728 x 90

پرونده رامین حسین پناهی به اجرای احکام سنندج ارجاع شد

زندانی سیاسی رامین حسین پناهی
زندانی سیاسی رامین حسین پناهی

امجد حسین پناهی، برادر زندانی سیاسی رامین حسین پناهی طی پیامی توئیتری گفت پرونده برادرش به اجرای احکام سنندج ارجاع شده است. در این پیام آمده است: پرونده رامین حسین پناهی برای اجرای حکم به اجرای احکام دادسرای سنندج ارجاع شده است، امروز بعد از مراجعه وکیل معلوم شد که پرونده بعد از بازگشت از شعبه ٣٩دیوان عالی کشور جهت اجرای حکم اعدام به شعبه چهارم اجرای احکام دادسرای انقلاب سنندج ارجاع شده است.

رامین حسین پناهی فعال سیاسی کرد به اتهام عضویت در یکی از احزاب کردستان در زندان مرکزی سنندج بازداشت شده است. اتهام اولیه این زندانی سیاسی تبلیغ علیه نظام و همکاری با گروههای کرد مخالف نظام از طریق مشارکت در برگزاری مراسم عید نوروز عنوان شده بود.

سازمان عفو بین‌الملل از رأی صادره در سال ۱۳۹۶علیه رامین و از آنچه "ناپدیدشدگان اجباری" چهار عضو این خانواده خواند، ابراز نگرانی کرد. در بیانیه سازمان عفو بین‌الملل همچنین آمده است خانواده حسین پناهی از وضعیت رامین که در معرض خطر اعدام غیرقانونی، شکنجه و عدم رسیدگیهای لازم پزشکی با توجه به جراحات برداشته در درگیری، قرار دارد خبر ندارند، و از وضعیت جسمی او ابراز نگرانی کردند.

در ۱۱اردیبهشت ۱۳۹۶، عفو بین‌الملل از کارگزاران رژیم خواست اعدام حسین پناهی که قرار بود روز پنجشنبه ۱۳اردیبهشت اعدام شود را متوقف کنند. فیلیپ لوتر مدیر تحقیقات عفو بین‌الملل در امور خاورمیانه گفت که این مرد کُرد در کمتر از یک ساعت به اعدام محکوم شد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/d3bda039-e1c8-43cc-b5b4-82f50c9bb6d6"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات