728 x 90

دوتن از نمایندگان پارلمان عراق: قاسم سلیمانی مسئول قتل تظاهرکنندگان عراقی / به آتش کشیدن دفاتر حزب‌الدعوه و بدر در ناصریه

قیام مردم و جوانان شورشی در عراق
قیام مردم و جوانان شورشی در عراق

این خبر تکمیل می‌شود.

 

تظاهر کنندگان دفاتر حزب‌الدعوه و بدر را به آتش کشیدند

تظاهر کنندگان در ناصریه دفاتر حزب‌الدعوه و بدر را به آتش کشیدند.

خبرگزاری آسوشیتدپرس در این رابطه گزارش داد:‌ مقام‌های عراقی و یک عضو کمیسیون نیمه رسمی حقوق‌بشر عراق می‌گویند هزاران تظاهر کننده در دو شهر جنوبی به خیابان‌ها ریخته و دفاتر حزب‌الدعوه و بدر را به آتش کشیدند.

این دو مقام گفتند نیروهای امنیتی با گشودن آتش به روی تظاهر کنندگان واکنش نشان دادند. این مقامها تظاهرات در ناصریه را «بسیار بزرگ» توصیف کردند.

خبرگزاری رویتر گزارش کرد دفتر حزب الدعوه در ناصریه به آتش کشیده شده است.

سایت الحره عراق در توییتر خود از کشته شدن یک نفر و زخمی شدن دو نفر در درگیریهای مقابل دفتر بدر در شهر ناصریه در  جنوب عراق خبر داد.

 

قاسم سلیمانی مسئول قتل تظاهر کنندگان عراقی

دو تن از نمایندگان پارلمان عراق احمد الجبوری و فائق الشیخ علی قاسم سلیمانی را مسئول قتل تظاهر کنندگان عراقی معرفی کردند.

العربیه نوشت: احمد الجبوری، نماینده پارلمان عراق روز شنبه ۵اکتبر ۲۰۱۹گفت، قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس مسئول قتل تظاهر کنندگان عراقی است.

او گفت طبق اطلاعاتی که در دست دارد، سلیمانی به کمک یکی از مزدورانش به نام «حاج حامد» در بغداد یک اتاق عملیات برای ترور فعالان و رهبران این جنبش تشکیل داده و گروهی از تک‌ تیراندازان را به سرپرستی این مزدور عملیات قتل تظاهر کنندگان و معترضان مسالمت‌آمیز را طراحی و هدایت می‌کند.

الجبوری گفت، انبوه تظاهر کنندگان بعد ازظهر روز شنبه به سمت میدان تحریر، میدان اندلس و ساختمان هواپیمایی عراق در حال حرکت هستند.

نماینده پارلمان افزود: به‌دلیل سرکوب خونین تظاهرات و بکارگیری تک‌تیراندازان علیه معترضان، مردم عراق مردم مصمم‌اند که تظاهرات را هر چه بزرگتر، قوی‌تر و گسترده‌تر برگزار کنند.

تظاهرات مردم عراق امروز نیز در بغداد و برخی شهرهای جنوبی این کشور از سر گرفته شد.

 

فائق الشیخ علی نماینده پارلمان عراق همچنین گفت: رژیم ایران ما را به‌قتل می‌رساند... این دیگر یک راز نیست. امام جمعه رژیم در تهران صریحاً گفت: تظاهر کنندگان معترض عراقی مأموران آمریکایی هستند آنها را به‌قتل برسانید.

نماینده پارلمان عراق افزود: آنها که عراقی‌ها را به‌قتل می‌رسانند تک‌تیراندازان مزدور و دشمن حقیقی ملت عراق‌ هستند که تظاهر کنندگان را هدف قرار می‌دهند.

 

مطالب مرتبط:

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/13483861-1497-45cb-b359-1d103744b1e6"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات