728 x 90

نیکی هیلی: رژیم ایران بزرگترین معضلی است که فعلاً با آن مواجهیم

رژیم ایران بزرگترین معضلی است که فعلا با آن مواجهیم
رژیم ایران بزرگترین معضلی است که فعلا با آن مواجهیم

نیکی هیلی گفت صادقانه بگویم، رژیم ایران بزرگترین معضلی ایست که در حال حاضر ما با آن مواجه هستیم و من فکر می‌کنم ما باید به این (موضوع بپردازیم) که ما چندین حمله از طریق گروه‌های تحت الحمایه آنها روی سفارتمان در عراق داشته‌ایم.

سفیر دائم آمریکا در سازمان ملل ‌متحد روز سه‌شنبه در گفتگو با فاکس‌ نیوز افزود آنها به‌طور واقعی در لبنان و یمن دخالت دارند و دائماًً در مرکز مشکلات قرار دارند.

آنها در طرف ما نیستند و ما باید مطمئن شویم که جامعه بین‌المللی این را می‌داند که تلاش برای تجارت با رژیم ایران فقط به تروریستها کمک می‌رساند و شما به جامعه بین‌المللی کمکی نمی‌کنید.

نیکی هیلی در پاسخ به این‌که اتحادیه اروپا در تلاش برای دادن مشوق به کمپانیهای اتحادیه اروپا ست تا به ایران بروند ولی کمپانیهای به این جوابی ندادند گفت: اتحادیه اروپا بسیار در این رابطه اشتباه کرده است و این اشتباه به‌دلیل خودخواهی آنهاست.

شما می‌دانید ”موگرینی“ کسی است که تلاش کرد این توافق را باقی نگاه دارد و در تلاش است آن‌را باقی نگاه بدارد چون خودش در ایجاد آن نقش داشته است.

سفیر دائم آمریکا در سازمان ملل ‌متحد می‌گوید وی در خدمت منافع عالی کشورهای اروپایی کار نمی‌کند که اولین کسانی هستند که نمی‌خواهند با ایران وارد تجارت شوند و شما می‌توانید این واقعیت را در کمپانی‌هایی که از ایران خارج شده‌اند، اثبات کنید.

آنها در تلاش برای انعقاد قرارداد نیستند زیرا آنها به این رسیده‌اند که با چه کسانی دارند وارد معامله می‌شوند.

 

مماشات با رژیم ایران به منافع آمریکا ضرر می‌رساند

خبرنگار موضع نیکی هیلی درباره جان کری وزیر امور خارجه قبلی که گفته است صبر کنید تا این دولت برود و همه چیز درست می‌شود را سؤال می‌کند.

نیکی هیلی می‌گوید کاری که جان کری انجام داد فقط یک بی‌احترامی نبود، اقدام وی به آمریکا ضرر رساند.

وقتی ما آنجا می‌نشینیم و تلاش می‌کنیم که ایران را به پای میز مذاکره بیاوریم به شیوه‌ای که آنها بفهمند که تستهای موشک بالستیک، پشتیبانی از تروریسم و فروش سلاح را متوقف کنند، درست در وسط همه این موضوعات، ما مواجه با یک آمریکایی دیگر می‌شویم که وارد این جریان می‌شود و می‌گوید، (به این حرفها گوش ندهید).

سفیر دائم آمریکا در سازمان ملل ‌متحد می‌گوید این به‌طور مطلق ” ضد آمریکایی“ است و این به مردم آمریکا ضرر می‌رساند و اگر ”جان کری“ وزیر امور خارجه بود، نمی‌خواست هیچ‌کس این اقدامات را انجام دهد.

 

بیشتر بخوانید

نیکی هیلی: رژیم ایران یک تهدید ملی نسبت به منافع ملی آمریکا است

نیکی هیلی نماینده آمریکا در شورای امنیت درباره تصمیم دونالد ترامپ در حمله به رژیم اسد به فاکس‌ نیوز گفت:‌ او می‌خواست مطمئن شود که ما زمینه‌های مناسبی داریم که رژیم ایران را زیر نظر داشته باشیم که آنها پیشروی زیادی به این لحاظ نداشته باشند زیرا رژیم ایران یک تهدید ملی نسبت به منافع ملی آمریکا است.

وی افزود:‌ ما روی پروسه سیاسی در ژنو و یک راه‌حل سیاسی حساب کرده‌ایم و این گفتگوها ادامه دارند.

 

هشدار نیکی هیلی نسبت به نقض قطعنامه‌های شورای امنیت توسط رژیم ایران

نیکی هیلی نماینده آمریکا در سازمان ملل که در هند به‌سر می‌برد در یک پیام پیش از آغاز اجلاس شورای امنیتدر روز چهارشنبه ۶تیر ۹۷درباره توافق هسته‌یی و قطعنامه ۲۲۳۱شورای امنیت گفت”گزارش جدید دبیرکل سازمان ملل نشان‌دهنده نقض قطعنامه شورای امنیت توسط ایران است.“

وی در این پیام اضافه کرد: «گزارش دبیرکل متحد شامل شواهدی است که رژیم ایران با ارسال سلاح به نقاط مختلف خاورمیانه و حمایت از سازمانهای تروریستی قطعنامه‌های شورای امنیت را نقض کرده و می‌کند. این رژیم با حمایت از حوثی‌ها و حزب‌الله و حماس و بشار اسد، منابع عظیم کشور را در حمایت از تروریسم و بی‌ثبات کردن منطقه صرف می‌کند به جای این‌که آن را برای نیازهای داخلی صرف کند»

نیکی هیلی در این پیام تأکید کرد ”آمریکا اجازه نخواهد داد تخلفات و اقدامات ویرانگر رژیم ایران بی‌پاسخ بماند و از دیگر اعضای شورای امنیت نیز می‌خواهیم همین کار را انجام بدهند.“

 

نیکی هیلی:‌ رژیم ایران تظاهر کنندگان را دستگیر و سرکوب می‌کند

نیکی هیلی نماینده آمریکا در سازمان ملل ‌متحد سرکوبگری رژیم ایران علیه تظاهر کنندگان را خاطرنشان کرد و بی‌عملی شورای حقوق‌بشر در این رابطه را تقبیح کرد.

 

سایت نماینده آمریکا در سازمان ملل - ۲۷تیر۹۷

نیکی هیلی:.... در دسامبر و اوایل امسال مردم ایران به خیابانها آمده و تظاهرات مسالمت‌آمیزی علیه رژیم وحشتناک خود داشتند. دولت با ضرب ‌و شتم و دستگیری و کشتار جواب داد. شورای حقوق‌بشر ساکت بود.

 

نیکی هیلی: رژیم ایران از بدترین ناقضان حقوق‌بشر در جهان

نیکی هیلی سفیر آمریکا در سازمان ملل ‌متحد روز ۳۱فروردین ۹۷طی بیانیه‌یی درباره گزارش سالانه وزارت امور خارجه آمریکا در مورد حقوق‌بشر در سال ۲۰۱۷گفت: این گزارش سالانه سوابق حقوق‌بشری ۱۹۹کشور و قلمروها را ارزیابی می‌کند. این فرصت را برای برجسته کردن ماهیت، وسعت و شدت نقض حقوق‌بشر و سو استفاده در سراسر جهان فراهم می‌کند و تجزیه و تحلیل می‌کند که آیا دولتها در حال تلاش برای حفاظت از حقوق‌بشر یا عدم رعایت تعهداتشان می‌باشند یا خیر.

 

وی افزود:‌ « حفاظت و ترویج حقوق‌بشر در قلب ارزش‌های آمریکا است. ما به فراخوان با صدای بلند و رسا در مورد بدترین ناقضان حقوق‌بشری از جمله رژیم ایران، ادامه خواهیم داد. انتشار این گزارش به دولتهای آزار دهنده هشدار می‌دهد که ایالات‌متحده آنها را زیرنظر دارد و به قربانیان نقض حقوق‌بشر یادآور می‌شود که ما در کنار آنها خواهیم ایستاد.»

 

نیکی هیلی: ما در کنار مردم ایران خواهیم ایستاد

نیکی هیلی نماینده آمریکا در سازمان ملل ۵اسفند۹۶طی سخنانی در بنیاد سیاست‌ها در دانشگاه شیکاگو گفت:‌ ما تصمیم گرفتیم در مورد سایر موضوعات خاورمیانه در جلساتمان(در سازمان ملل) صحبت کنیم مو‍ضوعاتی مانند نقض حقوق‌بشر توسط رژیم ایران و حمایت آن از تروریسم یا در مورد تسلیحات غیرقانونی حزب‌الله در لبنان یا در مورد نیم میلیون انسانی که در سوریه کشته شده و ۵میلیون آواره که از سوریه می‌آمدند یا تهدیدات مستمری که از جانب داعش بود یا وضعیت فاجعه انسانی در یمن.

به ما گفته شد ما نمی‌توانیم این کار را انجام دهیم و ما نمی‌توانیم در خلال جلسات (سازمان ملل) در مورد آنها صحبت کنیم ولی ما این کار را کردیم. و در شروع ما تنها بودیم ولی بعد سایر کشورها نیز شروع به صحبت در مورد موضوعات خاورمیانه کردند و به‌زودی ما فرهنگ را در سازمان ملل تغییر دادیم که به‌شدت برخلاف منافع مردم آمریکا بود.

وی در پاسخ به سؤالی در رابطه با رژیم ایران گفت:‌ مردم ایران قدرتی را که در اعتراضشان نهفته است درمی‌یابند و من آن را دوست دارم زیرا شما می‌بینید که آنها شروع به تظاهرات کرده‌اند و می‌بینید که بواقع به مخالفت علیه دولت برخاسته‌اند خواه در زمینه حقوق‌بشر یا اقتصاد باشد تلاش می‌کنند که دولت را به مسیر درست بیاورند و آمریکا از آنها حمایت می‌کند و فکر می‌کنم بسیار مهم است.

رژیم ایران به واقع به مشکلی بزرگ تبدیل شده است زیرا حقوق‌بشر آخرین چیزیست که شما به آن فکر می‌کنید، تروریسم چیزیست که هم‌چنان از آن حمایت می‌کنند ما شرکت آنها را در تروریسم می‌بینیم

این رژیم ایران است که مشکل است و نه مردم ایران. و اکنون این برای مردم ایران یک چالش واقعی است که بیرون آمده و تظاهرات می‌کنند و به‌خاطر تظاهرات کردن مجازات می‌شوند.

ولی ما هم‌چنان در کنار آنها خواهیم ایستاد و فکر می‌کنم شاهد بو دید که دونالد ترامپ حتی در سخنرانی سالانه خود در حمایت از آنها صحبت کرد و ما هرکاری که بتوانیم برای کمک به آنها برای رسیدن به مقصد دموکراسی که به‌دنبال آن هستند خواهیم کرد.

 

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/de463331-4679-4e1e-9c3b-319413cac967"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات