728 x 90

قیام مردم عراق، پاره کردن بنرهای خامنه‌ای و دفاتر عوامل رژیم ایران در اعتراضات عراق

این خبر تکمیل می‌شود.

 

در حمله افراد مسلح به دفتر «العربیه» در بغداد چند نفر زخمی شدند

به گزارش العربیه روز شنبه ۱۳مهر ۹۸، افرادی مسلح و نقاب پوش به دفتر تلویزیون العربیه در بغداد حمله کرده و کارکنان آن را مورد ضرب ‌و شتم قرار دادند.

خبرنگار العربیه گزارش داد که دفتر العربیه در روزهای گذشته چندین بار تهدید شد که در پی آن تماس‌هایی با طرف‌های امنیتی عراقی انجام شد و خواستار نیروی لازم برای محافظت از دفتر این شبکه خبری شدند.

خبرنگار العربیه اضافه کرد روز شنبه خودروهای سیاه رنگی که حامل نزدیک به ۱۰تن از افراد مسلح سیاه‌پوش نقابدار بودند به ورودی اصلی دفتر العربیه حمله کردند و افراد مهاجم، کارکنان حاضر در دفتر العربیه را مورد تهدید و ضرب ‌و شتم قرار داده و تعدادی از آنها را با استفاده از اسلحه مجروح کردند.

خبرنگار العربیه همچنین افزود، افراد مهاجم کارکنان العربیه را به انجام اعدام‌های مخفیانه تهدید کردند.

خبرنگار العربیه همچنین اشاره کرد، نیروهای پلیس فدرال عراق از هر گونه کمک هنگام حمله افراد مسلح به کارکنان دفتر العربیه، امتناع کرده‌اند.

خبرنگار العربیه اعلام کرد که این اولین باری نیست که رسانه‌ها در اماکنی که تحت کنترل دولت عراق است مورد هجوم واقع می‌شوند. او به حمله روز جمعه به دفتر شبکه «دجله» عراق اشاره کرد و خواستار توضیح دولت عراق درباره این حمله شد.

جنین هنیس پلاس چارت، مقام ارشد سازمان ملل ‌متحد در عراق، گفته است، این خشونتها می‌بایست متوقف شود.

کمیسیون حقوق‌بشر پارلمان عراق هم اعلام کرده است که در اعتراضات پنج روزه اخیر دست‌کم ۹۹نفر کشته و در حدود ۴هزار نفر زخمی شده‌اند.

گزارشهای حاکی است در روز شنبه معترضان در شهر ناصریه دست‌کم دفاتر شش حزب سیاسی را به آتش کشیدند.

محمد الحلبوسی رئیس پارلمان عراق شنبه ۱۳مهر ۹۸اعلام کرد که اگر خواسته‌های تظاهرکنندگان محقق نشود خود شخصاً به موج تظاهرات پیوسته و به خیابان خواهد آمد.

 

مقام ارشد سازمان ملل ‌متحد خواهان توقف درگیریهای خونین در عراق شد

در حالی که شمار تلفات اعتراضات پنج روز اخیر در عراق به حدود ۱۰۰کشته رسیده است، جنین هنیس پلاس چارت نماینده سازمان ملل ‌متحد خواستار پایان یافتن درگیریهای خونین در عراق شده است.

گزارشات دریافتی از عراق همچنین حاکی از افزایش سرکوب و ایجاد رعب توسط نیروهای امنیتی شده است.

تعدادی از رسانه‌های خارجی که اخبار تظاهرات را منعکس می‌کردند مورد حمله افراد مسلح نقابدار واقع شده که تاکنون حمله به تلویزیون العربیه – تلویزیون دجله عراق و تلویزیون NRT گزارش‌شده است.

جنین هنیس پلاس چارت، مقام ارشد سازمان ملل ‌متحد در عراق، گفته است، پنج روزه گزارش کشته و زخمی شدن منتشر می‌شود، این خشونتها می‌بایست متوقف شود.

 

آتش زدن دفاتر عوامل رژیم ایران در عراق

به گزارش خبرنگار آناتولی منابع اطلاعاتی عراق گفتند: دفاتر ائتلاف دولت قانون مربوط به نوری المالکی، جریان حکمت ملی عراق مربوط به عمار الحکیم، و دفتر یک نماینده از سوی تظاهرکنندگان به آتش کشیده شد.

بنا‌به این گزارش منابع امنیتی استان ذی‌قار اعلام کردند تظاهرکنندگان همچنین دفاتر گردانهای «سرایا الخراسانی» و «بدر» وابسته به شبه‌نظامیان حشدالشعبی عراق که تحت حمایت رژیم ایران هستند را به آتش کشیده‌اند.

سمیر خالد، یکی از معترضان گفت این دفاتر در واکنش به تیراندازی به سوی تظاهرکنندگان به آتش کشیده شده است.

 

تلویزیون الحره: پاره کردن بنرهای خامنه‌ای در اعتراضات عراق

تلویزیون الحره روز یکشنبه ۱۴مهر ۹۸ خبری از تظاهرات در کربلا منتشر کرد با عنوان، اعتراض کنندگان در کربلا یک بنر عمومی که تصاویر خامنه‌ای ولی‌فقیه ارتجاع همراه رهبر سازمان بدر را شامل می‌شود پاره می‌کنند و همزمان شعار ایران اخراج اخراج می‌دهند.

 

حضور پاسداران در میان سرکوب کنندگان قیام مردم عراق، مصادره پاسپورت ایرانی

جوانان شورشی عراق در تظاهرات میدان تحریر بغداد پاسپورتهای ایرانی را که از مأموران امنیتی به دست آمده نشان دادند.

این مأموران در میدان تحریر بغداد به سوی تظاهر کنندگان آتش گشودند.

حضور پاسداران در میان سرکوب کنندگان قیام مردم عراق، مصادره پاسپورت ایرانی

حضور پاسداران در میان سرکوب کنندگان قیام مردم عراق، مصادره پاسپورت ایرانی

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/c5792922-4893-4092-81b0-d212272ca1b7"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات