728 x 90

نماینده مجلس آخوندی: خواسته‌های مردم را دقیق نمی‌دانیم!

خواست مردم ایران
خواست مردم ایران

موج جدید تظاهرات علیه فقر، بیکاری و گرانی و تمامیت نظام سیاسی و حکومتی ایران از سه‌شنبه نهم مرداد در شاپور جدید در اصفهان و چند شهر دیگر آغاز شد.

تظاهرات روزهای اخیر در شهرهای مختلف ایران از جمله شیراز، اصفهان، مشهد، کرج، اهواز، رشت و ساری با واکنش خشن و وحشیانه پلیس، نیروی انتظامی و نیروهای لباس‌شخصی مواجه شد.

خیابانهای ملاصدرا، کریم خان زند و داریوش در شیراز شاهد تجمعات اعتراضی شماری از شهروندان بوده است. برای اولین بار بود که اعتراضات به شکلی وسیع به یکی از مراکز شلوغ و تجاری شیراز یعنی چهارراه زند و خیابان داریوش کشیده شد. معترضان و قیام آفرینان می‌خواهند به هر شکل نشان دهند که مشکلات معیشتی و گرانی‌ها ناشی از سیاستهای مقامات حکومتی و نظام دیکتاتوری حاکم بر جامعه است.

بعد از این موج اعتراض و خشم عمومی که رژیم را به ستوه آورده مسعود رضایی، نماینده مجلس رژیم از شیراز، به صحنه آمده و می‌گوید: «خواسته‌های مردم را دقیق نمی‌دانیم... اما آن‌چه مسلم است نارضایتی عموم مردم از وضع اقتصادی و مشکلات معیشتی است.“

این جمله بسیار مضحک و سراپا تناقض که ناشی از شوک و ترس از روبه‌رو شدن با واقعیت صحنه است خود گویای بازتاب خشم مردم است که ناقوس مرگ این رژیم را به صدا درآورده که برای دوست و دشمن، نوایی آشناست.

در یک کلام اگر بخواهیم با نگاهی به واقعیت صحنه در ایران وضعیت را توصیف کنیم، می‌توان گفت که با وخامت وضعیت اقتصادی کشور و بودجه‌یی که رژیم صرف صدور تروریسم و سیاستهای مداخله‌جویانه خود در منطقه می‌کند و با ثروتی که از جیب مردم ایران توسط عوامل حکومتی غارت می‌شود؛ عرصه بر مردم روزبه‌روز تنگ‌تر شده و سفره آنها را روزبه‌روز کوچک‌تر شده است. هیچ امیدی برای بهبود این وضعیت هم دیده نمی‌شود. مسئولان حکومتی از نماینده مجلس تا هیأت‌دولت و وزرا همه سعی بر سرکوب هر چه بیشتر مردم و چپاول روزافزون داراییهای آنان، داشته و دارند. به‌نحوی که مردم جنوب کشور، آب ندارند اما آب رو به کشورهای همسایه در جریان معامله‌‌یی ننگین، صادر می‌شود؛ سپرده گزاران، پولی در دست ندارند اما هزینه‌های میلیاردی کشور، صرف جنگ و خونریزی در عراق و یمن و افغانستان می‌گردد.

به اعتراف رسول خضری عضو کمیسیون اجتماعی مجلس رژیم، فقر مطلق، به بیش از ۵۰درصد جمعیت کشور رسیده است.

این نماینده مجلس رژیم در ادامه می‌گوید: این‌که امروز ارزش پول سوریه، عراق و افغانستان از ارزش پول ما بیشتر است در حالی که ذخایر ارزی ما چندین برابر این کشورها است، به اعتقاد من مشکل از مدیریت ناصحیح است و حواله دادن نابسامانیها به دشمن خارجی، شانه خالی کردن از مسئولیت است؛ هنوز تحریمی شروع نشده که ما همه چیز را گردن دشمن خارجی می‌اندازیم.

اما واقعیت انکارناپذیر این است که اعتراضهای کارگران، معلمان، و سایر حقوق‌بگیران به پرداخت نشدن دستمزدها و تنزل مداوم سطح زندگی که در ماه‌های گذشته ادامه داشته، با سقوط ارزش پول ملی گسترش یافته و اقشار دیگری از جمله کاسبان، رانندگان و دارندگان کامیون نیز که قادر به تأمین هزینه‌ها و معیشت خود و خانواده‌شان نیستند به اعتراض، تجمع و اعتصاب روی آورده‌اند.

و این چنین است که باید به این مهره رژیم یعنی مسعود رضایی با صدای رسا گفت که بله خواسته مردم در تمامیت آن در یک کلام برچیده شدن نظام ولایت فقیه و برقراری دموکراسی و آزادی است.

در این رابطه خانم مریم رجوی، رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت ایران قبلاً این جواب را داده بود که: زنان و جوانان دلیری که امروز بار دیگر با پایداری در مقابل پاسداران و بسیجیان و لباس شخصی‌های جنایتکار، شعله‌های قیام را فروزانتر کردند، نمایندگان نسل بی‌قراری هستند که خشم و نفرت عموم مردم ایران علیه فاشیسم دینی حاکم را به نمایش می‌گذارند و به چیزی کمتر از آزادی خلق و میهن رضایت نمی‌دهند

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/a31e749e-1814-4ac3-889f-039e4ea7d394"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات