728 x 90

وال استریت ژورنال: آمریکا می‌گوید رژیم ایران می‌دانست حماس در حال برنامه‌ریزی حملات است

ساختمانی در تل آویو - عکس از وال استریت ژورنال
ساختمانی در تل آویو - عکس از وال استریت ژورنال

وال استریت ژورنال روز ۱۹مهر در گزارشی نوشت: آمریکا می‌گوید رژیم ایران می‌دانست حماس در حال برنامه‌ریزی حملات است، اما نه زمان‌بندی یا ابعاد آن.
وال استریت نوشت: بر اساس یک ارزیابی اولیه طبقه‌بندی نشده توسط آژانس‌های اطلاعاتی آمریکا، تهران احتمالاً می‌دانست که حماس در حال برنامه‌ریزی برای عملیات علیه اسراییل است، اما از زمان دقیق یا دامنه حمله غافلگیرانه که این گروه در هفته گذشته انجام داد، اطلاعی نداشت.
قضاوت جامعه اطلاعاتی آمریکا نشان‌دهنده تلاش اولیه برای تعیین نقش ایران در حمله‌یی است که موج‌های شوک را در منطقه ایجاد کرده است.
این ارزیابی هم‌چنین خاطرنشان می‌کند که سازمانهای اطلاعاتی ایالات متحده به نتیجه قطعی نرسیده‌اند و در هفته‌های آینده بررسی خواهند کرد که آیا برخی در رژیم ایران ممکن است از برنامه‌ریزی‌ها اطلاع داشته باشند یا به هدایت حملات کمک کرده باشند.
به گفته اعضای ارشد حماس و حزب‌الله، یکی دیگر از گروه‌های شبه‌نظامی مورد حمایت ایران، وال استریت ژورنال گزارش داد که مقامات امنیتی ایران به طراحی این حمله کمک کردند و در نشستی در ۲ اکتبر برای آن چراغ سبز نشان دادند. ارزیابی اطلاعاتی طبقه‌بندی نشده اما به این جلسه اکتبر نمی‌پردازد.

وال استریت در ادامه نوشت: نقش رژیم ایران در حمله خونین حماس که منجر به کشته شدن بیش از ۱۲۰۰ اسراییلی و دست کم ۲۲شهروند آمریکایی شد، مهم است، زیرا اسراییل تهدید کرده است که در صورت اثبات دخالت مستقیم تهران، انتقام خواهد گرفت و به این دلیل که چنین دخالتی پرزیدنت بایدن را تحت فشار قرار دهد. موضع سخت‌تری علیه ایران اتخاذ کند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/0894e2d1-7668-4588-8138-5527f06a622e"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات