728 x 90

اعدام قریب‌الوقوع دو زندانی سیاسی لقمان و زانیار مرادی

زندانیان سیاسی زانیار و لقمان مرادی
زندانیان سیاسی زانیار و لقمان مرادی
بنا‌ به گزارشات رسیده دژخیمان خامنه‌ای قصد اعدام دو زندانی سیاسی زانیار و لقمان مرادی را دارند. خبرها حاکی است که این دو زندانی در سحرگاه شنبه ۲۳دی ماه توسط دژخیمان آخوندی به چوبه‌دار سپرده خواهند شد.

این دو زندانی که از 9سال پیش در زندان به‌سر می‌برند در تاریخ 11مرداد ۱۳۸۸ توسط نیروهای امنیتی رژیم در شهر مریوان در استان کردستان بازداشت شدند. آنها به مدت ۹ماه در بازداشتگاه ستاد خبری اداره اطلاعات شهر سنندج (وزارت اطلاعات)، برای اخذ اعترافات اجباری «تحت فشار و شکنجه شدید روحی و جسمی» قرار گرفتند و پس‎از نزدیک به ۶ماه به زندان مرکزی سنندج و از آنجا به بند ۲۰۹ زندان اوین تهران منتقل شدند. زانیار و لقمان مرادی اول دی ماه سال ۱۳۸۹ در شعبه ۱۵بیدادگاه انقلاب تهران به ریاست دژخیم صلواتی محاکمه و به اتهام «محاربه از طریق عضویت در یک گروه مخالف نظام و ترور فرزند امام جمعه مریوان» به اعدام در ملأعام محکوم شدند.

لقمان و زانیار مرادی در مراحل مختلف دادرسی و همین‌طور از طریق انتشار نامه‌هایی اتهامات منتسب به خود را تکذیب کردند و طرح چنین پرونده‌یی را با اغراض سیاسی دانستند که آنان را در جایگاه قربانیان قرار داده است.

این دو زندانی سیاسی هموطن کرد اعلام کرده‌اند که اعترافاتشان تحت شکنجه و به اجبار بوده است، آنها گفته اند: 'ما قربانیان شکنجه‌های بیرحمانه‌ی اداره اطلاعات سنندج هستیم و تمام اتهاماتی که به ما زده‌اند را تکذیب می‌کنیم و هیچ‌کدام از این اتهاماتی که به ما زده‌اند را قبول نداریم، از تمام گروهها و سازمانهای حقوق‌بشر تقاضامندیم که با عاملان شکنجه‌های بیرحمانه اطلاعات سنندج برخورد قانونی کنند“.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/188c7e8e-3ac8-4bce-9391-8c662c954a42"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات