728 x 90

تشدید تحریم ایران – بانکهای هند خواستار اتمام معاملات

بانک‌های هند خواستار اتمام معاملات با رژیم ایران
بانک‌های هند خواستار اتمام معاملات با رژیم ایران

با نزدیک شدن پایان مهلت شش ماهه وزارت خزانه‌داری آمریکا برای قطع همکاری تجاری با رژیم ایران، بانکهای هندی نیز در راستای تشدید تحریم ایران، به صادرکنندگان فراخوان دادند.

بر اساس گزارش سازمان اصلی صادرکنندگان کشور هند و نامه‌های بانکی که از سوی رویترز رویت شده‌است، دو بانک هندی در واکنش به تهدید تحریم‌های جدید آمریکا از صادرکنندگان خواستند تا تراکنش‌های مالی خود با رژیم ایران را تا ماه اوت به اتمام برسانند.

 

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، در ۱۸اردیبهشت۹۷ از توافق هسته‌یی ۲۰۱۵ با ایران خارج شد و دستور برقراری مجدد تحریم‌های ایالات‌متحده را صادر کرد.

 

دهلی‌نو به‌رغم روابط دیرینه تجاری مراقب است تا در دام تحریم‌های آمریکا علیه رژیم ایران نیافتد.

 

آجای ساهای (Ajay Sahai)، مدیر سازمان فدراسیون صادرکنندگان هند (FIEO) گفت که بانکهای ایندوس ایند IndusInd و یو سی او UCO، که در زمینه صادرات به ایران تسهیلاتی را فراهم می‌کنند، روز ۶اوت (۱۵مرداد۹۷) را به‌عنوان آخرین مهلت برای تسویه معاملات با رژیم ایران تعیین نمودند تا صادرکنندگان معاملاتشان را با رژیم ایران به اتمام برسانند.

 

بیشتر بخوانید

تا کنون لیست بلندی از همکاران تجاری رژیم ایران، در تبعیت از تحریم آمریکا علیه رژیم ایران، به همکاری خود را با این رژیم پایان داده یا در پایان ضرب‌الاجل پایان خواهند داد بلافاصله بعد از خروج آمریکا از برجام، و اعلام سرخط های ۱۲گانه استراتژی جدید آمریکا در قبال رژیم ایران، توسط مایک پمپئو، وزارت خزانه‌داری آمریکا تحریمهای جدیدی را نیز اعلام و به اجرا در آورد که برخی از آنها عبارتند از:

 

مایک پمپئو اجرای مواد دوازده گانه زیر را از سران رژیم ایران خواستار شد و تأکید کرد رفع تحریمهای تشدید شونده آمریکا علیه این رژیم تنها پس از تحقق عملی این ۱۲خواسته مورد بررسی قرار خواهد گرفت:

  1. باید به آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، سرگذشت کامل ابعاد نظامی قبلی برنامهٔ اتمیش را اعلام کند و به‌طور دائم و قابل راستی‌آزمایی، از چنین فعالیتی تا به ابد دست بکشد.
  2. باید غنی‌سازی اورانیوم را متوقف کند و هرگز در پی بازپردازش پلوتونیوم نباشد. این شامل بستن راکتور آب سنگین آن است.
  3. باید هم‌چنین به آژانس دسترسی نامحدود به تمامی سایتها در سراسر کشور بدهد.
  4. باید به تکثیر موشکهای بالستیک را به پایان بدهد و پرتاب آتی یا توسعه توانمندی موشکهای دارای توانمندی اتمی را متوقف کند.
  5. باید تمامی شهروندان آمریکایی و نیز شهروندان از کشورهای متحد و شریک ما را آزاد کند که بر پایه اتهامات جعلی در بازداشت یا در ایران مفقودند.
  6. باید به حمایت از گروه‌های تروریستی خاورمیانه پایان بدهد، از جمله حزب‌الله لبنان، حماس و جهاد اسلامی فلسطین.
  7. باید به حق حاکمیت دولت عراق احترام بگذارد و اجازهٔ خلع سلاح، رفع بسیج و ادغام مجدد شبه‌نظامیان شیعی را بدهد.
  8. باید به حمایت نظامی از شبه‌نظامیان حوثی پایان بدهد و در راستای یک راه‌حل سیاسی مسالمت‌آمیز در یمن کار کند.
  9. باید تمامی نیروهایی را که تحت فرماندهی (این رژیم) هستند از سوریه خارج کند.
  10. باید به حمایت از طالبان و سایر تروریستها در افغانستان و منطقه پایان بدهد و پناه‌دادن به القاعده را متوقف کند.
  11. باید به حمایت نیروی قدس سپاه پاسداران از تروریستها و شبه‌نظامیان شریکش پایان بدهد.
  12. باید هم‌چنین رفتار تهدیدآمیزش را علیه همسایگان متوقف کند، که بسیاری از آنها متحدان آمریکا هستند. این قطعاً شامل تهدیدات آن به نابودی اسراییل و شلیک موشک به عربستان سعودی و امارات و هم‌چنین شامل تهدیدات برای ناوبری بین‌المللی و حملات مخرب سایبری است.

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/5aebaf7e-b20d-4222-b39f-e1f746e949a9"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات