728 x 90

کنفرانس بین‌المللی در اشرف ۳ ـ سیاست در قبال ایران و یک آلترناتیو معتبر ۲۰تیر ۱۳۹۸- ۱۱ژوئیه ۲۰۱۹

در آغاز گردهمایی‌های سالانه مقاومت ایران، روز پنجشنبه ۲۰تیرماه یک کنفرانس بین‌المللی با شرکت شهردار رودی جولیانی و شماری از شخصیت‌های برجستهٔ سیاسی و بین‌المللی و پارلمانترها و کارشناسان از کشورهای مختلف در اشرف۳ آغاز به کار کرد.

در این کنفرانس که تحت عنوان «سیاست در قبال ایران و یک آلترناتیو معتبر» برگزار شد، شخصیت‌های حاضر، سیاست درست در قبال دیکتاتوری آخوندی و مهم‌ترین مسائل سیاسی و استراتژیکی مربوط به ایران را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

سخنرانان همچنین به بررسی جایگاه و ویژگیهای یک آلترناتیو دموکراتیک برای رژیم آخوندی پرداختند.

سفیر لینکلن بلومفیلد مدیریت کنفرانس را برعهده داشت. جان برد وزیر خارجه قبلی کانادا، سفیر رابرت جوزف معاون پیشین وزارت‌خارجه آمریکا، ارتشبد جیمز کانوی، سناتور رابرت توریسلی و ایوان ساشا شیهان  مدیر اجرایی دانشکده امور بین‌المللی دانشگاه بالتیمور سخنرانان این کنفرانس بودند.

شخصیت‌های شرکت‌کننده در این کنفرانس با بررسی جنگ‌افروزیهای رژیم آخوندی، استمرار اقدامات تروریستی و ادامه دادن به ماجراجوییهای اتمی، جامعهٔ جهانی را به اتخاذ سیاستی قاطع علیه این رژیم فراخواندند.

 

شهردار جولیانی در کنفرانس بین‌المللی در اشرف۳ با اشاره به توطئه‌های تروریستی رژیم علیه مقاومت ایران، تأکید کرد: به‌نظرم این رژیم ناامید شده است... توطئه‌های بمب‌گذاری در آلبانی و فرانسه و اقداماتی که در آمریکا (علیه مقاومت انجام دادند) نشان می‌دهد این رژیم دیگر حتی رژیمی نیست که هوشمندانه بیندیشد.

وی همچنین گفت: چند سال پیش وقتی که تحریم‌ها داشت اثر می‌کرد آمریکا وارد آن معامله شد و به رژیم ایران فرصت دادیم... اعتراضاتی که اکنون در ایران صورت می‌گیرد نشان می‌دهد که وضعیت از چه قرار است....

من فکر می‌کنم ایده مذاکره با رژیم ایران در مورد مسائل اتمی ایده بدی بود. ما باید روشن می‌کردیم که رژیم ایران نمی‌تواند سلاح اتمی داشته باشد. خارج شدن آمریکا از آن توافق مؤثر بوده است. تحریم‌ها مؤثر بوده‌اند. وزارت خزانه‌داری آمریکا در اعمال این تحریم‌ها تاکنون بسیار جدی عمل کرده است. ترامپ کاری را کرد که اوباما نکرده بود.

رودی جولیانی اضافه کرد: اکنون باید روی این متمرکز بشویم که اروپا نیز همان کار را انجام دهد... باید تحریم‌ها را افزایش بدهیم و اروپایی‌ها را با خود همراه کنیم. باید کاری کنیم که مردم آمریکا بدانند آلترناتیوی برای این رژیم وجود دارد. ما باید مردم آمریکا را با مجاهدین آشنا کنیم.

 

جان برد وزیر خارجه پیشین کانادا در سخنان خود در این کنفرانس گفت: ایده گفتگو با رژیم ایران بسیار ساده‌لوحانه بود. هرگز نباید فراموش کنیم که سوابق این رژیم چه بوده است.

جان برد اضافه کرد: سران رژیم ایران می‌دانند که باید پاسخگوی اعمالشان باشند. در مورد جنایاتی از قبیل قتل‌عام سال۶۷. آنها می‌دانند که جایی برای گریز از این پاسخگویی ندارند. مردم ایران با منابع سرشار این کشور و مردم تحصیل‌کرده آن توان این‌را دارند که یکی از کشورهای پیشرو در جهان باشند و ما باید از این آینده برای مردم ایران حمایت کنیم.

سناتور توریسلی بر لزوم اتخاذ سیاستی قاطع و یکپارچه در قبال رژیم تأکید کرد و خطاب به مجاهدان اشرفی گفت: من به شما و کار باور نکردنی که در اینجا صورت داده اید، بسیار افتخار می‌کنم.

سناتور توریسلی افزود: پیام ما به دنیا این است که یک آلترناتیو (معتبر) در برابر (رژیم) ایران وجود دارد.

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: رژیم ایران به خودی خود تغییر نخواهد کرد. جنبشی که با این رژیم مقابله می‌کند به این متهم می‌شود که جنگ‌طلب است. این ادعای شکست‌خورده‌یی است. واقعیت این است که چهل سال است یک جنگ در جریان است. جنگ میان این رژیم با مردم ایران. همه ما خواهان برقراری یک ایران آزاد هستیم. چند نسل از مردم ایران در حال جنگ برای آزادی هستند.

 

سفیر رابرت جوزف در سخنان خود گفت: از این‌که بار دیگر در اشرف۳ هستم بسیار خوشحالم. تغییرات زیادی از پائیز گذشته که من اینجا بودم صورت گرفته است. اما چیزی که تغییر نکرده روحیه عالی مجاهدین است.

سفیر جوزف در مورد سیاست در قبال رژیم آخوندی گفت: رژیم ایران در هر زمانی که بخواهد می‌تواند در برجام تقلب کند. این یکی از ضعفهای برجام بود. ضعف دیگر برجام این بود که به مسأله موشکی نپرداخت. این معامله همچنین به تروریسم رژیم ایران و سیاست‌های مهاجمانه آن در منطقه از یمن تا عراق و سوریه نپرداخت.

وزیر خارجه آمریکا ۱۲ماده را که رژیم ایران باید به آنها گردن بگذارد، روی میز گذاشت. ولی برای ما بسیار روشن بود که این رژیم هیچ تغییری را که به پاسخگویی به این ۱۲ماده برگردد نمی‌تواند انجام بدهد.

مسأله آزادی مردم ایران است. مقاومت ایران آلترناتیو معتبر این رژیم حاکم است که ادعای مذهب می‌کند اما یک فاشیسم را حاکم کرده است.

رابرت جوزف همچنین تأکید کرد: شکی ندارم که رژیم ایران سقوط خواهد کرد. اما اگر ما سیاست درست را در قبال این رژیم اتخاذ نکنیم، این رژیم می‌تواند عمر خودش را طولانی‌تر کند و رنج مردم ایران را افزایش دهد.

بنابراین باید جلو این احتمال و این شق را بگیریم. به‌همین دلیل باید جلو سیاست مماشات با این رژیم را بگیریم.

ما باید تمرکز کنیم و این را افشا کنیم که این رژیم، رژیمی فاسد و ناتوان است. فقط به پیامدهای سیلی که جاری شد نگاه کنید.

 

ژنرال کانوی در سخنان خود گفت: به‌نظر من سیاست درست سیاستی است که رژیم ایران را هر چه سریع‌تر به پایان خودش نزدیک کند. سیاست غلط سیاستی است که عمر رژیم حاکم بر ایران را افزایش دهد. سیاست مماشات به‌همین دلیل سیاست غلطی بود و سیاست فشار حداکثری به همین دلیل سیاست درستی است.

ژنرال کانوی افزود: یک مؤلفه دیگر سیاست درست در قبال رژیم ایران قاطعیت و قدرت است. اگر قدرت و قاطعیت نشان دهید رژیم ایران عقب می‌نشیند. به‌نظر من بخش دیگر از یک سیاست درست این است که نقض حقوق‌بشر در ایران و کشتار مردم ایران را محکوم کنیم. ما در این زمینه اقدامات کافی به‌عمل نیآورده‌ایم. در برجام به رژیم ایران اجازه غنی‌سازی و اجازه کار در پروژه موشکی داده شد.

سفیر بلومفیلد در کنفرانس بین‌المللی سیاست در قبال ایران و یک آلترناتیو معتبر در اشرف۳ گفت: ما می‌دانیم بازی (رژیم ایران) از چه قرار است. سال گذشته وقتی طرح تروریستی رژیم برای بمب‌گذاری در گردهمایی مقاومت ایران شکست خورد، جواد ظریف گفت این چگونه می‌تواند کار ما باشد. ما در حال مذاکره در مورد برجام در اروپا هستیم. چند هفته پیش وقتی با مین چسبنده به نفتکش ژاپنی حمله شد؛ ظریف گفت این چگونه می‌تواند کار ما باشد. ما در حال مذاکره با شینزو آبه نخست‌وزیر ژاپن هستیم. بنابراین ما می‌دانیم بازی این رژیم از چه قرار است.

پروفسور ساشا شیهان در قسمتی از سخنانش، گفت: رژیم ایران از حقیقت در وحشت است. بنابراین افشای واقعیتها در مورد این رژیم اقدامی علیه آن است. انتشار این حقیقت که یک آلترناتیو معتبر وجود دارد همین اثر را دارد. من در آمریکا و سایر کشورها در مورد این اپوزیسیون بسیار صحبت کرده‌ام. اما حتی یک بار به من گفته نشد که چه بگویم. این نشان می‌دهد که این اپوزیسیون از حقیقت وحشت ندارد.

گزارشهای این کنفرانس بین‌المللی در اشرف ۳، متعاقبا منتشر خواهد شد.

 

 

۱۹۱۵: شهردار رودی جولیانی:

چند سال پیش وقتی که تحریم‌ها داشت اثر می‌کرد آمریکا وارد آن معامله شد و به رژیم ایران فرصت دادیم. اکنون فکر می‌کنم سیاست درست ادامه فشار بر رژیم ایران است. اعتراضاتی که اکنون در ایران می‌شود نشان می‌دهد که وضعیت از چه قرار است.

 

من فکر می‌کنم ما پیشرفت زیادی از زمانی که آن معامله اتمی انجام شد کرده‌ایم. رژیم ایران اکنون در موضع دفاعی قرار گرفته است.

من فکر می‌کنم ایده مذاکره در مورد اتمی با رژیم ایران ایده بدی بود. ما باید روشن می‌کردیم که رژیم ایران نمی‌تواند سلاح اتمی داشته باشد. بیرون کشیدن از آن توافق مؤثر بوده است. تحریم‌ها مؤثر بوده‌اند. وزارت خزانه داری آمریکا در اعمال این تحریم‌ها تاکنون بسیار جدی بوده است. ترامپ کاری را کرد که اوباما نکرده بود. برای مردم ایران باید روشن باشد که تمایل زیادی به سقوط این رژیم وجود دارد. این مسأله که اعتراضات در ایران ادامه یافته است علامت بسیار خوبی است. بالاخص این‌که بخشهای مختلف اقتصادی به این اعتراضات کشیده شده‌اند.

من فکر می‌کنم اکنون باید روی این متمرکز شویم که اروپا نیز همان کار را باید انجام دهد. ما باید فشار را ادامه دهیم. تحریم‌ها را افزایش دهیم و اروپائیها را با خود همراه کنیم.

کاری که ما می‌توانیم بکنیم این است که آمریکاییها و مردم آمریکا بفهمند که آلترناتیوی برای این رژیم وجود دارد. من سیاستمداران آمریکا را نمی‌گویم. ما باید مردم آمریکا را با مجاهدین آشنا کنیم.

شهردار رودی جولیانی - کنفرانس بین‌المللی در اشرف ۳

شهردار رودی جولیانی - کنفرانس بین‌المللی در اشرف ۳

 

سفیر بلومفیلد:

ما می‌دانیم بازی از چه قرار است. سال گذشته وقتی طرح تروریستی رژیم در مورد بمب‌گذاری در گردهمایی مقاومت ایران شکست خورد؛ جواد ظریف گفت این چگونه می‌تواند کار ما باشد. ما در حال مذاکره در مورد برجام در اروپا هستیم. چند هفته پیش وقتی با مین چسبنده به نفتکش ژاپنی حمله شد؛ ظریف گفت این چگونه می‌تواند کار ما باشد. ما در حال مذاکره با شینزو آبه نخست‌وزیر ژاپن هستیم. بنابراین ما می‌دانیم بازی رژیم از چه قرار است.

کنفرانس بین‌المللی در اشرف ۳ ـ سیاست در قبال ایران و یک آلترناتیو معتبر ۲۰تیر ۱۳۹۸

کنفرانس بین‌المللی در اشرف ۳ ـ سیاست در قبال ایران و یک آلترناتیو معتبر ۲۰تیر ۱۳۹۸

 

 

۱۸۳۸: جان برد وزیر خارجه پیشین کانادا در قسمت دیگری از این کنفرانس گفت: من فکر می‌کنم مقامات بلندپایه رژیم ایران می‌دانند که باید پاسخگوی اعمالشان باشند. جنایاتی از قبیل قتل‌عام سال۶۷. آنها می‌دانند که جایی برای گریز از این پاسخگویی ندارند.

مردم ایران با منابع سرشار این کشور و مردم تحصیلکرده آن توان این را که یکی از کشورهای پیشرو در جهان باشد دارند و ما باید از این آینده برای مردم ایران حمایت کنیم.

جان برد - کنفرانس بین‌المللی در اشرف ۳

جان برد - کنفرانس بین‌المللی در اشرف ۳

 

۱۸۳۳: پروفسور ساشا شیهان در قسمتی از سخنان خود به لزوم اطلاع‌رسانی صحیح در مورد وضعیت رژیم ایران اشاره کرد و گفت:

رژیم ایران از حقیقت در وحشت است. بنابراین افشای واقعیتها در مورد این رژیم اقدامی علیه آن است. انتشار این حقیقت که یک آلترناتیو معتبر وجود دارد همین اثر را دارد.

من در آمریکا و سایر کشورها در مورد این اپوزیسیون بسیار صحبت کرده‌ام. اما حتی یک بار به من گفته نشد که چه بگویم. این نشان می‌دهد که این اپوزیسیون از حقیقت وحشت ندارد.

پروفسور ساشا شیهان - کنفرانس بین‌المللی در اشرف ۳

پروفسور ساشا شیهان - کنفرانس بین‌المللی در اشرف ۳

 

 

۱۸۳۰: سفیر رابرت جوزف:

من شکی ندارم که رژیم ایران سقوط خواهد کرد. اما اگر ما سیاست درست را در قبال این رژیم اتخاذ نکنیم این رژیم می‌تواند عمر خودش را طولانی‌تر کند و رنج مردم ایران را افزایش دهد.

بنابراین باید جلو این احتمال و این شق را بگیریم. برای همین ما باید جلو سیاست مماشات با این رژیم را بگیریم.

ما باید تمرکز کنیم و این را افشا کنیم که این رژیم، رژیمی فاسد و ناتوان است. فقط به مسأله سیلی که جاری شد نگاه کنید.

 

۱۸۱۵: سناتور توریسلی:

رژیم ایران به خودی خود تغییر نخواهد یافت. گروهی که با رژیم مقابله می‌کنند به این متهم می‌شوند که جنگ‌طلب هستند. این ادعای شکست‌خورده‌یی است. چرا که این را فرض می‌کنند چون موشک‌پرانی نیست پس جنگی نیست. اما واقعیت این است که چهل سال است که یک جنگ در جریان است. آن هم جنگ این رژیم با مردم ایران است. این جنگ جریان دارد. همه ما که می‌خواهیم یک ایران آزاد را ببینیم، هیچوقت بابت این خواسته معذرت خواهی نخواهیم کرد. این‌که آمریکا وارد جنگ با رژیم ایران نشده است به‌معنی آن نیست که جنگی در کار نیست. چند نسل در ایران در حال جنگ برای آزادی هستند.

سناتور توریسلی در ادامه این کنفرانس گفت: روشن است که هیچ دولتی نمی‌تواند فشار اقتصادی کنونی که به رژیم ایران وارد می‌شود را تحمل کند. پس شرایط کنونی شرایط بی‌ثباتی است. من اولین و آخرین مشورت خودم را به آخوندها می‌دهم. اگر جای شما بودم از هم‌اکنون پنهان می‌شدم.

سناتور توریسلی - کنفرانس بین‌المللی در اشرف ۳

سناتور توریسلی - کنفرانس بین‌المللی در اشرف ۳

 

 

۱۸۰۵: ارتشبد کانوی در قسمتی از سخنان خود گفت:

به نظر من سیاست درست سیاستی است که رژیم ایران را هر چه سریع‌تر به پایان خودش نزدیک کند. سیاست غلط سیاستی است که عمر رژیم حاکم بر ایران را افزایش دهد. سیاست مماشات به همین دلیل سیاست غلطی بود. سیاست فشار حداکثری به همین دلیل سیاست درستی است.

ارتشبد کانوی افزود: یک مؤلفه دیگر سیاست درست در قبال رژیم ایران قاطعیت و قدرت است. اگر قدرت و قاطعیت نشان دهید رژیم ایران عقبمی‌نشیند. من فکر می‌کنم سیاست درست دیگر این است که نقض حقوق‌بشر در ایران و کشتار مردم ایران را محکوم کنیم. ما در این زمینه اقدامات کافی نکرده‌ایم.

در برجام به رژیم ایران اجازه غنی‌سازی و اجازه کار در پروژه موشکی داده شد. این معامله آن‌قدر بد است که اصلاً رژیم ایران نیاز به تقلب در مورد آن ندارد بلکه آن‌چه را که می‌خواهد این معامله به او داده است.

ارتشبد جیمز کانوی - کنفرانس بین‌المللی در اشرف ۳

ارتشبد جیمز کانوی - کنفرانس بین‌المللی در اشرف ۳

 

 

۱۷۴۵: سفیر رابرت جوزف:

من از این‌که یک بار دیگر در اشرف۳هستم بسیار خوشحالم. تغییرات زیادی از پائیز گذشته که من اینجا بودم صورت گرفته است. اما چیزی که تغییر نکرده است روحیه ساکنان و مجاهدان ساکن آن است.

سفیر جوزف در مورد سیاست در قبال رژیم ایران گفت: رژیم ایران در هر زمانی که بخواهد می‌تواند در برجام تقلب کند. این یکی از ضعفهای برجام بود. ضعف دیگر برجام این بود که به مسأله موشکی نپرداخت. این معامله همچنین به تروریسم رژیم ایران و سیاست‌های مهاجمانه آن در منطقه از یمن تا عراق و سوریه نپرداخت.

وزیر خارجه آمریکا ۱۲خواسته در رابطه با سیاست ایران روی میز گذاشت. اما اسم تغییر رژیم را نیاورد. اما برای ما که مسأله را دنبال می‌کنیم بسیار روشن بود که رژیم حاکم بر ایران هیچ تغییری که به پاسخ گویی به این ۱۲ماده برگردد را نمی‌تواند انجام بدهد

مسأله در مورد آزادی مردم ایران است. مجاهدین و شورای ملی مقاومت آلترناتیو معتبر این رژیم حاکم هستند که ادعای مذهب می‌کند اما یک فاشیسم را حاکم کرده است.

سفیر رابرت جوزف - کنفرانس بین‌المللی در اشرف ۳

سفیر رابرت جوزف - کنفرانس بین‌المللی در اشرف ۳

 

 

۱۷۳۵: کنفرانس بین‌المللی در اشرف ۳ – سیاست در قبال ایران و یک آلترناتیو معتبر با سخنان سفیر لینکلن بلومفیلد آغار شد. وی شرکت‌کنندگان در این کنفرانس را معرفی کرد.

لینکلن بلومفیلد گفت: می‌خواهیم ببینیم در مورد سیاست ایران چه چیزی مورد توجه قرار نگرفته است.

 

جان برد وزیر خارجه پیشین کانادا اولین سخنران بود. وی گفت:

ایده گفتگو با رژیم ایران خیلی ساده انگارانه بود. ما نباید هرگز فراموش کنیم که پرونده این رژیم چه بوده است.

 

سناتور توریسلی در مورد سیاست یکپارچه‌تر در قبال ایران گفت: قبل از هر چیز باید بگویم چون من اولین نفر اینجا بوده‌ام، باید بگویم من اولین ساکن اشرف هستم. من بسیار به شما افتخار می‌کنم و کار باور نکردنی که در اینجا صورت داده‌اید.

سناتور توریسلی افزود: این تفکر اشتباه که در ایران آلترناتیو وجود ندارد سیاست جهانی را در قبال رژیم ایران فلج کرده است. در ایران آلترناتیوی وجود دارد. این پیامی است که ما باید به دنیا برسانیم.

سفیر لینکلن بلومفیلد - سناتور توریسلی - جان برد

سفیر لینکلن بلومفیلد - سناتور توریسلی - جان برد

 

در آغاز گردهماییهای سالانه مقاومت ایران، روز پنجشنبه ۲۰تیرماه یک کنفرانس بین‌المللی با شرکت  شماری از شخصیت‌های برجستهٔ سیاسی و بین‌المللی و پارلمانترها و کارشناسان از کشورهای مختلف در اشرف ۳ آغاز به کار کرد.

 

در این کنفرانس که تحت عنوان «سیاست در قبال ایران و یک آلترناتیو معتبر» هم‌اکنون در جریان است، شخصیت‌های حاضر، سیاست درست در قبال دیکتاتوری آخوندی و مهم‌ترین مسائل سیاسی و استراتژیکی مربوط به ایران را مورد بحث و بررسی قرار می‌دهند.

سخنرانان همچنین به بررسی جایگاه و ویژگی‌های یک آلترناتیو دموکراتیک برای رژیم آخوندی می‌پردازند.

 

سفیر لینکلن بلومفیلد مدیریت کنفرانس را برعهده‌ دارد. جان برد وزیر خارجه پیشین کانادا و سفیر رابرت جوزف معاون پیشین وزارت‌خارجه آمریکا، ارتشبد جیمز کانوی، سناتور رابرت توریسلی و ایوان ساشا شیهان مدیر اجرایی دانشکده امور بین‌المللی دانشگاه بالتیمور از سخنرانان هستند.

 

شخصیت‌های شرکت‌کننده در این کنفرانس با بررسی جنگ‌افروزیهای رژیم آخوندی، استمرار اقدامات تروریستی و ادامه دادن به ماجراجوییهای اتمی، جامعه جهانی را به اتخاذ سیاستی قاطع علیه این رژیم فراخواندند.

 

گزارشهای این کنفرانس بین‌المللی که هم‌ اکنون در اشرف۳ در جریان است، در سایت مجاهد منتشر می‌شود.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/c75637c4-9c95-40b9-a3ab-0feebf93b130"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات