728 x 90

انفجار بیروت؛ادامه تظاهرات مردم خشمگین در چهارمین روز

لبنان در چهارمین روز
لبنان در چهارمین روز

مردم و جوانان شورشگر لبنان روز سه شنبه ۲۱مرداد به تظاهرات خشمگینانه خود در بیروت ادامه دادند و خواهان سرنگونی تمامیت نظام و سیستم حاکمیت فاسدی شدند که تحت سلطه و نفوذ حزب الشطان است.

الحدث ۲۱مرداد گزارش داد: «تظاهرکنندگان خواستار رهایی از کلیت نظام سیاسی حاکم هستند و در این مرحله بر استعفای میشل عون رئیس جمهور لبنان تأکید دارند. تظاهرکنندگان می گویند این استعفاها باید به تغییر ریشه ای نظام سیاسی کشور بیانجامد».

اسکای نیوز از بیروت گزارش داد:‌ «تظاهرکنندگان شعار می دهند میشل عون برو گمشو.

مشروعیت این نظام با همه ارکان آن از بین رفته است. زمان آن رسیده تا یک حکومت عادل و مردمی برپا شود. حکومت دیاب از همان لحظه تشکیل به دلیل این که مردم آن را رد کردند ساقط شده بود. هیأت حاکمه شکست خورده از جمله رئیس جمهور، پارلمان و همه کسانی که درحاکمیت با آنها هستند باید بروند. هر قدمی برای حسابرسی و بیرون کشیدن لبنان از بحرانها فقط با سرنگون شدن این حکومت نامشروع امکان پذیر است. باید یک حکومتی انتقالی مستقل که مشروعیتش را از مردم می گیرد تشکیل شود».

  • حرکت مردم لبنان با مارش نظامی از محله «الجمیزه» به سمت بندر بیروت برای ملحق شدن به سایر انقلابیون

  • بیروت: هم اکنون شروع تجمع انقلابیون و برپایی چوبه دار برای حسن نصرالله و همه مفسدان همکارش در دولت سرنگون شده!

  • تجمع گسترده مردمی طبق فراخوان در بیروت

به نقل از سایت النشره، تظاهرکنندگان لبنانی یک روز پس از استعفای دولت حسان دیاب به مرکز بیروت رفته و خواستار مواخذه و مجازات عاملان انفجار بیروت شدند که تاکنون ده‌ها کشته و هزاران زخمی برجای گذاشته است.

-لبنان

شمار کشته‌شدگان انفجارهای بیروت به ۱۷۱ تن رسید

طبق آخرین آمار اعلام‌شده از سوی مقامات لبنان، شمار کشته‌شدگان انفجارهای بیروت به ۱۷۱ تن رسیده است. بین ۳۰ تا ۴۰ نفر نیز همچنان مفقودند.

در انفجارهای سه‌شنبه گذشته بیروت حدود شش هزار نفر زخمی و نزدیک به ۳۰۰ هزار تن بی‌خانمان شدند. تظاهرات مردمی پس از این انفجارها در اعتراض به عملکرد دولت لبنان، سرانجام به استعفای دولت انجامید.

-لبنان

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/4456eedb-5842-461c-8c2f-b674410fe313"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات