728 x 90

رویترز: مرگ بر دیکتاتور شعار تظاهر کنندگان تهران

مرگ بر دیکتاتور شعار تظاهرکنندگان تهران
مرگ بر دیکتاتور شعار تظاهرکنندگان تهران

با اوجگیری تظاهرات ضدحکومتی در شهرهای ایران، رسانه‌های اصلی جهان نیز اخبار این تظاهرات را در لیست رویدادهای مهم خود قرار داده‌اند.

روز شنبه ۱۳مرداد ۹۷ خبرگزاری رویترز نوشت: برای چهارمین روز پیاپی تظاهرات پراکنده در شهرهای ایران در حال وقوع است. رویترز به‌نقل از آژانسهای خبری و شبکه‌های اجتماعی نوشت: در حالی که مردم ایران در انتظار از سر گرفته شدن تحریمهای ایالات متحده هستند، تظاهر کنندگان روز شنبه به یک حوزه مذهبی در غرب تهران حمله کردند.

بر اساس کلیپهای ویدیویی منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی صدها نفر در شهرهایی در سراسر ایران شامل تهران، اصفهان و کرج علیه تورم زیاد تظاهرات کردند.

تظاهراتها غالباًًً با شعارهایی علیه هزینه بالای زندگی و اتهامات فساد مالی راه می‌افتند ولی به‌سر عت به تظاهرات و راهپیماییهای ضددولتی تبدیل می‌شوند.

رویترز ادامه می‌دهد: خبرگزاری نیمه رسمی فارس روز شنبه گزارش کرد در شهر اشتهارد در ۱۰۰کیلومتری غرب تهران پلیس ضدشورش اواخر روز جمعه حدود ۵۰۰نفر را که شعار ضدحکومتی می‌دادند و بعضی از آنها به حوزه علمیه شهر سنگ و آجر پرتاب می‌کردند را متفرق کردند.

بر اساس یک کلیپ ویدیویی در شبکه‌های اجتماعی تظاهر کنندگان خیابانی در تهران شعار «مرگ بر دیکتاتور» سر دادند...

در واشنگتن وزارت‌خارجه آمریکا در حساب توییتری فارسی زبان خود گفت:‌ « در حالیکه این نهایتاً برعهده مردم ایران است که مسیر حرکت کشورشان را تعیین کنند، آمریکا از صدای مردم ایران،که برای مدتی طولانی نادیده گرفته شده است،حمایت می‌کند.»

در ۷اوت واشنگتن تحریم‌‌هایی را علیه ایران اعمال خواهد کرد که بر اساس آنها خرید دلار آمریکایی، تجارت طلا و فلزات قیمتی و معامله فلزات، ذغال و نرم‌افزار مرتبط با صنعت را در بر خواهند گرفت.

تحریمها همچنین علیه واردات فرش و مواد غذایی ایران به ایالات متحده و بعضی معاملات مالی دوباره از سر گرفته خواهد شد...

 

 

خبرگزاری سی بی‌اس نیز در حساب توییتری‌اش نوشت: با توجه به این‌که دولت ترامپ به‌زودی تحریمها علیه ایران را دوباره اعمال می‌کند، اقتصاد ایران ناتوان تر از هر زمان دیگری است.

با بروز ناامیدی بین شهروندان ایرانی، در شهرهای سراسر کشور تظاهرات ضدحکومتی برگزار می‌شود.

سی بی‌اس ادامه می‌دهد: در یکی از فیلمها، تظاهر کنندگان در شهر اصفهان فریاد می‌زدند «مرگ بر دیکتاتور». و به‌طور متهورانه‌ای به شکلی علنی علیه علی خامنه‌ای رهبر عالی به مقابله جویی بر می‌خواستند. به‌نظر می‌رسید آنها خودروهای پلیس را به آتش کشیده و سنگ پرتاب می‌کنند.

این تجمعات به‌دنبال تجمعات بزرگتری است که در دسامبر گذشته شروع شده بود. در ماه ژوئن هنگامی‌که تظاهر کنندگان در مقابل مجلس تجمع کردند و بازار بزرگ تهران را تعطیل نمودند، تظاهرات شعله‌ور شد. ..

مطالب مرتبط:

 

ایران، مقابله جویی متهورانه تظاهر کنندگان با شخص خامنه‌ای ولی‌فقیه

ایندیپندنت: هزاران نفر برای چهارمین روز پیاپی در ایران تظاهرات می‌کنند

 

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/83e87051-b439-4c76-b8b2-1ca7491953fb"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات