728 x 90

زندانی سیاسی علی معزی حکم اعدام زندانی سیاسی رامین حسین پناهی را محکوم کرد

زندانی سیاسی علی معزی
زندانی سیاسی علی معزی

زندانی سیاسی علی معزی پدر دو مجاهد اشرفی؛ در یک پیام از زندان تهران بزرگ؛ حکم اعدام زندانی سیاسی رامین حسین پناهی را محکوم کرد.

زندانی سیاسی علی معزی در پیامش نوشته است:

ای جلاد؛ ننگت باد. گویا به شیوه اصحاب فسق و فجور اجرای اعدام رامین حسین پناهی که به بعد از ماه رمضان احاله دادهای؛ چرا نظام جلاد از میان این همه وعده‌های دروغین که به مردم می‌دهد فقط در عمل کردن به وعده اعدام اصرار دارد؟

آیا این همه اعدامها و قتلهای اخیر داخل زندانها و کشتن کولبرها بس نبوده که فکر میکنی هنوز هم کمبود اعدام داری؟

اما ای جلاد! باید بدانی که بعد از قیام کیفیت متفاوت دیماه و پس از مقاومت جانانه کازرون و بعد از این همه اعتراضات و اعتصابات سراسری هیهات که این اعدامها برایت کارآیی داشته باشد. حالا دیگر این اعدامها نه مردم را می‌ترساند و نه اقتدار تو را می‌رساند؛ بلکه بر عکس گویای بیچارگی و درماندگی توست. اگر مدعی هستی که قتلهای حین بازجویی و یا داخل زندان عمدی نبوده و مایه تأسف است؛ پس با صرفنظر کردن از این اعدام ننگ یکی از آن قتلها را کمرنگ‌تر کن.

ای جلاد!

اجرای هر اعدام فقط واقعه محتومی را که از آن سخت می‌ترسی جلوتر می‌اندازد. داغ دل‌های امثال مادر رامین که نوه‌اش را هم در همین رابطه از دست داده است؛ ریش و ریشه‌ات را به آتش خواهد کشید.

ای جلاد ننگت باد

علی معزی

زندان تهران بزرگ - ۲۰خرداد ۱۳۹۷

 

پرونده زندانی سیاسی رامین حسین پناهی

زندانی سیاسی رامین حسین پناهی نیز که بیدادگاه رژیم در سنندج روز پنجشنبه پنجم بهمن ۹۶وی را به اعدام محکوم کرد، از اول تیرماه سال ۹۶توسط نیروهای امنیتی رژیم در شهر سنندج بازداشت و به بازداشت اداره اطلاعات و اطلاعات سپاه منتقل گردید.

وی مدت شش ماه در سلولهای انفرادی محبوس بود. اتهام وی محاربه از طریق اقدام علیه امنیت رژیم و عضویت در احزاب کردی عنوان شده است.

برادر این زندانی سیاسی؛ افشین حسین پناهی نیز در بازداشتگاه اداره اطلاعات سنندج زیر شکنجه قرار گرفت گفته می‌شود ناخنهای وی را کشیده‌اند و به وی کابل برق نیز وصل کردند.

 

نامه زندانی سیاسی رامین حسین پناهی و زانیار مرادی علیه حکم اعدام

 

زندانیان سیاسی رامین حسین پناهی و زانیار مرادی که توسط قضاییه جنایتکار خامنه‌ای به اعدام محکوم شده‌اند با انتشار نامه‌یی سرگشاده به مردم ایران خواهان شکستن سکوت در مقابل جنایتهای حاکمیت آخوندی شدند.

 

آنان در نامه خود با نام بردن از مجازات اعدام به‌عنوان "رعب آورترین ابزار حذف دگراندیشان" می‌نویسند:

سکوت خود را شکسته تا دیگر سیستم و حاکمیت آن نتواند از ناآگاهی سیاسی و تحریف اذهان عمومی و با ایجاد تفرقه در میان مردم، به سیاستهای تا کنونی خود ادامه دهد.

 

این دو زندانی سیاسی هموطن کرد که در زندانهای مرکزی سنندج و گوهردشت زندانی هستند در قسمتی از نامه خود خطاب به مدافعان حقوق‌بشر و مردم شریف ایران نوشته‌اند:

اعدام و حذف فیزیکی انسان از شیوه‌های کهن مجازات در دنیای سنتی و سده‌های باستان است. دولتهای مرکزی ایران از همان ابتدای شکل‌گیری انقلاب مشروطه، که در منطقه بی‌سابقه بود و می‌توانست جامعه‌‌یی دموکراتیک را به‌دنبال داشته باشد، با توهمات ملی‌گرایانه توأم با سرکوب، مجازات اعدام را به‌عنوان ابزاری برای حذف مخالفان سیاسی خود مفروض و این رویه تا به امروز تداوم داشته و به مجازات اعدام، این رعب‌آورترین ابزار حذف دگراندیشان، توسل جسته‌اند.

امیدواریم مدافعان حقوق‌بشر و عموم خلق شریف ایران، ضمن هم دردی و حمایت از خواسته‌های مردم کُرد با ذکاوت و صبر از ما حمایت و از بی‌اعتنایی نسبت به اعدام و سرکوب‌های موجود و جاری در کُردستان بکاهند.

اعدامهای سیاسی در کردستان امری عادی است

در ادامه نامه زندانیان سیاسی رامین حسین پناهی و زانیار مرادی آمده است:

امیدواریم مسأله اعدام‌های سیاسی در کردستان، که متأسفانه در این سالها به امری عادی مبدل گشته، منجر به اتحادی یکپارچه علیه اعدامها و سرکوبها گردد. هم‌چنین آرزومندیم در آینده‌ای نه چندان دور در ایران شاهد تحقق دولتی مبتنی بر آزادی و برابری با حفظ به‌رسمیت‌شناختن حقوق تمامی خلقهای ایران باشیم که دموکراسی، آزادی و صلح پایدار را به ارمغان بیاورد.

 

 

مطالب مرتبط

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/67986154-a3ad-4f84-a7e4-404835146f21"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات