728 x 90

با اعدام ۳۱زندانی در مهرماه شمار اعدام شدگان بعد از انتصاب جلاد۶۷ دست کم به ۱۴۱ می‌رسد

شورای ملی مقاومت ایران
شورای ملی مقاومت ایران

شورای ملی مقاومت ایران -سربرگ

با اعدام ۳۱زندانی در مهر شمار اعدام شدگان بعد از انتصاب جلاد ۶۷دست کم به ۱۴۱ می‌رسد

 

رژیم جنایتکار آخوندها در وحشت از خشم و انزجار مردم به ستوه آمده به چرخه سرکوب و شکنجه و اعدام شتاب می‌دهد و مذبوحانه تلاش می‌کند با ایجاد جو رعب و وحشت از بالا گرفتن اعتراضات و خیزشهای مردمی جلوگیری کند. در مهرماه، دست‌کم ۳۱زندانی در شهرهای مختلف ایران اعدام شده‌اند. به این ترتیب پس از انتصاب جلاد۶۷ به‌عنوان رئیس جمهور فاشیسم دینی و نصب دژخیم گوشخوار غلامحسین اژه‌ای به‌عنوان رئیس قضاییه آخوندها در ۱۰ تیر۱۴۰۰، حداقل ۱۴۱زندانی اعدام شده‌اند.

 

در روز ۲۷مهر، علی محمد محمدی ۴۵ساله و اسلام محمدی ۳۸ساله از اهالی رامهرمز در زندان سپیدار اهواز اعدام شدند. در اثر شوک ناشی از اعدام این دو برادر، مادر آنها دچار سکته قلبی شد و جان باخت. این اقدام جنایتکارانه با اعتراض شماری از مردم رامهرمز مواجه گردید. نیروهای سرکوبگر معترضان را به‌نحو وحشیانه‌ای مورد حمله و هجوم قرار دادند و گروهی از آنها را مجروح و دستگیر نمودند.

روز ۲۹مهر نیز، در یک اقدام جنایتکارانه دیگر، یک زندانی بلوچ به‌رغم نابینایی ۸۰درصدی، در زندان مرکزی زاهدان به‌دار آویخته شد.

 

مقاومت ایران بار دیگر ملل متحد و عموم مراجع مدافع حقوق‌بشر را به اقدام فوری برای نجات جان زندانیان زیر اعدام و متوقف کردن اعدامهای خودسرانه و جنایتکارانه در ایران فرا می‌خواند. پرونده نقض وحشیانه حقوق‌بشر فاشیسم دینی باید به شورای امنیت ملل متحد ارجاع شود و سردمدارانش به‌خاطر چهار دهه جنایت علیه بشریت و نسل‌کشی در برابر عدالت قرار گیرند.

 

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۲آبان۱۴۰۰ (۲۴ اکتبر ۲۰۲۱)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/2c0af012-8cb1-47df-9e19-b20eb37c919e"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات