728 x 90

ادامه حملات موشکی حوثیهای وابسته به رژیم آخوندی و هشدارهای آمریکا

ادامه حملات موشکی حوثیهای وابسته به رژیم آخوندی
ادامه حملات موشکی حوثیهای وابسته به رژیم آخوندی

سنتکام فرماندهی مرکزی آمریکا صبح امروز جمعه ۲۴ آذر گزارش داد: ظهر روز گذشته ۱۴دسامبر، یک موشک بالستیک از منطقه تحت کنترل حوثی‌ها در یمن به سمت مسیر کشتیرانی بین‌المللی در شمال باب‌المندب شلیک شد. جراحت یا خسارتی در پی نداشت. پس از پرتاب این موشک، کشتی «مرسک جبل الطارق» مورد تهدید حوثی‌ها قرار گرفت. آنها تهدید کردند که حملات موشکی بیشتری را انجام خواهند داد.

سنتکام هشدار داد در حالی که این حادثه شامل نیروهای آمریکایی نبود، ما هم‌چنان به نظارت دقیق اوضاع ادامه می‌دهیم. این حملات هم‌چنان امنیت بین‌المللی دریایی را تهدید می‌کند».

هم‌چنین اکسیوس به‌نقل از دو مقام آمریکایی گفت که دولت بایدن اخیراً از طریق چندین کانال به شورشیان حوثی در یمن پیام‌هایی ارسال کرده و به آنها هشدار داده است که حملات خود را به کشتی‌ها در دریای سرخ و علیه اسراییل متوقف کنند. حملات حوثی‌ها تنشهایی را در منطقه ایجاد کرده است و تهدیدی فزاینده برای کشتی‌هایی است که در یکی از مسیرهای اصلی کشتیرانی تجاری منطقه تردد می‌کنند. به‌گفته این مقام ها، تیم لندرکینگ، فرستاده ویژه آمریکا در امور یمن که در روزهای اخیر از خلیج‌فارس بازدید کرده بود، از همتایان خود در عربستان سعودی، عمان و قطر خواست پیام های هشدار دهنده‌ای را به حوثی‌ها برسانند. مقامات آمریکایی گفتند که چندین کشور در منطقه پیام‌های مشابهی را در دو هفته گذشته به حوثی‌ها داده‌اند و به صراحت گفته‌اند که حملات حوثی‌ها به کشتی‌ها در دریای سرخ یا علیه اسراییل بر فراز خاک آنها &#۳۹;غیرقابل قبول&#۳۹; است.

مقامات آمریکایی اذعان می‌کنند که این هشدارها تاکنون حوثی‌ها را به کاهش تنش در حملات خود سوق نداده است.

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/306eaeb0-3ed7-4736-842c-591a5e42f554"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات