728 x 90

ایران، مقابله جویی متهورانه تظاهر کنندگان با شخص خامنه‌ای ولی‌فقیه

تظاهرات گوهردشت کرج
تظاهرات گوهردشت کرج

تظاهرات متهورانه و قیام مردم ایران که در روزهای متوالی و در شهرهای مختلف ایران، طی هفته گذشته ادامه یافته است مورد توجه گسترده رسانه‌های بین‌المللی قرار گرفت، از جمله توجه رسانه‌های مختلف روی عمیق شدن سریع اعتراضات و تظاهرات مردم و تغییر جهت سریع شعارها از جنبه اقتصادی به شعارهای مشخص علیه شخص خامنه‌ای ولی‌فقیه ارتجاع معطوف شده است.

 

مقابله جویی متهورانه تظاهر کنندگان علیه خامنه‌ای

سی بی‌اس نیوز ۱۳مرداد۹۷، در توییترش نوشت، با توجه به بازگشت تحریمها علیه رژیم ایران، اقتصاد این رژیم ناتوان تر از همیشه است.

با بروز ناامیدی بین شهروندان ایرانی، تظاهراتهای ضددولتی در شهرهای سراسر کشور برگزار می‌شود.

اگر چه موتور محرک تظاهراتها به میزان زیادی به واسطه ناامیدی از اقتصاد ضعیف می‌باشد. ولی شعارهای آنها واضح است.در یکی از ویدیوها، تظاهر کنندگان در شهر اصفهان فریاد «مرگ بر دیکتاتور» سر دادند و به‌طور متهورانه به‌طور علنی علیه شخص خامنه‌ای به مقابله جویی بر می‌خاستند. به‌نظر می‌رسید آنها خودروهای پلیس را به آتش کشیده و سنگ پرتاب می‌کنند.

این تجمعات به‌دنبال تجمعات بزرگتری است که در دسامبر شروع شد و در ماه ژوئن هنگامی‌که تظاهر کنندگان در مقابل مجلس تجمع کردند و بازار بزرگ تهران را تعطیل نمودند، شعله‌ور گردید.

ایرانیها با بالا رفتن تورم دست به گریبانند. ارز این کشور سقوط کرده و نیمی از ارزش خود را از ماه آوریل از دست داده.

 

تظاهرات کنندگان ایرانی با شعار مرگ بر دیکتاتور خامنه‌ای را هدف گرفتند

دیلی وایر ۱۲مرداد ۹۷ نیز درباره قیام مردم ایران نوشت، در حالیکه ریال ارز ایران هم‌چنان سقوط می‌کند و در حالی که ایران آماده اجرایی شدن تحریمهای دولت ترامپ در روز دوشنبه می‌شود تظاهراتها علیه دولت نومید و مستبد مذهبی در ایران به سطح جدیدی می‌رسد همراه با تظاهر کنندگانی که مرتباً شعار می‌دهند:

«مرگ بر دیکتاتور» که اشاره آنها به علی خامنه‌ای است.

شورای ملی مقاومت ایران با اشاره به افشاگریهای جدید که سران رژیم ایران میلیونها (دلار) جمع‌آوری کرده‌اند در حالی که مردم از فقر اقتصادی در رنج و عذابند، برخی از تظاهر کنندگان شعار می‌دادند «ملت گدایی می‌کند رهبر خدایی می‌کند»....

حنیف جزایری گفت« ملاها باید جواب به هدر دادن ثروت کشور را در تروریسم بدهد».

مریم رجوی پرزیدنت منتخب شورای ملی مقاومت ایران گفته است این رژیم باید سرنگون شود. او گفته است« تا مردم ایران و کشور آزاد نشوند تظاهراتها پایان نمی‌گیرند... شهرهای بپاخاسته و قیام‌کننده ایران یکی پس از دیگری به این تظاهراتها می‌پیوندند. فریاد آزادی رساتر می‌شود و قیام گسترده‌تر و هر لحظه بیشتر می‌شود. هیچ نیرویی قدرتمندتر از نیروی متحد جوانان نیست».

غول نفتی توتال فرانسه و اتوموبیل سازیهای پژو و رنو ایران را ترک می‌کنند.

مشهد هم به تظاهرات سایر شهرهای ایران می‌پیوندد. مردم شعار« مرگ بر دیکتاتور» سر می‌دهند.

 

 

بیشتر بخوانید:

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/be163ce1-db4b-42cb-b5c5-48715363257d"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات