728 x 90

اوپک: تولید نفت خام ایران روزانه ۱۵۰هزار بشکه کاهش یافت

اوپک-تولید نفت خام ایران روزانه ۱۵۰ هزار بشکه کاهش یافت
اوپک-تولید نفت خام ایران روزانه ۱۵۰ هزار بشکه کاهش یافت

بنا‌ به گزارش سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک)، تولید نفت خام ایران در مرداد ماه روزانه ۱۵۰هزار بشکه کاهش یافته و به ۳میلیون و ۵۸۴هزار بشکه رسیده است.بر اساس این گزارش در روز چهارشنبه ۲۱شهریورماه، رژیم ایران بیشترین کاهش تولید نفت خام را در میان کشورهای عضو اوپک داشته است.

 

بیشتر بخوانید:

تحریم نفت ایران در حال شعله‌ور ساختن تنشها در اوپک

دو ماه قبل از این‌که تحریم‌های مجدد آمریکا علیه صنعت نفت ایران شروع شود این کشور متحمل کاهش شدیدی در فروش نفت شده و خریداران کلیدی را در آسیا و اروپا از دست داده است.این کاهش در هفته‌های آینده ادامه خواهد یافت.

به گزارش بلومبرگ همزمان افزایش تولید توسط دیگر کشورهای عضو اوپک، منجر به شعله‌ور ساختن تنشهای داخلی در این گروه تولیدکننده نفت گردیده است، این در حالیست که ممکن است نشست اوپک آخر ماه جاری در الجزایر برگزار شود.

کشتی‌های نفتکش رژیم ایران در ماه اوت کمی بیش از ۲میلیون بشکه نفت و میعانات گازی در روز صادر کرده است. این کمترین میزان صادرات این کشور از مارس ۲۰۱۶ تا کنون بوده و نسبت به ماه آوریل ۲۸درصد کاهش را نشان می‌دهد. آوریل ماه قبل از اعلام پرزیدنت ترامپ مبنی بر خروج از توافق اتمی و اعمال مجدد تحریم‌ها می‌باشد.

تعلیق تحریم‌های نفتی علیه رژیم ایران حدود دو سال طول کشید و صادرات ماه اوت کمترین میزان آن از مارس ۲۰۱۶ بوده است.

 

افت ۴۰درصدی صادرات نفت به اتحادیه اروپا

چندین خریدار کلیدی نفت ایران، از قبل خرید خود را متوقف کرده‌اند. از ماه ژوئن تا کنون هیچ ارسال محموله نفتی به کره‌جنوبی و فرانسه وجود نداشته است این در حالیست که صادرات کل به اتحادیه اروپا از ماه آوریل تا کنون در حدود ۴۰درصد کاهش داشته است.

کره جنوبی واردات میعانات گازی از ایران را از ماه ژوئیه متوقف کرده و واردات خود از دیگر کشورها را افزایش داده است.

 

از دست دادن بازار کره جنوبی

از دست دادن بازار کره‌جنوبی مشکل خاصی برای ایران می‌باشد چرا که تقریباً مقصد ۶۰درصد صادرات میعانات گازی ایران کشور کره جنوبی بوده است. در زمان ریاست‌جمهوری باراک اوباما این جریان صادرات از تحریم‌ها معاف شده بود ولی این‌بار شامل تحریمات خواهد بود.

 

صادرات نفت ایران به کمترین میزان طی ۴ماه گذشته رسید

بر طبق گزارشات دریافتی صادرات نفت ایران در ماه گذشته میلادی به نسبت ماه پیش از آن هفت درصد کاهش یافته است. این کاهش حدود سه ماه پیش از بازگشت تحریم‌های نفتی آمریکا علیه رژیم ایران رخ داده است. این گزارش می‌گوید: میانگین صادرات نفت ایران در ماه ژوئیه حدود روزی ۲میلیون و ۳۲۰هزار بشکه بود که کمترین میزان صادرات نفت این کشور در چهار ماه گذشته محسوب می‌شود.

 

کاهش هفت درصدی صادرات نفت در ماه گذشته میلادی

پایگاه اطلاع‌رسانی حکومتی تجارت نیوز جمعه۱۹مرداد ۹۷ به‌نقل از منابع خبری غربی گزارش داد: در ماه گذشته میلادی کره جنوبی و کشورهای اروپایی صادرات نفت از ایران را کاهش داده‌اند.

بنا بر این گزارش در همین دوره زمانی چین و هند، به‌عنوان مهم‌ترین مشتریان نفت ایران واردات خود از این کشور را حدود ۷۶و ۴۰هزار بشکه در روز افزایش دادند اما در مجموع صادرات نفت ایران، هفت درصد کمتر از ماه قبل بوده است.

در ماه‌های گذشته صادرات نفت ایران با افت و خیزهای زیادی روبه‌رو بوده است....

 

کاهش صادرات نفت به اروپا

رسانه حکومتی تجارت نیوز نوشت: کشورهای اروپایی در ماه گذشت در مجموع نزدیک به ۲۰هزار بشکه در روز کمتر نفت از ایران وارد کرده‌اند. در میان این کشورها واردات فرانسه، اسپانیا و ترکیه کاهش و خرید یونان و ایتالیا اندکی افزایش داشته است.

رئیس‌جمهوری آمریکا، دونالد ترامپ هشتم ماه مه (۱۸اردیبهشت) فرمان اجرایی خروج ایالات متحده از توافق هسته‌ای با ایران و برجام را امضا، و در پی این اقدام وزارت خزانه‌داری ایالات متحده اعلام کرد که تحریم‌های لغو یا تعلیق شده آمریکا علیه رژیم ایران، در دو دوره ۹۰و ۱۸۰روزه دوباره اعمال خواهد شد.

دور نخست این تحریم‌ها از صبح سه‌شنبه، ۱۶مرداد دوباره اعمال می‌شوند و دور بعدی که صادرات نفت و محصولات نفتی ایران و مبادلات مالی بانک مرکزی را هدف گرفته ابتدای ماه نوامبر اعمال خواهند شد.

ترامپ از شریکان تجاری ایران خواسته است که تا زمان بازگشت کامل تحریم‌ها واردات نفت از ایران را به صفر برسانند یا به طرز قابل توجهی کاهش دهند.

 

آغاز سیر نزولی صادرات نفت

به نظر می‌رسد این روند از ماه گذشته آغاز شده باشد و ناظران پیش‌بینی می‌کنند سیر کاهشی واردات نفت و محصولات نفتی از ایران از ماه سپتامبر با سرعت بیشتری ادامه یابد.

به گزارش خبرگزاری نیروی تروریستی قدس سپاه پاسداران تسنیم؛ بزرگترین شرکت پالایشگاهی ژاپن، به‌علت عدم دریافت دستورالعمل صریح از دولت این کشور در مورد نحوه مواجهه با تحریم‌های آمریکا علیه ایران، ممکن است در ماه سپتامبر ناگزیر به قطع خرید نفت از ایران شود.

...ایالات متحده هدف از بازگرداندن تحریم‌های علیه رژیم ایران را وارد کردن سنگین‌ترین فشارها به این کشور برای تغییر سیاست‌ها و کشاندن تهران به پای میز مذاکرات عنوان می‌کند و امیدوار است صادرات نفت ایران تا یک و نیم میلیون بشکه در روز کاهش یابد. ناظران گمان می‌برند با فشارهای آمریکا صادرات نفت ایران حداکثر یک میلیون بشکه در روز کاهش یابد.

 

تحریم آمریکا، قطع یا کاهش همکاری چهار شرکت بزرگ آلمانی، هندی، ژاپنی و کره جنوبی با رژیم ایران

پیش‌بینی کاهش ۵۰درصدی فروش نفت ایران تا ماه آبان

کدام تحریم‌ها علیه رژیم ایران اعمال می‌شود

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/634c21c5-a3fa-40b6-ad97-66a913eec20d"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات