728 x 90

استمرار قیام در عراق - محاصره کنسولگری رژیم ایران در کربلا و مسدود کردن اتوبان الدوره در بغداد+ عکس و فیلم

این خبر تکمیل می‌شود.

 

شامگاه ۱۲ آبان ماه - دقایقی قبل بزرگراه دوره در بغداد توسط قیام کنندگان شیعه در عراق مسدود شد.

مسدود کردن اتوبان الدوره توسط جوانان انقلابی در بغداد ۱۳آبان۹۸

مسدود کردن اتوبان الدوره توسط جوانان انقلابی در بغداد ۱۳آبان۹۸

              

اعتصاب دانشگاه بابل

اعتصاب دانشگاه بابل

اعتصاب دانشگاه کوفه

اعتصاب دانشگاه کوفه

 

 

 به آتش کشیدن پرچم رژیم آخوندی از بالای پشت بام مطعم الترکی( کوه احد)، توسط انقلابیون و جوانان قیامی و شورشگر و با حضور هزاران نفر از  مردم عراق که در میدان تحریر حضور دارند.


۱۲ آبان ماه - شرکت نفت میسان پس از مسدود شدن جاده های منتهی به میدان نفتی بازرگان و پالایشگاه نفت میسان توسط قیام کنندگان بسته شدند.

با آغاز اعتصابات عمومی و نافرمانی مدنی در عراق، انقلاب مردم عراق در آستانه پیروزی قرار گرفته است.

پالایشگاه نفت میسان توسط قیام‌کنندگان بسته شد

پالایشگاه نفت میسان توسط قیام‌کنندگان بسته شد

عصیان مدنی و اعتصاب سراسری

به گزارش رسانه‌های عربی نافرمانی عمومی که از شب گذشته در بغداد اعلام شد به شهرهای دیگر عراق نیز گسترش پیدا کرد.

در بغداد تظاهرات کنندگان خیابانهای اصلی شهر از شهرک صدر و مناطق غرب قنات تا زعفرانیه و اتوبان محمد قاسم را بستند.
آنها مانع از آن شدند که کارمندان دولت و دانشجویان از مناطق خود خارج شده و به دوائر دولتی و دانشگاهها و مدارس برسند.

در جنوب عراق تظاهرات کنندگان در استان میسان جاده‌های منتهی به حوزه‌های نفتی را در منطقه المشرح بستند.
از طرفی تظاهرکنندگان بصره جاده معبر زمینی شیب واقع در مرز عراق و ایران را در همبستگی با عصیان مدنی که تظاهرات کنندگان بغداد به آن فراخوان داده بودند مسدود کردند. هم‌چنین تظاهرات کنندگان جاده حدفاصل بین خور زوبیر و ام قصر را با آتش زدن لاستیکهای خودرو مسدود کردند.

استانهای بصره، ناصریه، دیوانیه، میسان، کربلا و واسط نیز جاده‌های اصلی و فرعی و حیاتی مناطق خود را بستند تا با عصیان مدنی اعلام شده بغداد همبستگی کنند.
در ناصریه نیروهای امنیتی تلاش کردند پلهای مسدود شده را باز کنند ولی با مقاومت تظاهرات کنندگان روبه‌رو شدند.

لازم به ذکر است که تظاهرکنندگان در بغداد شنبه شب گذشته به عصیان مدنی و اعتصاب عمومی فراخوان دادند تا بدین وسیله فعالیت دوائر و مؤسسه‌های دولتی را فلج کنند و به حکومت مرکزی فشار بیاورند.
خواسته اصلی تظاهرات‌کنندگان برکناری تمامی حکومت عراق است.

قیام عراق - میدان تحریر بغداد

قیام عراق - میدان تحریر بغداد

یگانهای انداختن لیزر روی مزدوران خامنه‌ای جهت جلوگیری از شلیک در میدان تحریر

یگانهای انداختن لیزر روی مزدوران خامنه‌ای جهت جلوگیری از شلیک در میدان تحریر

 

 

استمرار قیام عراق، عصیان مدنی و اعتصابات سراسری

قیام عراق ادامه دارد. روز یکشنبه پس از شبی پر از درگیری و جنگ و گریز، اغلب خیابانها و اتوبانهای بغداد توسط قیام‌کنندگان بسته شد. پل نصر بغداد، ظهر یکشنبه توسط انقلابیون بسته شد.

در العماره و بصره و حله و ناصریه و بندر ام قصر بسیاری مسیرهای اصلی با ایجاد موانع توسط جوانان بسته شده است.

تعطیلی بسیاری مراکز و ادارات دولتی و بستن راهها و اتوبانها توسط جوانان قیام کننده، یک عصیان مدنی را شکل داده است. مدارس و دانشگاهها نیز در همه جا در اعتصاب هستند. سندیکاهای معلمان و وکلا نیز کماکان به اعتصاب خود ادامه می‌دهند.

در نجف مردم به‌پاخاسته اسم خیابان خمینی ملعون را تغییر داده و آن را ثوره تشرین یعنی انقلاب اکتبر گذاشته‌اند

اسکای نیوز در گزارشی از قیام مردم عراق گفت: جمعیت میلیونی به خیابانهای بغداد می‌ریزد. از یک هفته قبل روزانه صدها هزار نفر به‌منظور کمک‌رسانی، به میدان تحریر می‌آیند. شب یکشنبه در میدان تحریر و نزدیک پل سٍنِکsenek درگیریهای شبانه بین تظاهرات‌کنندگان و نیروهای ضدشورش به‌صورت جنگ و گریز ادامه داشت.

میدان تحریر - جوانان قیام در اوقاتی از روز در حال مطالعه

میدان تحریر - جوانان قیام در اوقاتی از روز در حال مطالعه

میدان تحریر - رنگ زدن جدول خیابان‌ها توسط مردم و جوانان قیامی

میدان تحریر - رنگ زدن جدول خیابان‌ها توسط مردم و جوانان قیامی

 

 

روز شنبه در استان بصره و خصوصاً در دروازه بندر ام‌ قصر تظاهراتی گسترده‌تر به‌وقوع پیوست. این بزرگترین و حیاتی‌ترین بندر عراق است و امتداد تظاهرات به بندر ام قصر نقطه‌عطف جدیدی قلمداد می‌شود... اغلب واردات عراق از این بندر می‌آید. هم‌چنین مردم عراق و تظاهرات‌کنندگان خواستار مجازات این حکومت هستند. مردم اکنون مسیر واردات را بسته‌اند که دوام و ادامه حکومت کنونی به آن وابسته است. قطع واردات، بسیاری از بخشها را به تعطیلی می‌کشاند.

 

به گزارش العربیه جوانان قیام آفرین عراق برای مقابله با شلیک گلوله‌های جنگی و گاز اشک‌آور به ابتکار جالبی دست زدند. العربیه گزارش داد:‌ تظاهرات‌کنندگان برای جلوگیری از اصابت نارنجک‌های گاز اشک‌آور، بر روی پل جمهوری منتهی به منطقه «سبز» سدی از آجر و بلوک‌ به بلندی چهار متر ایجاد کرده‌اند تا مانع اصابت مستقیم نارنجک‌های گاز اشک‌آور به تظاهرات‌کنندگان شود.

قیام در عراق - میدان تحریر بغداد

قیام در عراق - میدان تحریر بغداد

 

خبرگزاری رویترز در گزارشی از قیام مردم عراق نوشت:‌ هزاران تظاهر کننده روز شنبه تمامی مسیرها به بندر ام قصر را بستند. نیروهای امنیتی به روی جمعیت آتش باز کردند. عملیات در بندر ام قصر از روز چهارشنبه به‌طور کامل متوقف شده است، زیرا ورودی آن توسط تظاهرات‌کنندگان بسته شده است. تظاهرات‌کنندگان روز شنبه لاستیک آتش زدند و راهها را بستند و از شیوه‌های خشونت‌بار نیروهای امنیتی به خشم آمدند که طی آن دهها تن مجروح شدند.

در یک حرکت اعتراضی دیگر تظاهرات‌کنندگان مسیر رفتن به میدان نفتی مجنون را بستند و نگذاشتند کارکنان به آنجا بروند

نماینده کنگره آمریکا روبن گالگو گفت، “شهروندان عراقی از دخالت رژیم ایران خسته شده‌اند. این رژیم نگران است که بر دولت عراق را از دست بدهد. »

یک مقام اطلاعاتی عراقی گفت:‌“شیعیان جوان عراق خواستار سرنگونی نخست‌وزیر عادل عبدالمهدی هستند، مقامهای رژیم ایران نمی‌خواهند او را از دست بدهند. رژیم ایران این نبرد را باخته‌ است اگر‌ چه هنوز فاصله‌یی با باختن کل جنگ دارد”...

 

کمیساریای حقوق‌بشر به کارگیری گلوله‌های گاز اشک آور در مقابله با اعتراضات را محکوم کردن و به متوقف کردن فوری استفاده از این سلاح فراخواند.

قیام عراق - میدان تحریر بغداد

قیام عراق - میدان تحریر بغداد

 

روزنامه لوموند نوشت:‌ اعتراضات مردمی در عراق، روز سه‌شنبه اول اکتبر با چند فراخوان در شبکه‌های اجتماعی آغاز شد.معترضان عراقی، خواستار تغییر رژیم هستند. معترضان معتقدند که نیرو های طرفدار رژیم ایران، این اعتراضات را به خشونت کشیده‌اند؛ برخی از شاهدان عینی حتی می‌گویند در جریان این تظاهرات مردانی را دیده‌اند که فارسی صحبت می‌کنند و با علامت انگشت گذاشتن روی گلوی خود، معترضان را به مرگ تهدید کرده‌اند. معترضان عراقی می‌گویند:‌ قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس، برای سرکوب اعتراضات ضددولتی مردم عراق، اخیراً به بغداد سفری داشته است.

 

عراق در شبکه‌های اجتماعی کمپینی برای بایکوت اجناس ساخت رژیم ایران به راه انداخته‌اند. اینکار همزمان با بالا‌گرفتن شدت خشم مردمی از نقش رژیم ایران در عراق و مشارکت آن در سرکوب اعتراضات ضدحکومتی است

 

واشنگتن پست نوشت:‌ التوک توک (خودروهای سه چرخه کوچک) بی‌نام و نشان به سمبل قیام عراق تبدیل شده است.یک خواننده عراقی می‌گوید:‌ توک توک شاید مشابه یک اسباب بازی باشد اما باندازه یک تانک به دشمن آسیب می‌زند.خودروهای توک توک به فقیرترین بخشهای پایتخت اختصاص یافته‌اند، یکباره در عراق، چیزی محبوبتر از یک راننده توک توک نیست او یکی از شجاع‌ترین مردانی است که جانشان را بخطر می اندازند و با چابکی تمام در میان آتش گلوله و گاز اشک‌آور به نجات جان هموطنانش می‌پردازند و مجروحان را مجاناًً به بیمارستان یا آمبولانسهایی که نمی‌توانند به جمعیت تظاهر کننده دسترسی یابند منتقل می‌کنند

یکی از رزمندگان برای آزادی میهنش به صحنه نبرد یعنی میدان تحریر آمده

یکی از رزمندگان برای آزادی میهنش به صحنه نبرد یعنی میدان تحریر آمده

 

جوانان انقلابی بغداد که با روحیه‌یی سرزنده و پرشور در مقابل گلوله‌های سینه سپر می‌کنند، با اجرای طنزهای مختلف تبلیغات دروغین حکومتی برای سانسور و جلوگیری از انتشار اخبار قیام را به سخره می‌گیرند

همزمان با اوجگیری قیام مردم عراق، رژیم آخوندی مقتدی صدر را شب یکشنبه با هواپیمای سپاه پاسداران(ماهان ایر) به ایران منتقل کرد

به گزارش خبرگزاری حکومتی ایسنا وی ساعت ۲۳و ۲۰دقیقه شب به همراه مصطفی الیعقوبی نجف را به مقصد ایران ترک کرد.

طی روزهای اخیر قیام‌کنندگان عراقی با شعار نه به مقتدی نه به هادی مرزبندی خود را با تمامی جریانها و دسته‌های حاکم که توسط ولی‌فقیه ارتجاع هدایت می‌شوند نشان دادند.

 

ابوتکتک - در قلب قیام عراق قرار گرفته است و پیروز صحنه است

 

ترانه (ای جوانان قیام)، تقدیم به جوانان شورشگر که شبانه روز در میدان تحریر و شهرهای دیگر عراق برای  آزادی و بیرون کشیدن وطن خود از دست ایادی رژیم آخوندی پایداری می‌کنند.

 

خیابانها و میدانهای بغداد، یک به یک توسط انقلابیون مسدود می‌شود.

«میدان عدن در بغداد توسط انقلابیون مسدود شد».

خبرنگار الحدث از عراق: مناطق مختلفی در عراق امروز در پاسخ به فراخوان قیام کنندگان به اعتصاب عمومی، بسته شده‌اند.
شهر ناصریه در جنوب عراق در اعتصاب بسر می‌برد.

قیام کنندگان شیعه عراقی با خودروهایشان راههای اصلی بصره را بستند. 

 

به گزارش رسانه‌های داخلی عراق به‌نقل از منابع امنیتی روز یکشنبه تظاهرات‌کنندگان با طرح خواسته‌های مربوط به نافرمانی مدنی عمومی، اکثر خیابانها بغداد را بستند.

 تظاهرات‌کنندگان صبح روز یکشنبه اکثر خیابانهای بغداد و جاده‌های واقع در غرب پایتخت را بستند تا از این طریق مانع رفت و آمد شوند.

 اغلب جاده‌های اصلی مانند بزرگراه الشعله، پل البنوک، پل منطقه الشعب، جاده شهرداریها به‌سمت منطقه زیونه و ورزشگاه الشعب و خروجیهای شهر الصدر و بزرگراه الدوره از سمت جدید بغداد بسته شدند.

معترضان در بیانیه‌های متعدد که در میان روزنامه‌نگاران و پایگاههای شبکه اجتماعی توزیع شد، تأکید کردند تا تحقق کامل خواسته‌ها، هیچ‌گونه عقب‌نشینی از عرصه اعتراضات در کار نخواهد بود.

در این بیانیه‌ها از کارمندان بخش دولتی و خصوصی خواسته شده با دست زدن به اعتصاب عمومی در روز یکشنبه تا محقق شدن خواسته‌ها از تظاهرات‌کنندگان حمایت کنند.

سندیکای معلمان اعلام کرد مسئولیت کشته‌شدگان و مجروحان تظاهرات به گردن مسئولان سه‌گانه کشور،  اعتصاب عمومی تا روز پنجشنبه اینده ادامه دارد.

 

عصیان مدنی در عراق  با بستن جاده‌ها و راههای مواصلاتی:

قیام عراق - عصیان مدنی - مسدود کردن راهها در میسان

قیام عراق - عصیان مدنی - مسدود کردن راهها در میسان

قیام عراق - عصیان مدنی - مسدود کردن راهها در میسان

قیام عراق - عصیان مدنی - مسدود کردن راهها در میسان

قیام عراق - عصیان مدنی - مسدود کردن راهها در بصره

قیام عراق - عصیان مدنی - مسدود کردن راهها در بصره

قیام عراق - عصیان مدنی - مسدود کردن راهها در بصره

قیام عراق - عصیان مدنی - مسدود کردن راهها در بصره

 

 

تصاویری از گرامیداشت شهیدان قیام عراق در بغداد و بابل:

میدان تحریر - یاد شهیدان با روشن کردن شمع و سوگند گرفتن انتقام خون آنها

میدان تحریر - یاد شهیدان با روشن کردن شمع و سوگند گرفتن انتقام خون آنها

قیام در عراق - میدان تحریر بغداد - گرامی‌داشت شهیدان قیام عراق

قیام در عراق - میدان تحریر بغداد - گرامی‌داشت شهیدان قیام عراق

قیام در عراق - گرامی‌داشت شهیدان قیام در بابل عراق

قیام در عراق - گرامی‌داشت شهیدان قیام در بابل عراق

قیام در عراق - حضور اساتید دانشگاه بابل در گرامی‌داشت شهیدان قیام در بابل

قیام در عراق - حضور اساتید دانشگاه بابل در گرامی‌داشت شهیدان قیام در بابل

قیام در عراق - گرامی‌داشت شهیدان قیام در بابل

قیام در عراق - گرامی‌داشت شهیدان قیام در بابل

میدان تحریر - به یاد شهیدان قیام عراق

میدان تحریر - به یاد شهیدان قیام عراق

 

 آغاز عصیان مدنی توسط مردم عراق:

روز یکشنبه ۱۲آبان تظاهرات کنندگان عراقی عصیان مدنی را در سراسر کشور آغاز کردند. در حال حاضر خیابانهای بغداد توسط تظاهرت کنندگان بسته شده است. گزارشات ارسالی از العماره بیانگر این است که مردم خیابانهای اصلی را مسدود کرده‌اند.

وکلا، دانش آموزان، دانشجویان، طلاب حوزه های علمیه ، نیروهای پلیس و ارتش هم به قیام کنندگان پیوستند.

 تظاهرکنندگان مسیرهای اکثر خیابان‌های بغداد، پایتخت را بسته و خواستار نافرمانی مدنی سراسری شدند.

همچنین تظاهرکنندگان جاده اصلی بین بغداد و ذی قار و نیز استان واسط را بستند.

بامداد ۱۲آبان - مسدود کردن جاده‌ها در عراق

بامداد ۱۲آبان - مسدود کردن جاده‌ها در عراق

 

بامداد ۱۲ آبان - مسدود کردن جاده «محمد قاسم» بغداد

مردان و زنان غیور و جان بر کف عراق می دانند راهی که در آن قدم نهاده اند، یک طرفه و بی بازگشت است، قیام تا پیروزی ادامه دارد.

بامداد ۱۲آبان - مسدود کردن جاده «محمد قاسم» بغداد

بامداد ۱۲آبان - مسدود کردن جاده «محمد قاسم» بغداد

 

خبرگزاری رویترز: تظاهرات‌ کنندگان مسیر رفتن به میدان نفتی مجنون را بستند

خبرگزاری رویترز در گزارشی از قیام مردم در شهرهای مختلف عراق نوشت:‌ هزاران اعتراض کننده روز شنبه تمامی مسیرها به بندر ام قصر را بستند. نیروهای امنیتی در پاسخ، به اعتراض کنندگان به گاز اشک‌آور متوسل‌ شدند و روی جمعیت آتش باز کردند.

-عملیات در بندر ام قصر از روز چهارشنبه به‌طور کامل متوقف شده است، زیرا ورودی آن توسط اعتراض کنندگان از روز سه‌شنبه بسته شده است. اعتراض کنندگان روز شنبه لاستیک‌ سوزاندند و راهها را بستند و از شیوه‌های خشونت‌بار نیروهای امنیتی برای متفرق ساختن آنها به خشم آمدند که طی آن دهها تن مجروح شدند.

در یک حرکت اعتراضی دیگر تظاهرات‌ کنندگان مسیر رفتن به میدان نفتی مجنون را بستند و نگذاشتند کارکنان به آنجا بروند.

قیام عراق - میدان تحریر - کودکان با پرچم عراق در تظاهرات

قیام عراق - میدان تحریر - کودکان با پرچم عراق در تظاهرات

قیام عراق - به‌آتش کشیدن پرچم خرچنگ‌نشان رژیم آخوندی توسط جوانان عراقی

قیام عراق - به‌آتش کشیدن پرچم خرچنگ‌نشان رژیم آخوندی توسط جوانان عراقی

 

تظاهرات شبانه در بصره علیه رژیم آخوندی

العربیه گزارش داد:‌ بصره شاهد تظاهرات شبانه علیه دخالتهای رژیم ایران در امور داخلی عراق بود. در ناصریه نیز بین نیروهای امنتی عراق و معترضان درگیریهایی رخ داد.

سندیکای معلمان اعلام کرد تا روز پنجشنبه آینده اعتصاب ادامه دارد و رؤسای سه گانه را مسئول کشته و مجروحین شدن تظاهرکنندگان دانست.

العربیه افزود: برخی منابع امنیتی و پزشکی عراقی خبر از کشته شدن یک تظاهرکننده و مجروح شدن بیش از ۹۰ تن در تظاهرات روز شنبه در بغداد دادند. به نوبه خود کمیساریای حقوق بشر عراق اعلام کرد، در سلسله تظاهراتی  که در عراق  شروع شد ه است تاکنون ۲۶۰ تن کشته و ۱۲ هزار تن مجروح شده اند.

قیام عراق - میدان تحریر - مادران قهرمان پشتیبان فرزندان دلاور عراق

قیام عراق - میدان تحریر - مادران قهرمان پشتیبان فرزندان دلاور عراق

 

 آغاز عصیان مدنی توسط مردم عراق:

روز یکشنبه ۱۲آبان تظاهرات کنندگان عراقی عصیان مدنی را در سراسر کشور آغاز کردند. در حال حاضر خیابانهای بغداد توسط تظاهرت کنندگان بسته شده است. گزارشات ارسالی از العماره بیانگر این است که مردم خیابانهای اصلی را مسدود کرده‌اند.

قیام عراق - میدان تحریر - گروه مقابل با شلیک گاز اشک‌آور

قیام عراق - میدان تحریر - گروه مقابل با شلیک گاز اشک‌آور

قیام عراق - میدان تحریر

قیام عراق - میدان تحریر

 

 ان‌بی‌اسی: نگرانی رژیم ایران از قیام مردم عراق و لبنان

شبکه خبری ان بی سی آمریکا در گزارشی از قیام مردم عراق نوشت:‌ اعتراض های اخیر مردمی در عراق و لبنان موجب نگرانی رژیم ایران شده است.

به نوشته این شبکه تلویزیونی، رژیم ایران  از سال ها پیش برای گسترش نفوذ خود در این کشورها تلاش کرده و از دست دادن این نفوذ مایه نگرانی رژیم خواهد بود. بنابه این گزارش، اگر از قدرت سیاسی حزب الله در لبنان یا عادل عبدالمهدی نخست وزیر عراق کاسته شود، رژیم ایران چیزهای زیادی برای از دست دادن خواهد داشت.

قیام عراق - میدان تحریر - پخت و پز غذا توسط مادران برای رزمندگان آزادی

قیام عراق - میدان تحریر - پخت و پز غذا توسط مادران برای رزمندگان آزادی

قیام عراق - میدان تحریر - کودکان با پرچم عراق در تظاهرات

قیام عراق - میدان تحریر - کودکان با پرچم عراق در تظاهرات

 

قیام عراق - میدان تحریر حضور دانش آموزان و دانشجویان در تظاهرات امروز ۱۲آبان۹۸

 

میدان تحریر بغداد - کوه احد - سمبل مقاومت جوانان عراقی:

 

  • مارک دوبوویتز مدیر اجرایی دفاع از دموکراسیها در واشنگتن: ‌تظاهرات لبنان و عراق و خود ایران نشان می‌دهد مردم خواستار خلاصی از دیکتاتوری مذهبی ایران و نیروهای نیابتی فرقه‌گرا و خشونت طلب آن هستند
  • دویچه وله آلمان: اعتراضها در بغداد به‌ویژه در مناطق شیعه نشین ادامه دارد و معترضان علیه دخالت‌های رژیم ایران شعار می‌دهند.
  • ان.بی.سی: اعتراضهای مردمی در عراق و لبنان موجب نگرانی رژیم ایران شده است.
  • خبرگزاری آسوشیتدپرس: روز شنبه نیروهای امنیتی عراقی علاوه بر شلیک گاز اشک‌آور بر روی هزاران تظاهر کننده ضددولتی از مهمات جنگی نیز استفاده کردند که منجر به کشته شدن حداقل یک تن و مجروح شدن بیش از ۲۰۰تن در بغداد و جنوب کشور شد.
  • میدل ایست آی: تظاهرات‌کنندگان عراقی کنترل میدان تحریر در بغداد را حفظ می‌کنند و به تظاهرات ادامه می‌دهند.
  • میدل ایست آی:‌ خشونت نیروهای امنیتی در جلوگیری از اعتراض تظاهرات‌کنندگان، شکست‌خورده است.
  • اسکای نیوز: از بصره تا بغداد و سایر شهرها موج اعتراضات ادامه دارد. بزرگترین موج اعتراضاتی که حکومت عراق از سال ۲۰۰۳با آن مواجه است.
  • فصلنامه فارن پالیسی: اکنون بسیاری از تظاهرات‌کنندگان، رژیم ایران و نیروهای تحت حمایت این رژیم را مسئول بدترین خشونتها می‌دانند.

 

تصاویری از قیام عراق:

تظاهرات در کربلا علیه دخالت‌های رژیم آخوند و خامنه‌ای و پاسدار قاسم سلیمانی

تظاهرات در کربلا علیه دخالت‌های رژیم آخوند و خامنه‌ای و پاسدار قاسم سلیمانی

تظاهرات در کربلا علیه دخالت‌های رژیم آخوند و خامنه‌ای و پاسدار قاسم سلیمانی

تظاهرات در کربلا علیه دخالت‌های رژیم آخوند و خامنه‌ای و پاسدار قاسم سلیمانی

تظاهرات در کربلا علیه دخالت‌های رژیم آخوند و خامنه‌ای و پاسدار قاسم سلیمانی

تظاهرات در کربلا علیه دخالت‌های رژیم آخوند و خامنه‌ای و پاسدار قاسم سلیمانی

انتقال مواد غذایی برای رزمندگان و جوانان روی پل جمهوری،جبهه جلویی نبرد

انتقال مواد غذایی برای رزمندگان و جوانان روی پل جمهوری،جبهه جلویی نبرد

توک توک - در قلب قیام عراق قرار گرفته است و پیروز صحنه است

توک توک - در قلب قیام عراق قرار گرفته است و پیروز صحنه است

تخریب تصاویر خامنه‌ای و قاسم سلیمانی در بغداد

تخریب تصاویر خامنه‌ای و قاسم سلیمانی در بغداد

قیام و تظاهرات جوانان عراقی در ام القصر

قیام و تظاهرات جوانان عراقی در ام القصر

قیام عراق - میدان تحریر - جوانان قیامی و شورشگر

قیام عراق - میدان تحریر - جوانان قیامی و شورشگر

 

فراخوان جوانان شورشی عراق به اعتصاب عمومی

تلویزیون العربیه اعلام کرد: سندیکای معلمان عراقی در پاسخ به وزارت آموزش و پرورش که روز یکشنبه را روز کار رسمی اعلام کرده بود این دستور را رد کرده و اعلام کرد تا تحقق خواستهای تظاهر کنندگان تعطیل رسمی اعلام می‌شود.

جوانان شرکت‌کننده در تظاهراتهایی که در شهرها و استانهای مختلف عراق برگزار می‌شود از طریق سایتهای ارتباط جمعی، شروع عصیان مدنی را از روز یکشنبه اعلام کردند.

شرکت‌کنندگان در اعتراضات مردمی گفتند تظاهرات و عصیان مدنی تا محقق شدن خواسته‌ها به‌خصوص به‌منظور تغییر سیستم انتخابات و استعفای دولت و پارلمان ادامه پیدا می‌کند.

قیام عراق - میدان تحریر - مرکز پزشکی رسیدگی به مجروحان

قیام عراق - میدان تحریر - مرکز پزشکی رسیدگی به مجروحان

قیام عراق - میدان تحریر - گروه مقابل با شلیک گاز اشک‌آور

قیام عراق - میدان تحریر - گروه مقابل با شلیک گاز اشک‌آور

 

لوموند: مردم عراق خواستار تغییر رژیم هستند

روزنامه لوموند درباره قیام مردم عراق نوشت:‌ اعتراضات مردمی در عراق، روز سه‌شنبه اول اکتبر با چند فراخوان در شبکه‌های اجتماعی آغاز شد. معترضان عراقی، خواستار تغییر رژیم هستند، و علیه وضعیت نابسامان اقتصادی، فساد گسترده و ناتوانی دولت در تأمین امنیت شهروندان تظاهرات می‌کنند.

به‌نوشته لوموند، معترضان عراقی که علیه دولت این کشور دست به تظاهرات‌ زده‌اند، به این باورند که رژیم ایران از دولتمردان عراقی حمایت می‌کند؛ آنها معتقدند که نیرو های طرفدار رژیم ایران، این اعتراضات را به خشونت کشیده‌اند؛ برخی از شاهدان عینی حتی می‌گویند که در جریان این تظاهرات مردانی را دیده‌اند که فارسی صحبت می‌کنند و با علامت انگشت گذاشتن روی گلوی خود، معترضان را به مرگ تهدید کرده‌اند. معترضان عراقی می‌گویند:‌ قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران، برای سرکوب اعتراضات ضددولتی مردم عراق، اخیراً به بغداد سفری داشته است.

لوموند می‌نویسد که مردم عراق از سال ۲۰۱۱ به این سو برای به‌دست آوردن آزادی در این کشور مبارزه می‌کنند. "میدان تحریر" به‌عنوان یک میدان نمادین شاهد ریخته شدن خون معترضان زیادی تاکنون بوده است و حال مردم عراق قصد ندارند پیش از رسیدن به آزادی، دست از تظاهرات بردارند. آنها نه تنها خواستار استعفای عادل عبدالمهدی از قدرت هستند، بلکه می‌خواهند پارلمان این کشور و تمامی احزاب مذهبی نیز از قدرت کناره‌گیری کنند.

 

مطالب مرتبط:

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/5741399c-6809-4ebe-b94d-3ca6788f7000"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات