728 x 90

ترکیدن بادکنک ولایت‌فقیه در قیام شیعیان عراق

رژیم آخوندی که با صرف میلیاردها دلار پول نقد از سفره مردم محروم ایران در شهرهای شیعه‌نشین عراق تلاش کرد پایه‌های قدرتش را در این مناطق تثبیت کند با قیام شیعیان در عراق بادکنک ولایتش ترکید و تعادلش در منطقه برهم‌خورد. آتش زدن پرچم و نمادهای رژیم در کربلا از نشانه‌های شکست سیاست پرهزینهٔ ۱۶ساله رژیم در عراق است.

خشم و نفرت جوانان در شهرهای شیعی آن‌قدر بالا گرفت که صدای برخی کارگزاران رژیم هم درآمد که اگر قیام علیه فساد است چرا در همه مناطق نیست؟!

حسین رویوران، کارشناس مسائل غرب آسیای رژیم آخوندی ـ ۶آبان: «چرا تظاهرات در مناطق شیعه‌نشین ادامه دارد؟ اما در مناطق کردنشین مناطق سنی‌نشین نیست این یک‌ سؤال بسیار مهمی است اگر فساد در دستگاه دولتی وجود دارد مال کل عراق است».

به گزارش رویترز،‌ دهها هزار عراقی روز سه‌شنبه، در واکنش به شلیک مرگبار نیروهای امنیتی به تظاهرکنند‌گان در کربلا، در میدان تحریر بغداد تجمع کردند. این بزرگترین تجمع در پایتخت از زمان موج دوم تظاهرات علیه دولت عادل عبدالمهدی است که از روز جمعه از سر گرفته شد.

همین کارشناس حکومتی که در عزم و ارادهٔ جوانان عراقی بوی پایان بازی اصلاحات و شعار «دیگه تمومه ماجرا» را در عراق هم شنیده، با وحشت از عواقب ماجرا به رادیکالیزم قیام اعتراف می‌کند.

حسین رویوران، کارشناس مسائل غرب آسیای رژیم آخوندی: «بحث بعضی‌هایی که در تظاهرات شرکت می‌کنند بحث اصلاحات نیست چرا به مراکز حشدالشعبی داره حمله می‌شود»؟

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/95bfdc17-9170-4d9a-aa63-b730f4b5ce1d"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات