728 x 90

واشنگتن پست: تظاهرات‌ در عراق گسترش می‌یابد

تظاهرات مردمی در عراق
تظاهرات مردمی در عراق

واشنگتن پست در گزارشی از سرکوب قیام مردم عراق نوشت: مأموران امنیتی عراق که در حال سرکوب تظاهرات‌های ضدحکومتی هستند، سلاحهایشان را به سوی مردم گرفته‌اند.

مقام‌های این کشور روز یکشنبه گفتند تاکنون ۱۰۴تن کشته و بیش از ۶۱۰۰تن مجروح شده‌اند...

مرد جوان معترضی که از معرض گاز اشک‌آور فرار می‌کرد، گفت:“دیگر کافی است! آنها آینده ما را دزدیدند و حالا دارند ما را می‌کشند.” یک تظاهر کننده فریاد زد، “ما جایی نمی‌رویم! ببین دارند با ما چه می‌کنند!”

واشنگتن پست افزود: تظاهر کنندگان همچنین مخالفتهای خود را با دخالت رژیم ایران در عراق ابراز داشتند.

 

وال‌ استریت ژورنال: گسترش خیزش در عراق

وال‌استریت ژورنال از خیزش مردم عراق گزارش داد:‌ سال‌ها هزینه کردن زیاد، سوء‌مدیریت اقتصادی و فساد در عراق به سلسله تظاهرات گسترده منجر شده است. در حالی‌که جمعیت به‌طور انفجاری افزایش یافته ولی دولتهای متوالی نتوانسته‌اند ثروت عظیم نفتی کشور را گسترش داده و یک اقتصاد پویا ایجاد کنند.

سالم ردیف، که در تظاهرات شرکت کرده بود گفت: “ما شغل می‌خواهیم. ما حقوق می‌خواهیم. ما می‌خواهیم حس کنیم که بخشی از این کشوریم. ما یک زندگی درخور می‌خواهیم تا بتوانیم خانواده‌هایمان را سیر کنیم. ما خواهان خدمات پایه و نه معجزه هستیم.”

وال‌استریت ژورنال افزود:‌ بسیاری از تظاهر کنندگان مردان جوان بیکار هستند که چیز زیادی برای از دست دادن ندارند و خواسته‌های خود را به کنار رفتن کل طبقهٔ سیاسی افزایش داده‌اند.

 

مطالب مرتبط:

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/e771a40f-8241-4d5f-99f5-8bd8008ea548"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات