728 x 90

کهکشان مقاومت ایران ۱۴۰۳ - سخنرانیهای میکائل تچنر، کی‌را رودیک و استانیسلاو پولچاک

میکائل تچنر، کی‌را رودیک و استانیسلاو پولچاک
میکائل تچنر، کی‌را رودیک و استانیسلاو پولچاک

کهکشان مقاومت ایران ۱۴۰۳

تظاهرات هموطنان در برلین

و اجلاس جهانی سه روزهٔ ایران آزاد در پاریس

۹ تا ۱۱ تیر

به‌رغم توطئه‌ها و تشبثات و زد و بندهای

همه‌جانبه حکومت آخوندی

 

سخنرانی‌های

میکائل تچنر نمایندهٔ پیشین پارلمان نروژ، رئیس پیشین شورای شهر اسلو

کی‌را رودیک نمایندهٔ پارلمان اوکراین، رهبر حزب هولوس

نایب‌رئیس اتحاد لیبرال‌ها و دموکرات‌های اروپا

استانیسلاو پولچاک نماینده پارلمان اروپا از جمهوری چک

 

میکائیل تچنر - عضو پارلمان نروژ، رئیس پیشین شورای شهر اسلو

خانم رجوی، خانم‌ها و آقایان، بسیار مفتخرم که برای اولین بار شانس صحبت در این اجلاس بسیار مهم را دارم. اکثریت همکارانم در پارلمان نروژ، اخیراً از بیانیه‌ٔ حمایت از آزادی و حقوق‌بشر در ایران حمایت کرده و آن را امضا کرده‌اند.

این یک کمپین جهانی در پارلمانها برای حمایت از مقاومت ایران است و ما افتخار می‌کنیم که بخشی از این ابتکار هستیم. یک بحران مستمر حقوق‌بشر در ایران وجود و ادامه دارد. گزارشهای اخیر بر نقض‌های شدید حقوق‌بشر در ایران، به‌ویژه علیه زنان، تأکید دارند. جامعه بین‌المللی نگران افزایش تعداد اعدامها که در سال ۲۰۲۳ به‌طور چشمگیری افزایش یافته می‌باشد. این روند نگران‌کننده نیاز فوری به توجه و اقدام را برجسته می‌کند. طبق گزارش عفو بین‌الملل در ماه مه امسال، اعدامها در ایران به بالاترین تعداد از سال ۲۰۱۵ رسیده است (رژیم). ایران به تنهایی ۷۴٪ از تمام اعدام‌های ثبت شده در سال را به خود اختصاص داده است. علاوه بر این، گروگان‌گیری به نظر می‌رسد که به یک روش عادی برای رژیم ایران جهت انجام اعمال تروریستی در اروپا تبدیل شده است. دو کشور عضو اتحادیه اروپا جنایتکاران محکوم شده را در ازای شهروندان بی‌گناهی که به اسارت گرفته شده‌اند، مبادله کرده‌اند. این مبادلات ننگین و غیرسازنده هستند، زیرا فقط رژیم را جری‌تر کرده و مشوق اعمال تروریستی بیشتر است. ما سیاست گروگان‌گیری رژیم ایران را محکوم می‌کنیم. استفاده رژیم از تروریسم برای دستیابی به اهداف خود خطر تداوم مماشات را افزایش می‌دهد. وقتی کشورها تروریست‌های محکوم را در ازای گروگانها آزاد می‌کنند، به رژیم پیام می‌دهند که اقداماتش با پیامدهای جدی روبه‌رو نخواهد شد و به این ترتیب گروگان‌گیری و تروریسم بیشتر را ترویج و تشویق می‌کنند. هم‌چنین می‌توانیم بگوییم که سرنوشت ایران بر امنیت اروپا تأثیر خواهد گذاشت (رژیم). ایران بانکدار و مرکز تروریسم بین‌المللی است. کافی نیست که فقط با گروه‌های نیابتی رژیم مقابله کرد. این رژیم آخوندی است که باید سرنگون شود.

فقط یک ایران دموکراتیک می‌تواند جهانی امن‌تر را تضمین کند. با توجه به این شرایط، اجماعی رو به رشد وجود دارد که ما باید سیاست‌های فعلی خود را در قبال ایران بازنگری کنیم. غرب باید ائتلاف گسترده‌تری برای همکاری با مقاومت ایران، به‌ویژه شورای ملی مقاومت ایران، به‌عنوان نماینده واقعی مردم ایران، تشکیل دهد. ما امید به یک ایران آزاد را در برنامه ده ماده‌ای خانم مریم رجوی می‌بینیم. برنامه‌یی برای یک جمهوری دموکراتیک مبتنی بر جدایی دین از دولت که خواستار یک جامعه آزاداست. ما از این برنامه حمایت می‌کنیم و از تعهد قوی به اصول یک جامعه آزاد احساس امیدواری داریم و آنرا تشویق می‌کنیم. حاکمیت قانون، آزادی بیان و مطبوعات، سیستم چند حزبی، جدایی دین از دولت، حقوق برابر برای همه برای شرکت در اداره کشور مطابق با اعلامیه جهانی حقوق بشر.

برای آینده بهترین‌ها را برای شما آرزو می‌کنم. متشکرم.

 

کی‌را رودیک - نمایندهٔ پارلمان اوکراین، رهبر حزب هولوس

کی‌را رودیک - نایب‌رئیس اتحاد لیبرال‌ها و دموکرات‌های اروپا

سلام به همه، دوستان عزیز، مردم عزیز ایران، میهمانان گرامی، خانم رجوی. هم‌چنین می‌خواهم از تظاهر کنندگان در برلین به گرمی تشکر کنم به‌خصوص کسانی که پرچم اوکراین را حمل می‌کردند. وقتی این را می‌بینیم، دلگرم می‌شوم و هم‌چنین می‌بینیم که چقدر مهم است که در مبارزه متحد شویم، چقدر مهم است برای آزادی خود بجنگیم. و این چیزی است که در بسیاری از ملتها در سراسر جهان می‌بینیم، چطور با هم متحد می‌شویم زیرا برای یک هدف مشترک می‌جنگیم، برای بهترین آینده برای ملت‌هایمان.

فقط در سال گذشته، رژیم ایران بیش از هزار پهپاد را به اوکراین فرستاده و همه چیز را در مسیر خود تخریب کرده و بسیاری را کشته است. بنابراین اگر پیروزی خودمان برای اوکراینی‌ها از اهمیت زیادی برخوردار است، پیروزی شما نیز برای ما بسیار مهم است، زیرا به‌معنای واقعی کلمه به این معنی است که ما قادر خواهیم بود زنده بمانیم و در این مبارزه پیروز شویم.

یادم می‌آید که دو سال پیش برای اولین بار به اشرف۳ رفتم و با خانم رجوی ملاقات کردم. و یادم هست که همه تجارب حکیمانه‌ای که او به من گفت، یک نکته بسیار مهم در میان آنها بود. نکته‌یی درباره این‌که جنگ‌ها معمولاً بیشتر از آنچه که تصور می‌شود طول می‌کشند و چگونه باید استقامت مردم خود را افزایش داد، زیرا بسیار سخت است و هر سال سخت‌تر می‌شود. و من خیلی درباره آن فکر کردم، زیرا این چیزی است که ما در حال حاضر تجربه می‌کنیم، وقتی که تمام دنیا از ما می‌پرسند، آیا هنوز می‌خواهید بجنگید؟ آیا هنوز توان دارید که به مبارزه ادامه دهید؟ ما، مردم اوکراین، هنوز توانمندیم ما هنوز این توان را در خود داریم، نه تنها برای ادامه مبارزه، بلکه برای پیروزی در جنگ. و می‌دانیم که قادریم این کار را انجام دهیم.

ما شاهد زنده‌ای هستیم که چگونه اتحاد به شما کمک می‌کند تا از تاریک‌ترین دوران تاریخ خود عبور کنید و امید به پیروزی در قطعات و صفحات مخرب زندگی خود داشته باشید. می‌دانید، ما چیزهای وحشتناکی را دیده‌ایم و چیزهایی را شاهد بوده‌ایم که مطمئناً می‌تواند مردم را بشکند. و برای من، همه چیزهایی که از خانم رجوی شنیده‌ام و آموخته‌ام به‌طرز شگفت‌انگیزی الهام‌بخش بوده است، نه تنها برای ادامه مبارزه، بلکه برای ادامه انگیزه دادن به مردم‌مان و تداوم ایستادگی در کنار یکدیگر. می‌دانیم که اگر سخت‌تر فشار بیاوریم، می‌توانیم این جنگ را پیروز شویم و ما در این جنگ پیروز خواهیم شد.

بسیار متشکرم. زنده باد اوکراین و زنده باد ایران آزاد. متشکرم.

 

 

استانیسلاو پولچاک- نماینده پارلمان اروپا از جمهوری چک

خانم‌ها و آقایان، خانم رجوی،

من با تمام وجود در گردهمایی بسیار مهم «ایران آزاد» همراه شما هستم. امروز من را در میان خودتان به‌شمار بیاورید!

امروز، چشم‌انداز تغییر در ایران هرگز تا این اندازه دست‌یافتنی نبوده است. زمان آن رسیده است که حق مردم ایران را برای دفاع از خود با هر وسیله‌ٔ ضروری برای سرنگونی این رژیم به‌رسمیت بشناسیم.

کانون‌های شورشی شورای ملی مقاومت در خیابانهای ایران هستند و برای تغییر رژیم تلاش می‌کنند. ما باید از آنها حمایت کنیم. آنها شعار «مرگ بر دیکتاتور» و «نه به دیکتاتور سابق، شاه و نه به رژیم کنونی، خامنه‌ای» سر می‌دهند.

در این زمان به‌اصطلاح انتخابات، پیام آنها این است: «زمان انتخابات نیست، زمان انقلاب است!»

سازمان مجاهدین خلق ایران یک سازمان و شبکه در داخل ایران دارد. حتی رژیم ایران نیز اذعان کرده است که مقاومت سازمان مجاهدین خلق در اعتراضات و قیام‌ها نقش عمده‌یی ایفا می‌کند و جوانان به آنها می‌پیوندند.

دادگاه نمایشی علیه ۱۰۴ عضو سازمان مجاهدین خلق دقیقاً به‌دلیل محبوبیت آنها در ایران است. من یک وکیل هستم. وقتی یک نظام قضایی مانند رژیم مبتنی بر موازین و قوانین بین‌المللی نباشد، بلکه مبتنی بر شکنجه و اعدام و نفرت باشد، مشروع شناخته نمی‌شود.

مردم ایران یک آلترناتیو دموکراتیک دارند که اهداف آن در طرح ده ماده‌ای که توسط خانم رجوی بیان شده، متجلی شده است.

این آلترناتیو شایسته حمایت ماست و خانم رجوی، شما می‌توانید روی من حساب کنید، همان‌طور که تاکنون کرده‌اید.

زنده باد آزادی ایران.

متشکرم.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/cf4c02f8-99d3-490a-8684-a1c90492c089"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات