728 x 90

فاجعه کرونا در ایران: آمار جانگداز قربانیان در ۵۲۲شهر از ۲۳۶هزار و ۸۰۰نفر بیشتر است

شورای ملی مقاومت ایران
شورای ملی مقاومت ایران

شورای ملی مقاومت ایران -سربرگ

فاجعه کرونا در ایران: آمار جانگداز قربانیان در ۵۲۲شهر از ۲۳۶هزار و ۸۰۰نفر بیشتر است

سخنگوی ستاد کرونا: ویروس انگلیسی در ۳۱استان کشور در حال گردش است

 

  • وزارت بهداشت رژیم: ۵شهرستان قرمز و ۸شهرستان نارنجی اضافه شده که می‌تواند زنگ خطری برای ورود کشور به پیک چهارم باشد.
  • استاندار تهران: ۶شهر در استان تهران در وضعیت نارنجی قرار گرفته‌اند.
  • دانشگاه پزشکی آذربایجان غربی: ظرفیت بیمارستانهای استان به‌ویژه ارومیه در حال تکمیل شدن است.
  • دانشگاه پزشکی تبریز: تا حدودی همه موارد مثبت از نوع انگلیسی هستند تاکنون ۲۰۰نفر در استان به کرونای انگلیسی مبتلا شده‌اند.
  • دانشگاه پزشکی هرمزگان: با شناسایی ۵۹بیمار جدید در هرمزگان شمار مبتلایان به کرونای انگلیسی به ۳۵۸نفر رسید.

 

سازمان مجاهدین خلق ایران بعدازظهر امروز چهارشنبه ۴فروردین۱۴۰۰ اعلام کرد آمار جانگداز جان‌باختگان کرونا در ۵۲۲شهر از ۲۳۶هزار و ۸۰۰نفر بیشتر است. شمار قربانیان در آذربایجان شرقی به ۹۲۹۳نفر، در آذربایجان غربی به ۸۹۰۳نفر، در البرز به ۵۸۶۳نفر، در اصفهان به ۱۵۳۷۵نفر، در بوشهر به ۲۳۹۴نفر، در تهران به ۵۵۰۶۱نفر، در چهارمحال و بختیاری به ۱۸۹۵نفر، در خراسان رضوی به ۱۵۴۰۰نفر، در خوزستان به ۱۳۵۹۴نفر، در سمنان به ۴۰۱۵نفر، در سیستان و بلوچستان به ۵۵۱۱نفر، در فارس به ۶۹۷۲نفر، در لرستان به ۹۹۷۸نفر و در هرمزگان به ۲۵۹۰نفر رسیده است.

در حالی‌که رئیسی سخنگوی ستاد کرونا، اعلام کرد ویروس انگلیسی در ۳۱استان در حال گردش است و در شرایطی که افراد واکسینه شده به زحمت به یک در هزار می‌رسد روحانی با وقاحت گفت: «توانسته‌ایم به‌رغم همه مشکلات در تولید واکسن کرونا موفق عمل کرده و به مراحل نهایی نزدیکتر شویم، این موفقیتها در حالی به‌دست آمده است که بسیاری از کشورهای توسعه یافته و پیشرفته هنوز به واکسن مطمئن دست نیافته‌اند». وی ابراز امیدواری کرد: «تا پایان ۱۴۰۰ امکان واکسینه شدن کل جامعه وجود داشته باشد و سال۱۴۰۰، سال غلبه بر کرونا» باشد. روحانی بار دیگر پرداخت وام یک میلیون تومانی (معادل ۴۰دلار) و پرداخت ماهی ۱۰۰هزار تومان (معادل ۴دلار) به مدت ۴ تا ۷ماه به بخشی از جمعیت را جزو افتخارات خود قلمداد کرد.

 

لاری سخنگوی وزارت بهداشت گفت: از افزایش ۵شهرستان قرمز و ۸شهرستان نارنجی خبر داد و گفت: «این نگران‌کننده است و می‌تواند به‌عنوان زنگ خطری جدی برای ورود کشور به پیک چهارم بیماری قلمداد شود» (عصر ایران ۴فروردین۱۴۰۰).

 

در تهران، محسنی استاندار گفت: «۶شهر در استان تهران در وضعیت نارنجی قرار گرفته‌اند. اکثر مراجعین به بیمارستانها در دو شهر دماوند و فیروزکوه، افراد غیربومی هستند» (ایسنا ۳فروردین۱۴۰۰).

 

در خوزستان، رئیس دانشگاه پزشکی اهواز گفت: «در ۴۸ساعت گذشته، مجدداً مراجعه به بیمارستانها افزایش یافته است، روند بروز بیماری در دو روز اخیر، ما را نگران کرده است... دو شهر ایذه و بهبهان قرمز شده‌اند» (ایسنا ۴فروردین۱۴۰۰). رئیس دانشکده پزشکی آبادان نیز گفت: در شبانه‌روز گذشته، ۹۰نفر از آبادان، ۶۵نفر از خرمشهر و ۳۰نفر از شادگان به کووید -۱۹ مبتلا شدند» (خبرگزاری حکومتی مهر ۴فروردین۱۴۰۰)

 

در هرمزگان، طغیان کرونای انگلیسی ادامه دارد سخنگوی دانشگاه پزشکی گفت: «در شبانه روز گذشته با شناسایی ۵۹بیمار جدید، شمار مبتلایان به کرونای انگلیسی به ۳۵۸نفر رسید» (ایسنا ۴فروردین۱۴۰۰).

 

در آذربایجان غربی، رئیس دانشگاه پزشکی گفت: «ظرفیت بیمارستانهای استان به‌ویژه ارومیه در حال تکمیل شدن است. در صورتی که شاهد رعایت بیشتر موارد بهداشتی نباشیم، بستری و فوت ناشی از کرونا جهشی افزایش خواهد یافت. همه موارد بستری را مبتلایان به کرونای انگلیسی در نظر می‌گیریم. وضعیت ویروس انگلیسی بسیار حاد شده است» (ایرنا ۴فروردین۱۴۰۰).

 

در آذزبایجان شرقی، رئیس دانشگاه پزشکی تبریز گفت: «تا حدودی همه موارد مثبت کرونا از نوع انگلیسی هستند تاکنون ۲۰۰نفر در استان به کرونای انگلیسی مبتلا شده‌اند» (خبرگزاری حکومتی مهر ۴فروردین۱۴۰۰).

 

در کهگیلویه و بویراحمد، رئیس دانشگاه پزشکی گفت: «افزایش شمار بیماران بستری نگران‌کننده است و نسبت به ماه قبل افزایش ۲برابری داشته است». فرماندار بویراحمد گفت: «هم اکنون شهرستان گچساران در وضع قرمز، شهرستان بویراحمد نارنجی قرار دارند و چنان‌چه این روند ادامه داشته باشد شرایط شکننده و سخت‌تر خواهد شد» (ایرنا ۴فروردین۱۴۰۰).

 

در فارس معاون استاندار از افزایش تست‌های مثبت، افزایش شمار مبتلایان و بستری در بیمارستانها ابراز نگرانی کرد (ایرنا ۴فروردین۱۴۰۰).

 

در قم، رئیس مرکز بهداشت گفت: «در یک ماه اخیر اپیدمی رشد داشته است، از هفته گذشته وضعیت قم زرد شده و ۱۵ کودک مبتلابه کرونا بستری هستند» (خبرگزاری نیروی قدس ۳فروردین۱۴۰۰).

.

 

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۴فروردین۱۴۰۰ (۲۴مارس۲۰۲۱)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/ee5c475c-50c2-4ea0-88c2-a669aae1d935"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات