728 x 90

رضا ملک‌زاده: ما در مدیریت کرونا شُل عمل کردیم؛ چه ربطی به آمریکا دارد؟

رضا ملک زاده
رضا ملک زاده

 

معاون وزیر بهداشت کابینه آخوند روحانی روز جمعه ۲۳ اسفند ۹۸ نظریه جنگ بیولوژیک درباره کرونا را که از سوی سران رژیم ایران مطرح شده بود را باطل دانست و گفت: طبق برآوردهایی که ما داریم، این طور نیست.

وی شب گذشته در برنامه تلویزیونی رژیم تأکید کرد: خود آمریکا بیش از همه از این ویروس آسیب خواهد دید و خیلی بعید است که شیوع این ویروس جنگ بیولوژیک باشد.

ملک‌زاده هم‌چنین گفت: «ارتباطات اقتصادی و تعداد زیاد ایرانیانی که در چین بودند و تعداد دانشجویان ایرانی که در چین بودند باعث این موضوع شد».

وی هم‌چنین افزود: بیماری تنفسی به‌خصوص در قم و در برخی شهرهای دیگر داشتیم و همه آنها را به حساب آنفلوآنزا گذاشتیم.

این در حالی است که وزارت بهداشت رژیم ایران روز ۳۰بهمن به‌صورت رسمی تأیید کرد که دو نفر در قم به‌علت ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده‌اند.

 

ولی‌فقیه ارتجاع روز پنجشنبه ۲۲اسفند با نعل وارونه زدن، خواستار تشکیل یک قرارگاه از سوی نیروهای مسلح برای مقابله با شیوع کرونا شد و از احتمال «حمله بیولوژیکی» به ایران سخن گفت که منجر به شیوع ویروس کرونا شده است.

حسین سلامی، سرکرده سپاه، نیز روز ۱۵اسفند گفته بود که «شاید کرونا محصول تهاجم بیولوژیکی آمریکا باشد».

همچنین هیچ اشاره‌یی نشده است که بر اساس چه قرائنی حمله بیولوژیکی وجود دارد و چرا علاوه بر ایران، ایتالیا و کره جنوبی هم درگیر شده‌اند.

مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا در توئیت خود درباره طرح نظریه جنگ بیولوژیکی از خامنه‌ای خواست تا به مردم ایران حقیقت را بگوید و توضیح دهد چگونه ویروس کرونا از ووهان در چین به ایران رسید.

 

 

 

 

 

 

 

 

شنبه ۲۴اسفند ۱۳۹۸تهران ۱۳:۰۷

سلامت و تغذیه

معاون وزیر بهداشت ایران نظریه «جنگ بیولوژیکی» را مردود دانست

۱ساعت پیش


ارسال

  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

نسخه چاپی

رضا ملک‌زاده، معاون وزیر بهداشت ایران، روز جمعه این نظریه را که شیوع ویروس کرونا «جنگ بیولوژیک» رد کرد و گفت: «طبق برآوردهایی که ما داریم، این طور نیست.»

او که شامگاه جمعه، ۲۳اسفند، در یک برنامه تلویزیونی درباره بحران کرونا در ایران سخن می‌گفت، تأکید کرد که «خود آمریکا بیش از همه از این ویروس آسیب خواهد دید» و «خیلی بعید است» که شیوع این ویروس جنگ بیولوژیک باشد.

علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی روز پنج‌شنبه، ۲۲اسفند، خواستار تشکیل یک قرارگاه از سوی نیروهای مسلح برای مقابله با شیوع کرونا شد و از احتمال «حمله بیولوژیکی» به ایران سخن گفت که منجر به شیوع ویروس کرونا شده است.

به ادعای آقای خامنه‌ای، «قرائنی» درباره حمله بیولوژیک وجود دارد و از این رو اقدامات نیروهای مسلح ایران «می‌تواند جنبه‌ رزمایش دفاع بیولوژیک نیز داشته و بر اقتدار و توان ملّی بیفزاید».

با این حال رهبر جمهوری اسلامی به جزئیات این «قرائن» هیچ اشاره‌یی نکرده و توضیح نداد که چگونه در این «جنگ» علاوه بر ایران، ایتالیا و کره جنوبی هم درگیر شده‌اند.

حسین سلامی، فرمانده کل سپاه، نیز روز ۱۵اسفند گفته بود که «شاید کرونا محصول تهاجم بیولوژیکی آمریکا باشد».

مایک پومپئو مایک پومپئو

بیشتر در این باره:

پاسخ پومپئو به طرح نظریه «جنگ بیولوژیکی» از طرف خامنه‌ای

 


این اظهارات با واکنش مقام‌های آمریکا مواجه شد. مایک پومپئو، وزیر خارجه آمریکا، روز جمعه، ۲۳اسفندماه، در یک توئیت به طرح نظریه «جنگ بیولوژیکی» از طرف رهبر جمهوری اسلامی پاسخ داد و از خامنه‌ای خواست تا به مردم ایران حقیقت را بگوید و توضیح دهد چگونه ویروس کرونا از ووهان در چین به ایران رسید.

رضا ملک‌زاده، معاون وزیر بهداشت ایران در گفتگوی خود به موضوع ورود کرونا به ایران هم پرداخته است و گفته است: «بنا بر ملاحظاتی» مقام‌های حکومت ایران مرزهای هوایی با چین را «به‌موقع» نبستند.

به گفته این مقام، وزارت بهداشت این بحث را چند جلسه در دولت مطرح کرد ولی «ارتباطات اقتصادی و تعداد زیاد ایرانیانی که در چین بودند و تعداد دانشجویان ایرانی که در چین بودند باعث این موضوع شد».

آقای ملک‌زاده در بخش دیگری از این گفتگو تأکید کرده که پیش از اعلام ورود ویروس کرونا به ایران «بیماری تنفسی به‌خصوص در قم و در برخی شهرهای دیگر داشتیم و همه آنها را به حساب آنفلوآنزا گذاشتیم».

او گفته است باید «قطعا هشیارانه‌تر عمل می‌کردیم» و «قدری تأخیر در اعلام داشتیم».

معاون وزیر بهداشت به‌طور دقیق توضیح نداده که چند روز تأخیر در اعلام ورود کرونا به ایران داشته‌اند.

وزارت بهداشت ایران روز ۳۰بهمن به‌صورت رسمی تأیید کرد که دو نفر در قم به‌علت ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده‌اند.

پیش از آن در شبکه‌های اجتماعی گزارشهای متعددی درباره ورود ویروس به ایران منتشر شده بود ولی با تکذیب مقام‌های رسمی مواجه می‌شد.

بر اساس آخرین آمار رسمی اعلام شده توسط وزارت بهداشت، تا ظهر روز جمعه، ۲۳اسفندماه، ۵۱۴نفر جان خود را از دست داده و ۱۱۳۶۴نفر هم‌اکنون قطعاً به این ویروس مبتلا هستند.

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/a37b6428-aaed-4af5-873a-97e9b00e0669"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات