728 x 90

قیام عراق، آتشی در جان ولایت

رژیم آخوندی که در شوک قیام عراق تا ۲روز گیج و ساکت بود، با گسترش آتش قیام در خرمن خامنه‌ای، تلاش کرد ضمن پوشاندن نفرت جوانان عراقی از دخالت‌های رژیم با کوچک‌نمایی قیام، موضوع را صنفی نشان دهد.

پایگاه خبری تحلیل صراط ۱۱مهر: «رفع بیکاری از مهم‌ترین خواسته‌های جوانان است... اما این‌که برخی لابه‌لای این شعارها علیه ایران شعار بدهند، نشان‌دهنده پشت‌پرده و ماهیت حامیان این وضعیت است».

اما با سوختن سودای سیاسی اربعین و هزینه‌های میلیاردی آن پس از تسخیر مراکز وابسته به رژیم و تداعی لرزش ارکان نظام در قیام دیماه ۹۶، ناگهان سخنگویان خامنه‌ای در نمایش جمعه‌ها با هم زنجیر پاره کردند.

آخوند کاظم فتاح دماوندی در جمعه‌بازار دماوند: «اعتراض‌های کنونی در عراق شباهت‌های زیادی به اعتراضات دیماه سال ۱۳۹۶ در ایران دارد و همزمان شدن آغاز تظاهرات در عراق با آغاز حرکت مردمی برای راهپیمایی اربعین اصلاً اتفاقی و تصادفی نیست».

آخوند اعرافی در جمعه‌بازار قم: «در آستانه اربعین دستهایی وجود دارد که می‌خواهد دو ملت ایران و عراق را از یکدیگر جدا کرده و حماسه اربعین شکل نگیرد».

آخوند علی حسینی در جمعه‌بازار بروجرد: «خرابکاری مجاهدین برای کم‌رنگ کردن حضور مردم در کشور عراق برای برگزاری مراسم اربعین حسینی روشن است»‌.

آخوند محمود ترابی در جمعه‌بازار گنبد: «اعتراضات آرام مردم را به آشوب علیه حشدالشعبی و شعارهای انحرافی علیه ایران کشاندند».

اینها بخشی از ناله‌های جمعه خامنه‌ای برای از دست رفتن جبهه عراق و بسته شدن دکان جنگ‌افروزی در منطقه است. حرفی که آخوند مغیثی در جمعه‌بازار نهاوند با صراحت بیشتری گفت: «اگر توطئه دشمن دفع نشود نظام به خطر می‌افتد».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/89790957-2ed0-4b50-be5d-0d941a1e5c78"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات