تحمیلی)

 

مطالب مرتبط

کودکان؛ معصومیت پرپر شده ـ قربانیان جنگ

سخنگوی وزارت‌خارجه آمریکا: خزانه‌داری شبکه رژیم ایران در استفاده از کودکان در جنگ را تحریم کرد

نیکی هیلی: رژیم ایران از کودکان برای جنگ سوریه استفاده می‌کند

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/806a7d1a-52ec-496a-be7b-0ddb886f5191"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات