728 x 90

وحشت از اعتراضات مردم به ستوه آمده نسبت به پیآمد حذف ارز ۴۲۰۰تومانی در مجلس ارتجاع

قیام آبان ۹۸
قیام آبان ۹۸

شماری از اعضای مجلس ارتجاع در وحشت از اعتراضات مردم به ستوه آمده از گرانی و مشکلات معیشتی، نسبت به پیآمد حذف ارز ۴۲۰۰تومانی و افزایش شدید قیمتها هشدار دادند.

آخوند ذوالنوری، در مجلس ارتجاع روز ۵دی۱۴۰۰ گفت: حذف ارز ۴۲۰۰تومانی واقعاً تبعات سنگینی برای مردم داره ما بیاییم عرضه خودمان را نظارت در توزیع نهاده‌های دامی و کنترل بازار انجام بدهیم تبعات و زحمتش خیلی کمتر از این است که ما بیاییم ارز ۴۲۰۰ یی را حذف کنیم تحمل و کشش واقعاً در جامعه وجود نداره...

دلخوش اباتری، مجلس ارتجاع ۵دی ۱۴۰۰ گفت: اقتصاددان در کشور به کسی گفته می‌شود که هم تئوری بلد باشه و هم اجرایی خیلی از آقایونی که ادعا می‌کنند مخصوصاً در تیم های اقتصادی اصلاً اجرا را نمی‌دانند اقتصاد کلان را خواندند حالا کجا خواندند کار ندارم این‌که سفره مردم را از آن خبر ندارند این خیلی مهم است این را باید دقت بکنیم این یک نکته

نکته دوم سازمان برنامه و بودجه اعلام می‌کرد که در بودجه سال آینده شق القمر کرده و کارهای بسیار خوبی انجام داده است با کدام تیم؟ بحث ۴۲۰۰یی را چه اشکالی در کار آقایون هست حقوق ده درصدی وقتی داده میشه پروژه‌های عمرانی هم هفت درصد داده میشه نه مشکل از پیمانکاران و پروژه‌های شما حل میشه نه مشکل کارکنان دولت حل میشه کارکنانی که بعضی از سال‌ها بیست درصد تورم ۳۷درصدی ۴۰درصدی را الآن باید زیر ده درصد به حقوق‌شان اضافه بشه یک ظلم مضاعف به کارکنان دولت است بقیه این ۴۰درصد کجا میره؟ چرا دولت هر زمانی دولتها هر زمانی هر چیزی را دست زدند بالا رفت هر چیزی را دست زدند بالا رفت دولتهای قبلی این دولت هم الآن آمد یک شوکی الآن داره وارد می‌کنه ارز ۴۲۰۰ میشه ۱۲۶هزار تومان ۴۲۰۰یی ارز ۲۳ میشه ۶۹۰هزار تومان آقایون دقت بکنید حذف ۴۲۰۰یی داره مشکل ایجاد می‌کنه من خواهش می‌کنم بروید دقیق بررسی کنید چطور میشه شما می‌خواهید با ارز ۲۳ اصلاً ارز ۲۳ هم منشاء آن معلوم نیست اگر تحریم ادامه پیدا بکند ارز ۲۳ نباید باشه بالاتر می‌رود اگر تحریم برداشته بشه ارز باید بیاید پایین‌تر این چه تحلیلی است که ارز را آمدید روی ۲۳ بستید؟ برای چه؟

کوهساری، مجلس ارتجاع ۵دی۱۴۰۰ گفت: افزایش دریافت مالیات از مردم در بودجه سال۱۴۰۱ در مقایسه با بودجه سال۱۴۰۰ آن هم در شرایطی که مردم با مشکلات اقتصادی مواجه هستند، با کدام منطق صورت می‌گیرد؟ دولت لازم هست در این زمینه برای فرار مالیاتی چاره‌اندیشی کند

حذف ارز ۴۲۰۰تومانی از نهاده‌های کشاورزی و دامی در شرایطی که کشور شدیداً به واردات روغن خوراکی وابسته است و مردم در تأمین نهادهای دامی و در نتیجه تأمین گوشت، مرغ و لبنیات با مشکل زیادی روبه هستند، با کدام منطق سازگار است؟

ولی‌الله فرزانه، مجلس ارتجاع ۵دی۱۴۰۰ گفت: آقای رئیس‌جمهور آنچه که کشور را دچار مشکل کرده است و استانها را باهم درگیر کرده است دخالت عالی مقامان اجرایی و ایجاد سازوکارهای چانه‌زنی در بودجه‌ها است باید به عرض برسانم که مکانیسم بودجه سال۱۴۰۱ به‌نحوی ست که قدرت چانه‌زنی را چند برابر کرده است. متأسفانه ارتقا میانگین شاخصها در تهیه و تنظیم بودجه به‌ویژه بودجه سال۱۴۰۱ جایگاهی ندارد.

زنگنه، رئیس کمیته اصلاح ساختار کمیسیون بودجه در مجلس رژیم اعلام کرد در بودجه ۱۴۰۱ ارز ۴۲۰۰تومانی دارو و گندم حذف شده است.

وی گفت: در چیزی که دولت به ما ارائه کرده است ما دیگر ارز ۴۲۰۰تومانی اصلاً نداریم. نه برای دارو، نه برای گندم.

این عضو مجلس ارتجاع درباره یارانه ۹۰هزار تومانی گفت: این روش ناکارآمد است و جواب نمی‌دهد. با صد هزار تومان یک کیلو گوشت نمی‌توان خرید. (خبرگزاری حکومتی انتخاب ۵دی)

ایزدخواه، عضو دیگر مجلس آخوندی بحران حذف ارز ۴۲۰۰تومانی را یک میدان مین برای نظام توصیف کرد و گفت تأیید این موضوع از سوی رادیو تلویزیون «پاس دادن به فضای براندازی اقتصادی» است.

وی گفت: غائله ارز ۴۲۰۰، میدان مینی است که تکنوکرات ها برای نظام ساخته‌اند.

یک کارشناس اقتصادی رژیم گفت: از زمان آغاز جدی‌شدن استفاده از اوراق قرضه، برخوردهای مجلس و مجریه مبتنی بر پنهان‌کاری و ظاهرسازی است. می‌گویند اوراق قرضه می‌فروشیم تا از بانک مرکزی استقراض نکنیم این حرف، غیرواقعی است.

وی افزود: میرکاظمی رئیس سازمان برنامه و بودجه فهمی از اقتصاد ایران ندارد. بیش از دو سوم اوراق توسط بانکها خریداری شده و بانکها هم نهایتاً این اوراق را به بانک مرکزی منتقل می‌کنند و این دقیقاً افتادن در ورطه استقراض از بانک مرکزی است. (سایت حکومتی عصر ایران ۵دی)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/038d34e3-07a1-42ce-92ef-dda9caf30d21"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات