728 x 90

ایران در محور گفتگوها - بررسی راه‌های برخورد با فعالیتهای بدخواهانه رژیم ایران

گفتگو بر سر تحریمهای رژیم ایران
گفتگو بر سر تحریمهای رژیم ایران

به موازات سفر رئیس‌جمهور آمریکا به فرانسه، وزیر خارجه ایالات متحده، مایک پمپئو، نیز به پاریس سفر کرده و روز شنبه ۱۹آبان ۹۷با ژان-ایو لودریان، وزیر خارجه فرانسه درباره موضوعات مختلف از جمله رژیم ایران دیدار و گفتگو کرد.

هدر نائرت سخنگوی وزارت‌خارجه آمریکا طی اطلاعیه‌یی در این باره گفت:‌ وزیران خارجه آمریکا و فرانسه در مورد راه‌های برخورد با «فعالیتهای بدخواهانه» رژیم ایران، غیرهسته‌یی شدن کره شمالی، و راه‌حل سیاسی سوریه صحبت کردند.

 

اعمال تحریمهای بیشتر علیه رژیم ایران محتمل است

جان بولتون، مشاور امنیت ملی کاخ سفید روز جمعه ۱۸آبان گفته بود ممکن است تحریمهای بیشتری علیه ایران اعمال شود. سخنان مشاور امنیت ملی، تنها چند روز پس از آغاز دور دوم تحریمهای سنگین علیه رژیم ایران عنوان می‌شود.

خبرگزاری فرانسه به‌نقل از، جان بولتون گزارش کرد که دو دور تحریمهای یکجانبه آمریکا اثر قابل توجهی بر اقتصاد رژیم ایران و اقدامات آن در خارج داشته است.

بولتون به خبرنگاران در پاریس گفت: «من فکر می‌کنم در آینده شما حتی شاهد تحریمهای بیشتر و اجرای سخت‌تر تحریمها خواهید بود».

 

جان بولتون مشاور امنیت ملی کاخ سفید در پاسخ به این سؤال که هدف تحریمها چه خواهد بود گفت که در مورد تروریسم و مبارزه با تروریسم کارهای دیگری می‌توان انجام داد.

خاطر نشان می‌شود، صندوق بین‌المللی پول پیش‌بینی کرده است که تحریمها باعث کوچک شدن اقتصاد ایران به میزان ۱.۵درصد در سال جاری میلادی و ۳.۶درصد در سال آینده میلادی خواهد شد.

 

ادامه نارضایتی‌های سیاسی در ایران اثر تحریم بر دخالتهای رژیم ایران

جان بولتون گفت که نشانه‌هایی دیده می‌شود که تحریمها بر فعالیت «مداخله‌جویانه» رژیم ایران در عراق، سوریه و یمن اثر گذاشته است. وی تأکید کرد اگر چه «هنوز کافی نیست. اما اثرات (تحریم ها) شروع شده است».

مشاور امنیت ملی کاخ سفید گفت: «شاهد ادامه نارضایتی های سیاسی در ایران هستیم، مخالفان هم‌چنان به ظاهر ساختن خود ادامه می‌دهند، از نظر اقتصادی، واحد پول ایران در حال سقوط است، تورم چهار برابر شده و کشور به‌روشنی در رکود است».

 

بیشتر بخوانید:

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/3cca516e-43d2-4867-a071-78b6d36070f0"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات