728 x 90

دانانیوز: سازمان مجاهدین حاضر به یراق‌تر از همیشه در آشوبهای خیابانی ورود کرده است

کانون شورشی کرمان - مشت با مشت
کانون شورشی کرمان - مشت با مشت

رسانه دانانیوز وابسته به ارگانهای امنیتی و پاسداران ولایت خامنه‌ای، روز ۱۶مرداد ۹۷با انتشار تحلیل و هشدار یک مهره باند خامنه‌ای درباره بالا گرفتن خیزشهای مردمی نوشت:

 

چنددقیقه بعد از شروع تظاهرات، جمعیت شعارهای ضد نظام و ساختار شکنانه داد

واکاوی کارشناسانه تجمعات غیرقانونی اخیر، نشان می‌دهد که مجاهدین در تاکتیکهای خود دست به تغییراتی زده‌اند. به‌عنوان مثال، در اغتشاشات دیماه، یک بازه زمانی یک تا دو روزه نیاز بود تا شعارهای مردم از شعارهای صنفی و اجتماعی به شعارهای سیاسی و ساختارشکنانه تبدیل شود اما در تجمعات غیرقانونی چند روز گذشته، چند دقیقه بعد از شروع تجمع، جمعیت شروع به دادن شعارهای ضد نظام و ساختار شکنانه می‌کردند!

 

فراخوان مسعود رجوی به کانونهای شورشی در رابطه با قیام و تظاهرات

در یک تحول جدید، رجوی برای تقویت روحیه اغتشاشگران، در فراخوانی که اخیراً برای به‌اصطلاح ”کانونهای شورشی“ فرستاده است، به آنان وعده داده که این اغتشاشات ادامه خواهد داشت و روزبه‌روز گسترش می‌یابد. وی اغتشاشات را سازمان‌یافته‌تر از گذشته قلمداد کرده و مدعی شده است که نظام توان مقابله با آنان را ندارد!

لازم به ذکر است که پیشتر، دولت آمریکا از آشوبهای دیماه حمایت کرده بود؛ آشوب‌هایی که مریم رجوی به دخالت در آن اذعان کرده است.

 

 

سازمان مجاهدین حاضر به یراق‌تر از همیشه، در آشوبهای خیابانی ورود کرده است

بر اساس اطلاعیه اخیر وزارت کشور، «در یک ماه گذشته دهها دعوت تحت عنوان اعتراض به گرانی و وضعیت معیشتی در فضای مجازی و در سطح وسیع منتشر شد که عمده آنها منشأ خارجی داشته است اما توسط افرادی در داخل و در شبکه‌های اجتماعی بازنشر شده است.

بی جهت نیست که سازمان مجاهدین این بار حاضر به یراق‌تر از همیشه، در آشوبهای خیابانی ورود کرده است که نشان دهند متولی این آشوبها و عامل تحریک مردم آنها هستند.

 

 

نعل وارونه ولی‌فقیه ارتجاع نسبت به نگرانی نیروهای رژیم از آینده نظام ولایت

در حالیکه نظام ولایت فقیه در وحشت از قیام و خطر سرنگونی به لرزه افتاده و مهره‌های ریز و درشت رژیم نسبت به گسترش قیام و شعارهای «ساختار شکنانه » به یک دیگر هشدار می‌دهند و مجلس ارتجاع نیز به صحنه ابراز وحشت از قیام و مجاهدین تبدیل شده است، خبرگزاری سپاه پاسداران با درج خبری راجع به دیدار خامنه‌ای با شماری از مزدوران رژیم که زمان و مکان دقیق آنهم مشخص نیست، نوشت: در روزهای اخیر جمعی از فعالان فرهنگی خارج از کشور با رهبر انقلاب دیدار کردند که در خلال آن یکی از حضار، دغدغه و نگرانی علاقمندان به انقلاب در آن سوی مرزها را از آینده بیان کرد.

رهبر انقلاب در پاسخ به نگرانی این شخص گفتند:«نسبت به اوضاع ما اصلاً نگران نباشند، هیچکس هیچ غلطی نمی‌تواند بکند، مطمئن باشند، هیچ تردیدی در این جهت وجود ندارد؛ این را به همه بگویید».

 

تحریمها موجب عقب‌کشیدن بانکها و بسیاری از شرکتها در سراسر جهان از ایران شده است

رویتر ۱۸مرداد ۹۷در گزارشی از سخنان خامنه‌ای مبنی بر این‌که از اوضاع کنونی رژیم نگرانی ندارد، نوشت: خامنه‌ای می‌گوید که هیچ چیزی برای نگرانی ندارد در حالی رژیم ایران با تحریمهای گزنده آمریکا روبه‌روست. در این هفته تحریمهای اعمال شده علیه رژیم تهران تا کنون موجب عقب‌کشیدن بانکها و بسیاری از شرکتها در سراسر جهان در معامله با ایران شده است.

رویتر افزود: دونالد ترامپ روز سه‌شنبه گفت شرکتهایی که با رژیم ایران تجارت می‌کنند از معامله با شرکتهای آمریکایی منع خواهند شد.

 

رویترز: مرگ بر دیکتاتور شعار تظاهر کنندگان تهران

روز شنبه ۱۳مرداد ۹۷ خبرگزاری رویترز نوشت: برای چهارمین روز پیاپی تظاهرات پراکنده در شهرهای ایران در حال وقوع است. رویترز به‌نقل از آژانسهای خبری و شبکه‌های اجتماعی نوشت: در حالی که مردم ایران در انتظار از سر گرفته شدن تحریمهای ایالات متحده هستند، تظاهر کنندگان روز شنبه به یک حوزه مذهبی در غرب تهران حمله کردند.

بر اساس کلیپهای ویدیویی منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی صدها نفر در شهرهایی در سراسر ایران شامل تهران، اصفهان و کرج علیه تورم زیاد تظاهرات کردند.

تظاهراتها غالباًًً با شعارهایی علیه هزینه بالای زندگی و اتهامات فساد مالی راه می‌افتند ولی به‌سر عت به تظاهرات و راهپیماییهای ضددولتی تبدیل می‌شوند.

رویترز ادامه می‌دهد: خبرگزاری نیمه رسمی فارس روز شنبه گزارش کرد در شهر اشتهارد در ۱۰۰کیلومتری غرب تهران پلیس ضدشورش اواخر روز جمعه حدود ۵۰۰نفر را که شعار ضدحکومتی می‌دادند و بعضی از آنها به حوزه علمیه شهر سنگ و آجر پرتاب می‌کردند را متفرق کردند.

بر اساس یک کلیپ ویدیویی در شبکه‌های اجتماعی تظاهر کنندگان خیابانی در تهران شعار «مرگ بر دیکتاتور» سر دادند...

در واشنگتن وزارت‌خارجه آمریکا در حساب توییتری فارسی زبان خود گفت:‌ « در حالیکه این نهایتاً برعهده مردم ایران است که مسیر حرکت کشورشان را تعیین کنند، آمریکا از صدای مردم ایران،که برای مدتی طولانی نادیده گرفته شده است،حمایت می‌کند.»

در ۷ اوت واشنگتن تحریم‌‌هایی را علیه ایران اعمال خواهد کرد که بر اساس آنها خرید دلار آمریکایی، تجارت طلا و فلزات قیمتی و معامله فلزات، ذغال و نرم‌افزار مرتبط با صنعت را در بر خواهند گرفت.

تحریمها همچنین علیه واردات فرش و مواد غذایی ایران به ایالات متحده و بعضی معاملات مالی دوباره از سر گرفته خواهد شد...

 

خبرگزاری سی.بی.اس: اقتصاد ایران ناتوان تر از هر زمان دیگری است

خبرگزاری سی.بی.اس نیز در حساب توییتری‌اش نوشت: با توجه به این‌که دولت ترامپ به‌زودی تحریمها علیه ایران را دوباره اعمال می‌کند، اقتصاد ایران ناتوان تر از هر زمان دیگری است.

با بروز ناامیدی بین شهروندان ایرانی، در شهرهای سراسر کشور تظاهرات ضدحکومتی برگزار می‌شود.

سی.بی.اس ادامه می‌دهد: در یکی از فیلمها، تظاهر کنندگان در شهر اصفهان فریاد می‌زدند «مرگ بر دیکتاتور». و به‌طور متهورانه‌ای به شکلی علنی علیه علی خامنه‌ای رهبر عالی به مقابله جویی بر می‌خواستند. به‌نظر می‌رسید آنها خودروهای پلیس را به آتش کشیده و سنگ پرتاب می‌کنند.

این تجمعات به‌دنبال تجمعات بزرگتری است که در دسامبر گذشته شروع شده بود. در ماه ژوئن هنگامی‌که تظاهر کنندگان در مقابل مجلس تجمع کردند و بازار بزرگ تهران را تعطیل نمودند، تظاهرات شعله‌ور شد

 

درگیریهای شدید در کرج و اشتهارد

بخشی از اطلاعیه دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران در رابطه با تظاهرات مردم در ۱۲مرداد۹۷

هزاران تن از مردم بپا خاسته کرج به‌ویژه زنان و مردان جوان غروب جمعه ۱۲مرداد با شعارهای مرگ بر دیکتاتور؛ مرگ بر خامنه‌ای؛ ایرانی با غیرت حمایت حمایت؛ ایرانی می‌میرد ذلت نمی‌پذیرد؛ توپ، تانک، فشفشه، آخوند باید گم بشه؛ می‌جنگیم می‌میریم ایران را پس می‌گیریم؛ در فلکه اول گوهردشت دست به تظاهرات زدند.

گله‌های پاسدار و گارد ضدشورش و لباس شخصی‌های جنایتکار برای سرکوب این اعتراضات و جلوگیری از گسترش آن به معترضان وحشیانه یورش بودند و آنان را با گلوله‌های جنگی هدف قرار دادند که به مجروح شدن یکی از جوانان منجر شد. جوانان دلیر در مقابله با مزدوران تعدادی از موتورهای آنان را به آتش کشیدند.

تظاهرات مردم اشتهارد نیز به درگیری با آدمکشان بسیجی و لباس‌شخصی و گارد ضدشورش کشیده شد و جوانان پس از گو شمالی دادن مزدوران پس از دو ساعت موفق شدند وارد حوزه جهل و جنایت این شهر شده و وسایل آن را تخریب کنند.

 

خیزش مردم تهران با شعارهای مرگ بر خامنه‌ای، مرگ بر دیکتاتور

بخشی از اطلاعیه دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران در رابطه با تظاهرات مردم در ۱۳مرداد۹۷

در ولی عصر جوانان دلیر به‌رغم حضور گسترده نیروهای انتظامی و اطلاعاتی و لباس شخصی‌های جنایتکار با شعار مرگ بر دیکتاتور، ایرانی داد بزن، حقت را فریاد بزن؛ به تظاهرات پرداختند. آنها با فریادهای بی‌شرف بی‌شرف با مزدورانی که با حمله و هجوم به جمعیت درصدد پراکنده ساختن آنها و جلوگیری از گسترش اعتراضات بودند، مقابله کردند.

در پارک دانشجو بین جوانان معترض و آدمکشان لباس‌شخصی درگیری و جنگ و گریز رخ داد. مزدوران معترضان را به‌شدت مورد ضرب و جرح قرار دادند و جوانان نیز به‌طور متقابل آنها را گو شمالی دادند.

پنجشنبه شب نیز نقاط مختلف تهران شاهد اعتراضات مردم به جان آمده و جوانان شجاع بود. در چهارراه ولیعصر و پارک دانشجو تظاهرات و درگیری با شعارهای مرگ بر خامنه‌ای، دشمن ما همین‌جاست دروغ می‌گن (می‌گویند) آمریکاست؛ توپ تانک فشفشه آخوند باید کشته شه (شود). در تئاتر شهر نیز حمله مزدوران به معترضان به درگیری کشیده شد. در قرچک زیباشهر تهران مردم با شعارهای ضدحکومتی به خیزش علیه نظام آخوندی برخاستند.

تظاهرات و اعتراضات مردمی علیه فاشیسم دینی حاکم بر ایران که از روز ۹مرداد شروع شد به شهرهای مختلف از جمله تهران، کرج، اشتهارد (استان البرز)، اصفهان، مشهد، شیراز، اهواز، اراک، شاهین شهر، نجف آباد، قهدریجان، کرمانشاه، همدان و اندیمشک گسترش یافته است.

 

مطالب مرتبط:

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/1945a9e4-8c8f-4a3e-9271-4103867aa5c1"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات