728 x 90

کاملا هریس: ما می‌خواهیم غزه و کرانه غربی یکپارچه را تحت حاکمیت فلسطین ببینیم

کاملا هریس معاون رئیس‌جمهور آمریکا
کاملا هریس معاون رئیس‌جمهور آمریکا

کاملا هریس، معاون رئیس‌جمهور آمریکا روز شنبه ۱۱آذر در دیدار با سران کشورهای عربی خلیج‌فارس گفت: در جنگ غزه باید به قوانین بین‌المللی بشردوستانه احترام گذاشت. بسیاری از فلسطینیان بی‌گناه کشته شده‌اند.
به‌گزارش رویترز، معاون رئیس‌جمهور آمریکا افزود: ما می‌خواهیم غزه و کرانه غربی یکپارچه را تحت حاکمیت فلسطین ببینیم. باید اجماع منطقه‌یی و حمایت از غزه پس از جنگ وجود داشته باشد.
جامعه بین‌المللی باید منابع قابل توجهی را برای حمایت از بهبود کوتاه‌مدت و بلندمدت در غزه اختصاص دهد. نیروهای امنیتی فلسطینی باید تقویت شوند تا در نهایت مسئولیت‌های امنیتی در غزه را برعهده بگیرند.
باید ترتیبات امنیتی وجود داشته باشد که برای اسراییل و شرکای منطقه‌یی قابل‌قبول باشد. راه‌حل دو دولتی برای اسراییل و فلسطینی‌ها هم‌چنان هدف اصلی است. اسراییلی‌ها و فلسطینی‌ها باید از معیارهای مساوی رفاه و آزادی برخوردار شوند و همه سزاوار احساس رفاه و امنیت باشند. تلاش ما حمایت از توانایی تجدید توقف جنگ می‌باشد.

 

کاخ سفید، اعلام کرد که کاملا هریس با السیسی رئیس‌جمهور مصر در مورد ایده واشنگتن درباره طرح‌های پس از جنگ در غزه، از جمله «بازسازی، امنیت و حکومت» گفتگو کرده است.

سخنگوی کاخ‌سفید در ادامه افزود که هریس تأکید کرده است که تلاش‌ها برای حل و فصل مسأله فلسطین نمی‌تواند به موفقیت برسد «مگر این‌که در چارچوب یک چشم‌انداز سیاسی روشن برای مردم فلسطین و برپایی کشوری به رهبری یک مرجع مؤثر فلسطینی برخوردار از حمایت گسترده جامعه جهانی و کشورهای منطقه انجام شود».

معاون رئیس‌جمهوری ایالات متحده هم‌چنین تأکید کرد که حماس «امکان مدیریت غزه» را نخواهد داشت، چرا که بر اساس بیانیه کاخ سفید، این موضوع در ارتباط با «امنیت اسرائیل، رفاه مردم فلسطین و امنیت منطقه» قابل دفاع نیست.

در این بیانیه آمده است که هریس هم‌چنین تأکید کرده است که «واشنگتن تحت هیچ شرایطی اجازه کوچاندن اجباری فلسطینی‌ها از غزه یا کرانه باختری، ادامه محاصره یا ترسیم مجدد مرزهای غزه را نخواهد داد».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/99a3cb2b-8f6c-4862-adb4-ef3246f9bf89"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات