728 x 90

فاجعه کرونا در ایران: آمار جانگداز قربانیان در ۵۲۲شهر از ۲۳۵هزار و ۷۰۰نفر بیشتر است

شورای ملی مقاومت ایران
شورای ملی مقاومت ایران

شورای ملی مقاومت ایران -سربرگ

فاجعه کرونا در ایران: آمار جانگداز قربانیان در ۵۲۲شهر از ۲۳۵هزار و ۷۰۰نفر بیشتر است

 

  • نمکی: ما گرفتار ویروس جهش‌یافته هستیم. شب گذشته از یکی از استانها ۴۹نمونه تست دریافت کردم که ۲۹مورد ویروس جهش‌یافته بود.
  • رئیس اورژانس کشور: تعداد مراجعات به مراکز درمانی نسبت به سال گذشته دو برابر شده است.
  • دبیر ستاد کرونا در بوشهر: در روزهای پایانی اسفند ۹۹ و یکم و دوم فروردین با رشد ۱۰۰درصدی افراد بستری مواجه شدیم.
  • دانشگاه پزشکی تبریز: تقریباً سفر به همه جا و تمامی شهرها خطرناک است، کرونای انگلیسی در تمام شهرستانها هست.
  • دانشگاه پزشکی کرمانشاه با سه برابری شدن تستهای مثبت بیماران سرپایی مدتی بعد افراد بستری افزایش می‌یابد.

 

سازمان مجاهدین خلق ایران بعدازظهر امروز دوشنبه ۲فروردین۱۴۰۰اعلام کرد آمار جانگداز جان‌باختگان کرونا در ۵۲۲شهر از ۲۳۵هزار و ۷۰۰نفر بیشتر است. شمار قربانیان در آذربایجان شرقی به ۹۲۴۸نفر، در البرز به ۵۸۳۳نفر، در اردبیل به ۲۹۳۷نفر، در تهران به ۵۴۸۸۱نفر، در خراسان جنوبی به ۲۲۹۶نفر، در خراسان رضوی به ۱۵۳۵۵نفر، در خراسان شمالی به ۳۵۷۸نفر، در خوزستان به ۱۳۴۳۹نفر، در زنجان به ۲۵۶۵نفر، در سمنان به ۳۹۷۵نفر، در قزوین به ۲۶۶۹نفر، در قم به ۸۶۰۵نفر، در لرستان به ۹۹۲۸نفر، در مازندران به ۱۰۰۸۰نفر و در همدان به ۵۴۴۳نفر رسیده است.

 

نمکی وزیر بهداشت رژیم گفت: «در حال حاضر گرفتار ویروس جهش‌یافته کرونا هستیم... شب گذشته از یکی از استانها ۴۹ نمونه تست دریافت کردم که ۲۹مورد آن جهش‌یافته کرونا بود» (ایرنا و مهر ۲ فروردین۱۴۰۰).

کولیوند رئیس اورژانس کشور در مورد مراجعات به مراکز درمانی گفت: «تعداد مراجعات به مراکز درمانی نسبت به سال گذشته دو برابر شده است» (خبرگزاری حکومتی مهر ۲فروردین ۱۴۰۰).

در بوشهر، دبیر ستاد کرونا در بوشهر گفت: «نسبت به اوایل اسفند با افزایش تعداد بستری در بیمارستانها مواجه هستیم. در سه هفته اول اسفند۹۹ تعداد افراد بستری ۶۰نفر بود اما در روزهای پایانی اسفند ۹۹ و یکم و دوم فروردین ۱۴۰۰ با رشد ۱۰۰درصدی مواجه شدیم» (همشهری ۲فروردین۱۴۰۰).

در ایلام، معاون دانشگاه پزشکی گفت: «آمار مبتلایان به کرونا در آبدانان، ایوان، چرداول و دهلران صعودی است و احتمال نارنجی شدن آبدانان، ایوان و چرداول و قرمز شدن دهلران وجود دارد» (خبرگزاری حکومتی مهر ۲فروردین۱۴۰۰).

در آذربایجان شرقی، معاون دانشگاه پزشکی گفت: «در چند روز گذشته در برخی شهرهای استان روند افزایشی داریم و سرعت این روند نسبت به روند افزایشی متوسط کشوری بیشتر است. سفر به همه جا و تمامی شهرها خطرناک است، سراب و عجبشیر در وضعیت نارنجی قرار داشته و کرونای انگلیسی تقریباً در تمام شهرستانها هست» (ایسنا ۲فروردین۱۴۰۰).

در اصفهان، سخنگوی دانشگاه پزشکی اصفهان گفت: «به جز منطقه کاشان طی ۲۴ساعت اخیر ۱۴۴۸بیمار مشکوک به کرونا به مراکز درمانی تحت پوشش دانشگاه مراجعه کرده‌اند. ۸۸بیمار بستری شده‌اند. هم‌چنین طی ۲۴ساعت اخیر ۵۵بیمار بهبود یافته، از مراکز درمانی ترخیص شده‌اند» (خبرگزاری حکومتی مهر ۲فروردین۱۴۰۰).

در گلستان، روابط عمومی دانشگاه پزشکی اعلام کرد: «در حال حاضر ۲۰۷بیمار مبتلا به کووید۱۹ بستری هستند. از این تعداد ۵۲بیمار در ICU مراقبت می‌شوند که ۲۵نفر از آنها به ونتیلاتور متصل هستند» (ایلنا ۲ فروردین۱۴۰۰).

در کرمانشاه، رئیس دانشگاه پزشکی کرمانشاه گفت: «در ۲۴ساعت گذشته ۶۷بیمار کرونایی یعنی حدود هر ۲۰دقیقه یک بیمار بستری شدند. این افزایش، تعداد بیماران مبتلا را به ۱۷۷نفر رساند که نشانگر افزایش ۳۴ نفری نسبت به روز قبل از آن است. وی هم‌چنین با اشاره به افزایش سه برابری مثبت شدن تستهای بیماران سرپایی گفت: هر چقدر که تعداد بیماران سرپایی مثبت بیشتر شود، مدتی بعد تعداد افراد بستری در بیمارستانها افزایش می‌یابد» (ایرنا ۲فروردین۱۴۰۰).

در زنجان رئیس دانشگاه پزشکی گفت: «مراجعه بیماران سرپایی و میزان مثبت شدن سرپایی کرونا نسبت به روزهای گذشته افزایش یافته است که نشان‌دهنده خطر شیوع بیشتر بیماری بوده و در خصوص افزایش تعداد بیماران بسیار نگران هستیم» (ایسنا ۲فرودین ۱۴۰۰).

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۲فروردین۱۴۰۰ (۲۲مارس۲۰۲۱)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/593749e7-b10d-4602-88e3-d316db543df8"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات