728 x 90

جوزپ بورل: یوهان فلودروس شهروند سوئدی برای اتحادیه اروپا کار می‌کرده است

جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا
جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا

جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا تأیید کرد یوهان فلودروس شهروند سوئدی که بیش از ۵۰۰روز در ایران زندانی است برای اتحادیه اروپا کار می‌کرده است. بورل روز سه‌شنبه ۱۴شهریور در جمع خبرنگاران گفت که این اتحادیه برای آزادی این جوان ۳۳ساله به‌شدت تلاش می‌کند.

روز دوشنبه، سوئد تا حدودی گزارش نیویورک تایمز در مورد این بازداشت را تأیید کرد و اعلام کرد که یک شهروند سوئدی سی و چند ساله از آوریل ۲۰۲۲ در ایران نگهداری می‌شود.
بورل گفت: می‌خواهم در مورد یک موضوع خاص، اگر اجازه بدهید، چیزی بگویم، پرونده آقای فلودروس. او یک شهروند سوئدی است که برای اتحادیه اروپا کار می‌کرد و در ۵۰۰ روز گذشته به‌طور غیرقانونی در ایران بازداشت شده است.
وی افزود: می‌خواهم تأکید کنم که شخصاً، تمام تیم من در همه سطوح - نهادهای اروپایی در هماهنگی نزدیک با مقامات سوئدی که اولین مسئولیت حفاظت کنسولی را برعهده دارند - و به همراه خانواده او، مقامات ایرانی را برای آزادی ا. تحت فشار قرار داده‌ایم. هر بار که ما جلسات دیپلماتیک در همه سطوح داشته‌ایم، موضوع را پیگیرانه روی میز گذاشته‌ایم.
او گفت: ما برای آزادی آقای فلودروس تلاش کرده‌ایم و این کار را در تماس نزدیک با خانواده و احترام به خواست آنها و مطمئناً با دولت سوئد ادامه خواهیم داد. این بسیار در دستور کار ما و در دل ماست و ما تا زمانی که فلودروس آزاد نشود، توقف نخواهیم کرد.

 

خبرگزاری فرانسه، خاطرنشان کرد: «در ژوئیه سال گذشته دو هفته بعد از این‌که (حمید نوری) به‌خاطر نقشش در اعدام‌های جمعی هزاران مخالف در سال۱۳۶۷ توسط این رژیم در سوئد حبس ابد گرفت، اعلام کرد که یک مرد را به‌ظن جاسوسی دستگیر کرده است.
دادگاه استکهلم حمید نوری را به‌اتهام «جرایم شدید علیه قوانین بین‌المللی» و «قتل» مجرم شناخت.
چندین کشور، (رژیم) ایران را به‌پیشبرد «دیپلماسی گروگان‌گیری» متهم کرده‌اند که در آن، اتباع غربی را برای کسب امتیازاتی مانند آزادی بازداشت شده (های این رژیم)، دستگیر می‌کند».
خبرگزاری فرانسه، اضافه کرد: «در ماه می، اولیویه واندکاستل، کارمند بشردوستانه بلژیکی ۴۲ساله، پس از ۱۵ماه بازداشت به‌اتهام جاسوسی در مبادله زندانیان در برابر دیپلمات (رژیم) ایران اسدالله اسدی آزاد شد؛ وی به‌دلیل توطئه برای بمب‌گذاری در گردهمایی مخالفان در پاریس به ۲۰سال زندان محکوم شده بود».

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/7ea2374f-09a8-46d8-8816-b0c2633fc77b"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات