728 x 90

ایندیپندنت: هزاران نفر برای چهارمین روز پیاپی در ایران تظاهرات می‌کنند

اصفهان - چهارراه مشیر درگیری با ماموران ۱۱مرداد ۹۷
اصفهان - چهارراه مشیر درگیری با ماموران ۱۱مرداد ۹۷

ایندیپندنت انگلستان ۱۲مرداد ۹۷در مطلبی درباره موج قیام معترضان در شهرهای ایران، از جمله نوشت، ایرانیان خشمگین از رژیم، به خیابانها آمدند.

هزاران نفر از مردم برای چهارمین روز پیاپی علیه افزایش بیکاری و افت فاحش ارز کشور تظاهرات کردند، در حالی که این کشور آماده بازگشت تحریمهای خردکننده آمریکا برای هفته آینده می‌شود.

بنا‌به گزارشات، پلیس ضدشورش در تلاش برای درهم شکستن ناآرامی به داخل جمعیت معترض، گاز اشکآور و گلوله‌های پلاستیکی شلیک کرده است. در دور جدید اعتراضات که ابتدا روز دوشنبه بالا گرفت به دست کم ۱۰شهر و شهرستان گسترش یافته است.

 

بروز خشم مردم در شهرهای ایران

تصاویر منتشر شده بر روی شبکه‌های اجتماعی صدها نفر از مردم خشمگین را که در اصفهان سومین شهر ایران تجمع کرده‌اند را نشان می‌دهد که تعدادی تایر را برای مقابله با گاز اشک‌آور سوزانده و خودروهای پلیس را به آتش کشیده‌اند.

خبرگزاری دولتی ایران نیز گزارش کرد «تظاهرات پراکنده» در شهرهای جنوبی شیراز و اصفهان تا در شمال در مشهد و ساری و کرج در غرب تهران بوده است.

تظاهراتهایی هم در اراک شاهین شهر ثبت شده است.

یک کارشناس امور ایران از بنیاد دفاع از دموکراسیها در مورد موج اعتراضات اخیر گفت: «غیرمنتظره بود و به‌نظر می‌رسید که بر روی شبکه‌های اجتماعی شروع شد و طراحی چندانی نداشت. انفجار ناگهانی خشم را نشان می‌داد».

تظاهراتهای این هفته مشابه بزرگترین تظاهراتها از زمان موج ناآرامی‌هایی است که سراسر ۸۰شهر را در ماه دسامبر و ژانویه فراگرفت

دست کم ۲۵نفر در آنزمان کشته و هزاران نفر دستگیر شدند....

در سایر ویدئوهای تهران و در فیلمی که مردم گرفته بودند فریاد می‌زدند « آخوند باید گم بشه».

 

مریم رجوی روز جمعه گفت پلیس رژیم ایران برای درهم کوبیدن قیام از گاز اشک‌آور، گلوله‌های پلاستیکی و گلوله‌های مشقی استفاده کرده است.

در بیانیه‌یی که به‌دست ایندیپندنت رسید مریم رجوی افزود: تعدادی از تظاهر کنندگان مجروح شده‌اند

 

بیشتر بخوانید:

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/641a16d0-6467-4c9d-9ce6-1a4b2eb5da72"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات