728 x 90

قانونگذاران و نمایندگان سازمانهای غیردولتی، انتصاب نماینده رژیم ایران به ریاست مجمع اجتماعی شورای حقوق‌بشر را محکوم کردند

محکومیت انتصاب نماینده رژیم ایران به ریاست مجمع اجتماعی شورای حقوق‌بشر
محکومیت انتصاب نماینده رژیم ایران به ریاست مجمع اجتماعی شورای حقوق‌بشر

ان یی گلوبال مدیا

قانونگذاران و نمایندگان سازمانهای غیردولتی

کارشناسان حقوق‌بشر و اپوزیسیون ایران

انتصاب نماینده رژیم ایران به ریاست مجمع اجتماعی شورای حقوق‌بشر را محکوم کردند

 

در جریان یک کنفرانس مطبوعاتی که در ژنو برگزار شد،

سخنرانان به ۱۸۰کارشناس حقوق‌بشر، حقوقدان، قاضی، قانونگذار، برنده جایزه نوبل و سازمانهای غیردولتی پیوستند که در اوایل روز نامه‌یی به کمیسر عالی حقوق‌بشر سازمان ملل، ولکر ترک، ارسال کرده بودند و انتصاب نماینده رژیم ایران به ریاست مجمع اجتماعی شورای حقوق‌بشر را محکوم کردند.

آنتو استانگو رئیس فدراسیون حقوق‌بشر در ایتالیا در بخشی از سخنان خود گفت انتصاب نماینده رژیم ایران در مجمع اجتماعی شورای حقوق‌بشر نشان‌دهنده ضعف سیستم سازمان ملل است که به رژیمهای ظالمی مانند رژیم ایران اجازه می‌دهد تا ریاست نهادهای مختلف آن را برعهده بگیرند و اصول سازمان ملل را به سخره بگیرند.

ژان پیر برار نماینده پیشین مجلس ملی فرانسه به‌شدت از آنچه که مماشات کشورهای غربی با رژیم ایران نامید انتقاد کرد. او اعطای ریاست یک نهاد کمیساریای عالی حقوق‌بشر سازمان ملل و اعطای ۶ میلیارد دلار به رژیم ایران را محکوم کرد

طاهر بومدرا گفت: «این تصمیم ننگین توهینی به مردم ایران است که حقوق‌بشر آنها در ۴۴ سال گذشته به‌طور آشکار توسط رژیم نقض شده است و اصولی را که سازمان ملل بر اساس آن بنا شده است به سخره می‌گیرد».

صفورا سدیدی، به‌نمایندگی از خانواده‌های قربانیان نقض حقوق‌بشر رژیم ایران، گفت: «ما از این انتصاب شوکه شده‌ایم، زیرا علاوه بر رفتار رژیم در چهار دهه گذشته، می‌توانیم همین الان، در همین لحظه، ببینیم که رژیم ایران منبع اصلی بحران در خاورمیانه است. این انتصاب رژیم را تشویق می‌کند که به جنایات خود علیه مردم ایران ادامه دهد، و رژیم را قادر می‌سازد تا به صدور تروریسم به فراتر از مرزهای ایران مبادرت کند.

بهزاد نظیری خاطرنشان کرد: تصمیم برای تعیین نماینده از رژیمی که توسط ۶۹ قطعنامه (سازمان ملل) به‌دلیل نقض فاحش و سیستماتیک حقوق‌بشر محکوم شده غیرقابل توضیح و شرم‌آور بود و ارزش‌هایی را که سازمان ملل موظف به محافظت، ترویج و حمایت از آن است، تضعیف می‌کند. وی گفت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی باید در لیست تروریستی اتحادیه اروپا قرار گیرد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/3541ac1e-14b9-4434-9a2c-86c9f4ce3de1"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات