728 x 90

محکومیت یک هوادار مجاهدین به ۱۲ سال زندان در کرج و وضعیت وخیم سلامتی یک هوادار دیگر در زندان خوی

اطلاعیه شورای ملی مقاومت ایران
اطلاعیه شورای ملی مقاومت ایران

شورای ملی مقاومت ایران -سربرگ

محکومیت یک هوادار مجاهدین به ۱۲ سال زندان در کرج و وضعیت وخیم سلامتی یک هوادار دیگر در زندان خوی

محروم کردن زندانیان سیاسی هوادار مجاهدین در زندان زنان اوین و زندان خوی از دارو و خدمات پزشکی

فراخوان به آزادی زندانیان سیاسی به‌ویژه زندانیان بیمار

 

قضاییه جلادان در کرج محمد حسنی ۲۷ ساله، را به اتهام برهم زدن نظم عمومی، تخریب اموال عمومی، تبلیغ علیه نظام، توهین به خامنه‌ای و عضویت در سازمان مجاهدین خلق به ۱۲ سال زندان و تبعید به سنقر محکوم کرد. او دانشجوی کارشناسی ارشد است که در دیماه ۱۳۹۸ بازداشت شد. وی ابتدا به ۳ سال زندان محکوم شد اما وقتی درخواست اطلاعات آخوندی را برای همکاری رد کرد مجدداً پرونده وی گشوده شد و دژخیمی به‌نام موسی آصف الحسینی، حکم ۱۲ سال زندان برای او صادر کرد. این همان دژخیمی است که حکم اعدام دو زندانی قیام، شهیدان سید محمد حسینی و محمد مهدی کرمی را صادر کرده بود.

سلامتی و جان ابراهیم خلیل صدیقی همدانی ۶۵ ساله زندانی سیاسی هوادار مجاهدین در زندان خوی که از دیابت شدید رنج می‌برد به‌دلیل قطع داروهایش توسط دژخیمان در معرض خطر است و حال او از روز شنبه ۵ اسفند به وخامت گراییده است. شدت دیابت او به حدی است که پیش از این چند انگشت او را قطع کرده‌اند.

ابراهیم صدیقی در اسفند ۹۷ به همراه دو فرزندش سالار و مریم در ارومیه دستگیر شد. مریم با وثیقه سنگین آزاد شد اما ابراهیم و سالار هر یک به اتهام «عضویت در سازمان مجاهدین خلق ایران و تبلیغ علیه نظام» و «فیلم‌برداری از مراکز نظامی» به ۱۹ سال زندان و پرداخت ۲۵۰ میلیون تومان جریمه نقدی محکوم شدند. ابراهیم در سال ۱۳۸۴ نیز به‌خاطر هواداری از مجاهدین دو سال در زندان به‌سر برده بود.

اخبار رسیده از زندان زنان اوین حاکی از این است که زندانی سیاسی مرضیه فارسی که به بیماری سرطان مبتلاست، از دسترسی به داروهای خود محروم است و دژخیمان با بهانه‌تراشیهای مختلف، از تحویل‌گیری داروهای خریداری شده توسط خانواده‌اش خودداری می‌کنند.

زندانی سیاسی دیگر زهرا صفایی به‌دلیل فشار خون باید تحت مراقبت‌های ویژه قرار بگیرد ولی با مرخصی درمانی او مخالفت می‌کنند. وی پیش از این، مورد عمل جراحی قرار گرفته و دو استند در قلب او گذاشته شده است.

مقاومت ایران بار دیگر خواستار بازدید هیأت حقیقت‌یاب بین‌المللی از زندانهای ایران و دیدار با زندانیان و اقدام فوری ملل متحد و عموم مراجع مدافع بین‌المللی برای آزادی زندانیان سیاسی به‌ویژه زندانیان بیمار می‌باشد.

 

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۷ اسفند ۱۴۰۲ (۲۶ فوریه ۲۰۲۴)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/9f83fdef-4a81-4ed4-a5ad-5eced236b3b0"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات