728 x 90

اعتراف به مشکل تهیه واکسن و وعده واکسیناسیون در زمستان۱۴۰۰

واکسیناسیون - عکس از آرشیو
واکسیناسیون - عکس از آرشیو

مصطفی قانعی عضو ستاد علمی مقابله با کرونای رژیم گفت: واکسن کووید١٩ در ایران با استفاده از توان داخلی و خرید از دیگر کشورها تأمین می‌شود و واکسیناسیون عمومی هم از زمستان ١٤٠٠ آغاز می‌شود.

در ادامهٔ ضد و نقیض‌گویی‌های آخوندها در مورد واکسن، علیرضا رئیسی معاون وزارت بهداشت، رژیم نیز گفت: برای تأمین واکسن دچار مشکل هستیم و مطمئن نیستیم تعداد زیادی واکسن تا پایان سال به دستمان برسد.

به گزارش خبرگزاری حکومتی مهر ۱۳بهمن رئیس ستاد علمی مقابله با کرونای رژیم افزود: در این برنامه قرار است حدود ۱۶ میلیون دوز واکسن از مجموعه کوواکس، بیش از ۲۵ میلیون دوز از طریق واردات و ۲۵ میلیون دوز با استفاده از تولیدات داخلی تأمین شود. واکسیناسیون عمومی نیز اسفندماه سال آینده شروع می‌شود.

وی همچنین افزود: زمستان امسال کارکنان مراکز بهداشتی و درمانی، افراد مسن، معلولان و جانبازان مراکز نگهداری در اولویت واکسیناسیون قرار دارند. بهار و تیرماه سال آینده نیز افراد بالای ۶۵ سال، افراد ۱۶ تا ۶۴ سال با بیماری زمینه‌ای و افرادی که به واسطه شغل خود با مردم در تماس هستند واکسن دریافت می‌کنند.

وی همچنین بیان کرد: مرداد تا آذر ۱۴۰۰ نیز نوبت به واکسیناسیون ساکنان مراکز شلوغ، افراد ۵۵ تا ۶۵ سال فاقد بیماری زمینه‌ای و شاغلان ضروری و کارکنان بهداشتی که در خط اول مواجهه نیستند، واکسن می‌زنند. در نهایت نیز در فاز چهارم، با شروع زمستان ۱۴۰۰، همه مردم در مقابل این بیماری واکسینه خواهند شد.

خاطرنشان میشود روز گذشته ۱۲بهمن بیش از ۱۱۰ عضو مجمع عمومی سازمان نظام پزشکی، در نامه‌ای به آخوند روحانی، خرید واکسن روسی اسپوتنیک V را غیرموجه و خطر آفرین دانسته و نکاتی را در این زمینه مطرح کردند. در قسمتی از این نامه آمده‌است:

- اطلاعات شفافی از مراحل تحقیق و ساخت واکسن اسپوتنیکV در دسترس نیست.
- واکسن اسپوتنیکV، توسط هیچ یک از منابع معتبر جهانی تایید نشده‌است. اثربخشی و بی‌خطری آن توسط مجامع جهانی و حتی شخصیت‌های علمی ستاد کرونا مورد تشکیک قرار گرفته‌است.
- مدارک، مستندات و دلایل تایید این واکسن، در اختیار صاحب‌نظران جامعه پزشکی قرار نگرفته‌است.
- ما اعضای مجمع عمومی سازمان، به عنوان نمایندگان جامعه پزشکی، نگرانی خود را نسبت به نحوه انتخاب، تائید و خرید واکسن موسوم اسپوتنیکV، ساخت کشور روسیه، اعلام می‌داریم.

در عین‌حال سخنگوی سازمان هواپیمایی رژیم در رابطه با ورود واکسن روسی کرونا به کشور در سه مرحله گفت:
مقرر بود پنجشنبه همین هفته اولین پارت از واکسن کرونای روسی بارگیری و وارد کشور شود که محقق نشد و احتمالا هفته آینده، هواپیمایی ماهان انتقال این واکسن به کشور را انجام می‎دهد.
از نظر تجهیزات برای انتقال این واکسن‎ها با هواپیما هیچ مشکلی نداریم.
انتقال این واکسن به کشور از طریق پروازهای سه شرکت هواپیمایی ماهان، ایران ایر و یک شرکت هواپیمایی دیگر انجام می‎شود.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/05e94523-71a1-4e80-b80c-1efaae17a7cd"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات