728 x 90

تشدید تحریم ایران، توقف معاملات بانکها و شرکتهای اروپایی

بانک دو کامرس (بی.سی.پی)
بانک دو کامرس (بی.سی.پی)

پس از خروج آمریکا از برجام، توافق اتمی با رژیم ایران عملاً شکست خورده و شرکتها و بانکهای اروپایی در پی تشدید تحریم ایران یکی پس از دیگری معاملات تجاری خود را با این رژیم متوقف می‌کنند.

امروز ۸خرداد ۹۷،خبرگزاری رویتر، از تعلیق همکاری بانک سوئیسی بی.سی.پی خبر داد.

بانک دو کامرس (بی.سی.پی) ، بانک وام دهنده سوئیسی که معاملات جدید با رژیم ایران را بحال تعلیق درآورده است. در سال ۱۹۶۳میلادی تأسیس شده و در میان بازیگران فعال مربوط به معاملات کالا و منابع مالی با رژیم ایران بوده است.

بیرون کشیدن دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور ایالات متحده آمریکا از توافق اتمی (برجام) و از سرگیری تحریمهای آمریکا باعث شد چندین شرکت اروپایی خروجشان از ایران را اعلام کنند.

بنا‌ به اطلاعیه بانک سوئیسی بی.سی.پی این بانک گفته است ما هر گونه معاملات مرتبط با ایران را از ۱۸اردیبهشت۹۷، بحال تعلیق درآوردیم و در چارچوب زمانی که اوفک تعیین کرده عمل کرده‌ایم.

بی.سی.پی که مقر اصلی آن در ژنو مستقر است اعلام کرد به‌دنبال تصمیم آمریکا بر خروج از برجام این بانک با تمامی تحریمهایی که اعمال شد متابعت کرده است و کار خود را مطابق آن ادامه می‌دهد.

بنا‌به گزارش پلیستر تایم ۸خرداد ۹۷، شرکت لهستانی کیچ از شرکتهای بزرگ صنایع پتروشیمی اروپا، نیز اعلام کرد معاملات خود را با رژیم آخوندی متوقف کرد.

شرکت لهستانی کیچ Ciech اعلام کرد خرید پلی اولفین از ایران را متوقف کرد. این شرکت بازرگانی مهرماه سال گذشته اعلام کرده بود، از ایران پلی اولفین وارد می‌کند تا در بازارهای اروپایی به فروش برساند. سخنگوی این شرکت گفت: زمانی که تحریمها به اجرا گذاشته شوند، ما بر اساس قوانین لازم‌الاجرای بین‌المللی عمل می‌کنیم.

 

بیشتر بخوانید

قبل از این تاریخ نیز، شرکتهای متعدد، در تشدید تحریم ایران، خروج از قرارهای تجاری با این رژیم را اعلام کرده بودند.فعالیت این شرکتها در حوزه‌های مختلف نفت، برق، فولاد، حمل و نقل، بانک، بیمه، و هواپیما است.

  • ایرباس لغو قرارداد فروش هواپیما به ایران را پذیرفت. منابع اروپایی گفتند، ایرباس از دست دادن توافق تاریخی خود با ایران را که آماده‌سازی آن ماهها به طول انجامید پذیرفته است.
  • شرکت توتال اعلام کرد اگر نتواند از تحریمهای دولت آمریکا معاف شود، از قرارداد چند میلیارد دلاری توسعه فاز۱۱پارس جنوبی‌ خارج خواهد شد.
  • سورن اسکو، مدیر شرکت مرسک گفت: با توجه به این‌که قرار است تحریمهای آمریکا به اجرا درآید، نمی‌توانیم در ایران فعالیت کنیم.
  • شرکت ام اس سی دومین شرکت بزرگ کانتینری جهان اعلام کرد، ثبت سفارشات جدید برای ایران را متوقف خواهد کرد.
  • شرکت فولاد سازی دانیلی ایتالیا اعلام کرد تلاش برای یافتن تأمین کننده مالی برای سفارشات ۱.۵میلیارد یورویی که در ایران برنده شده است را متوقف کرده است.
  • بیمه آلیانز آلمان همکاری با ایران را قطع می‌کند. سخنگوی شرکت بیمه آلیانز آلمان گفت، این شرکت در حال آماده شدن برای کاهش قراردادهای مرتبط با ایران به‌دلیل تحریمهای جدید دولت آمریکاست.
  • شرکت تانکری تورم دانمارک اعلام کرد، ثبت سفارشات جدید در ایران را متوقف کرده است. این شرکت در زمینه حمل فرآوردهای نفتی فعالیت دارد.
  • مدیرعامل شرکت زیمنس که در زمینه ساخت تجهیزات نیروگاهی فعالیت دارد گفت، پس از خروج آمریکا از برجام و وضع تحریمهای جدید، شرکتش نمی‌تواند هیچ همکاری تجاری جدیدی با ایران انجام دهد.
  • شرکت بیمه لویدز لندن: در حال بررسی تبعات اقدام ترامپ بر بازار بیمه خود هستیم.
  • پالایشگاه کپسای اسپانیا خرید نفت از ایران را متوقف می‌کند. مارتا لورنته، سخنگوی شرکت کپسای اسپانیا، با وسواس به هر گونه محدودیت تجاری ای که از سوی هر تحریم بین‌المللی ای وضع شود احترام می‌گذاریم.
  • مدیر شرکت انی ایتالیا گفت، انی تمام طلبهای معوق خود از ایران بابت سرمایه‌گذاریهای سال‌های گذشته در این کشور را از تهران گرفته و قصدی برای اجرای پروژه جدید در ایران ندارد.
  • دی زد بانک آلمان که دومین بانک بزرگ آلمانی در زمینه اعطای وام به‌شمار می‌آید اعلام کرد که تراکنشهای مالی خود با ایران را در ماه جولای به‌حالت تعلیق در می‌آورد.
  • معاون شرکت گازی پی جی ان آی جی لهستان اعلام کرد، این شرکت فعالیت در یک پروژه گازی در ایران را به‌دلیل ریسک ناشی از بازگشت تحریمهای آمریکا به‌حالت تعلیق درآورده است.
  • گروه گاز و برق انجی فرانسه اعلام کرد، تا ماه نوامبر به قراردادهای مهندسی خود در ایران خاتمه می‌دهد.
  • مدیر شرکت لوک اویل گفت، بعد از تصمیم دولت آمریکا به وضع تحریمهای جدید علیه ایران، این شرکت در حال ارزیابی مجدد ریسک فعالیت در ایران است.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/b2dc3f8d-090a-459e-ac14-d05b3351914c"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات