728 x 90

پیام زندانی سیاسی سهیل عربی به‌مناسبت اعدام سه زندانی مبارز کرد

پیام زندانی سیاسی سهیل  عربی بمناسبت اعدام سه زندانی مبارز کرد
پیام زندانی سیاسی سهیل عربی بمناسبت اعدام سه زندانی مبارز کرد

زندانی سیاسی سهیل عربی در زندان تهران بزرگ در پیامی به‌مناسبت اعدام سه زندانی مبارز کرد گفت:‌

جلادان شب پرست سرانجام رامین و زانیار و لقمان این فرزندان قهرمان کردستان را از مادر و پدر و مردمشان گرفتند و جز ننگ و نفرین ابدی برای خود به‌دست نیاوردند.

با تسلیت به مادران و پدران داغدیده رامین حسین پناهی و زانیار و لقمان مرادی؛ فریاد می زنم

قسم به اشکهای مادرم

قسم به اشکهای مادرانتان

قسم به تک‌تک روزهایی که حبس کشیدید

قسم به عدالت

قسم به برابری

که انتقامتان را می‌گیریم

سهیل عربی – زندان تهران بزرگ

 

بیشتر بخوانید

رامین حسین پناهی؛ زانیار و لقمان مرادی سرودخوانان پای چوبه‌دار رفتند

گزارشات دریافتی از آخرین لحظات و صحنه قبل از اعدام زندانیان سیاسی رامین حسین پناهی؛ زانیار و لقمان مرادی؛ حاکی است هر سه زندانی مبارز کرد، قهرمانانه با خواندن سرودهای انقلابی و سر دادن شعارهایی علیه حاکمیت پلید ولایت فقیه به پای چوبه‌دار رفتند.

در جریان اعدام پاسدار رجبی گرداننده کل سپاه پاسداران استان کردستان و رئیس کل اطلاعات استان کردستاننیز در صحنه حضور داشتند تا خود از نزدیک بر اجرای این اعدام جنایتکارانه نظارت داشته باشند.

بنا‌ به خبر دیگری مادر رامین حسین پناهی؛ تحت تدابیر شدید امنیتی و با حضور مأموران جنایتکار اطلاعاتی توانسته است پیکر بیجان فرزند خود را در بهشت زهرا در تهران؛ ببیند. اما با درخواست وی برای دفن پیکر فرزندش در کردستان مخالفت شده است.

 

عفو بین‌الملل:‌ اعدام سه زندانی کرد ظالمانه است

عفو بین‌الملل طی بیانیه‌یی اعلام سه زندانی کرد را ظالمانه خواند. فیلیپ لوتر مدیر بخش خاورمیانه و شمال آفریقا درباره اعدام زندانیان سیاسی زانیار مرادی، لقمان مرادی و رامین حسین پناهی گفت ما از شنیدن این خبر، با وجود محکومیت گسترده احکام اعدامشان و فراخوانها از طرف کارشناسان حقوق‌بشر سازمان ملل و سایر نهادها برای توقف اعدام آنها شوکه شدیم. ما از جامعه بین‌المللی می‌خواهیم تا این اعدامها را قویاً محکوم کنند.

 

آگنس کالامارد: اعدام رامین حسین پناهی قتل سیاسی تنفرانگیز است

آگنس کالامارد گزارشگر ویژه سازمان ملل در مورد اعدام فراقضایی طی پیامی نوشت:‌ گزارشگر ویژه سازمان ملل در مورد اعدام فراقضایی طی پیامی نوشت: هیچ کلمه‌ای برای محکوم کردن این اعدامها به اندازه کافی قوی نخواهد بود. اعدام رامین حسین پناهی قتل خودسرانه توسط دولت ایران به حساب می‌آید. با توجه به هویت قربانی این یک قتل سیاسی و تنفرانگیز است.

 

احمد شهید: رژیم ایران باید به جرم اعدام خودسرانه مورد حسابرسی قرار بگیرد

احمد شهید، کارشناس آزادی مذهبی در سازمان ملل ‌متحد که قبلاً گزارشگر ویژه‌ ایران در امور حقوق‌بشر بوده با انتشار پیامی اعدام سه زندانی سیاسی کرد زانیار و لقمان مرادی و رامین حسین پناهی را محکوم کرد.

وی گفت:‌ «اعدام های امروز که با انگیزه سیاسی در ایران انجام شد را محکوم کنید. رژیم ایران باید به جرم اعدام های خودسرانه مورد حسابرسی قرار گیرد».

 

ولید فارس:‌اعدام سه زندانی کرد جنایت جنگی است

دکتر ولید فارس مشاور دونالد ترامپ در دوران رقابتهای انتخاباتی نوشت: سه زندانی سیاسی کرد ایرانی، رامین حسین پناهی، لقمان مرادی و زانیار مرادی در زندان گوهردشت در ایران اعدام شدند. اعدام آنها جنایت جنگی است. رژیم ایران توسط جامعه بین‌المللی مورد حسابرسی قرار خواهد گرفت.

 

خانم مریم رجوی حمله موشکی به مقرهای احزاب کردی در خاک عراق و اعدام سه مبارز کرد را جنایت علیه بشریت خواند و خواستار رسیدگی شورای امنیت ملل ‌متحد شد میشل باشله: من از اعدام سه زندانی ایرانی کرد عمیقاً منزجر شدم تظاهرات ایرانیان هوادار مجاهدین در اروپا و کانادا/محکومیت اعدام سه مبارز کرد و حمله موشکی

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/c49fb916-7cf1-4489-8fc5-71daf650d8ac"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات