728 x 90

پیش‌بینی موج تورمی شدید و افزایش قیمت دو برابری

بازار ارز، تورم و گرانی
بازار ارز، تورم و گرانی

خبرگزاری حکومتی ایسنا در اشاره به بحران مرگبار اقتصادی رژیم آخوندی به‌نقل از سرپرست اسبق وزارت اقتصاد این رژیم نوشت، سه چهار ماه آینده یک موج تورمی شدید ایجاد می‌شود که دولت هم توان جبران آن را ندارد، دولت نه قدرت و نه منابع و نه اطلاعات کافی برای جبران ندارد.

 

دوبرابر شدن قیمت اقلام واسطه‌ای

حسین صمصامی با اعتراف به این‌که تورم ناشی از ایجاد بازار ثانویه ارز از همین حالا جریان دارد، گفت: «در حوزه‌های مربوط به اقلامی مانند لبنیات، فولاد، میلگرد، پروفیل، چوب و بسیاری دیگر از اقلام واسطه‌ای قیمتها دو برابر شده است.

این کارگزار حکومتی در اعتراف به سیاستهای چپاولگرانه در مورد نرخ ارز گفت، اگر نرخ تعیین شده در بازار ثانویه ارز نرخ مناسبی بود، نباید بی‌ثباتی و تورم ایجاد می‌کرد، وی گفت: «ما وارد یک مارپیچ نرخ ارز شده‌ایم؛ به این معنا که قیمتها بالا می‌رود تا خود را با نرخ ارز تعیین شده تطبیق دهد و از آن طرف دوباره شرایطی ایجاد می‌شود که به‌خاطر گرانی‌ها نرخ ارز بالا برود. همه اینها هم به‌خاطر این است که ما یک بازار جعلی ارز درست کرده‌ایم تا نرخ ارز بازار آزاد را بر نرخ ارز قالب کنیم».

 

رانت خواری و دزدی عوامل حکومت، موج تورمی شدید

صمصامی در مورد دزدی عوامل حکومت گفت «در بازار ثانویه ارز کماکان سفته‌ بازی‌ها و دلال‌ بازی‌ها ادامه دارد. تا زمانی که افراد نااهل و ناپاک بازار ارز را در اختیار داشته باشند و به‌دنبال منافع شخصی خودشان باشند، این وضعیت ادامه دارد و به هیچ عنوان به این‌که بازار آزاد باشد یا دولتی، ارتباطی ندارد. در همین بازار ثانویه ارز چند صراف تمام خرید و فروش ارز را انجام می‌دهند و سودهای کلان به جیب می‌زنند».

 

وی همچنین پیش‌بینی کرد: «تا سه چهار ماه آینده یک موج تورمی شدید ایجاد می‌شود که از آن طرف دولت هم نمی‌تواند آن را جبران کند؛ چرا که اساساً نه قدرت و نه منابع آن را دارد و نه اطلاعات کافی دارد که بداند کدام اقشار را چقدر باید تقویت کند».

 

تعیین نرخ متغیر توافقی بر اساس رقابت چپاولگران حکومتی

خبرگزاری حکومتی ایسنا، در مورد تعیین نرخ ارز در بازار ثانویه نوشت در این بازار یک نرخ توافقی شکل گرفته و نرخ ارز در رقابتی که شکل می‌گیرد متغیر و حدود ۸۰۰۰تومان است، یعنی دو برابر قیمت ارز رسمی ۴۲۰۰تومانی که این امر می‌تواند بر قیمتها اثر تورمی دو برابری و بیشتر داشته باشد.

به کلام دیگر آقا ها و آقازاده‌های چپاولگر رژیم آخوندی بر اساس توافقات و رانتهای خود و در راستای چپاول هر چه بیشتر مردم، قیمت کالا ها را بالا می‌برند.

 

بیشتر بخوانید:

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/c7697571-2eb4-4bc1-9a21-9090afa0b715"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات