728 x 90

آمار قربانیان کرونا در سراسر کشور از ۵۰۳هزار و ۸۰۰ نفر بیشتر است

شورای ملی مقاومت ایران
شورای ملی مقاومت ایران

شورای ملی مقاومت ایران -سربرگ

آمار قربانیان کرونا در سراسر کشور از ۵۰۳هزار و ۸۰۰نفر بیشتر است

 

  •   سازمان نظامی پزشکی تهران: میزان ابتلا آن‌چنان بالا خواهد رفت که میزان بستری و آمار فوتی‌ها مجدداً به پیک‌های قبلی برسد
  • بیمارستان بهارلو تهران: در اکثر بخش‌ها با کمبود نیرو مواجه هستیم. آمار ابتلای کادر درمان به این سویه از کرونا تصاعدی است
  • دانشگاه پزشکی مشهد: بستری‌شدگان روزانه کرونا به۴۰۰ نفر در روز رسیده، هم‌اکنون۱۰۱۰نفر بستری و ۲۱۲نفر در ICU هستند
  • دانشگاه پزشکی اراک: استان مرکزی با کمبود تخت های ICU کودکان روبه‌روست و تمامی تختهای ICU کودکان پر است
  • بیمارستان ابوذر اهواز: رسیدگی به این حجم از مبتلایان از توان کادر درمان خارج است. در۱یا۲ هفته آینده تعداد مبتلایان ۲برابر می‌شود
  • دانشگاه پزشکی کرمانشاه: با ادامه این وضعیت طی ۱۰روز آینده به هزار بستری می‌رسیم که خطری بسیار جدی است  

 

سازمان مجاهدین خلق ایران بعدازظهر سه‌شبنه، ۱۹بهمن ۱۴۰۰ اعلام کرد آمار جانگداز جان‌باختگان کرونا در ۵۴۷شهر از ۵۰۳هزار و ۸۰۰نفر بیشتر است. آمار جان‌باختگان در آذربایجان غربی به ۱۸۹۹۳نفر، در اردبیل به ۶۴۳۵نفر، در البرز به ۱۴۶۶۸نفر، در اصفهان به ۳۴۹۶۰نفر، در تهران به ۱۱۷۶۵۵نفر، در خراسان رضوی به ۴۰۵۰۵نفر، در خراسان شمالی به ۶۴۸۳نفر، در خوزستان به ۳۰۳۶۵نفر، در سمنان به ۶۶۴۰نفر، در سیستان و بلوچستان به ۱۳۸۸۵نفر، در فارس به ۱۹۱۵۰نفر، در قزوین به ۵۹۴۴نفر، در کرمان به ۱۳۵۹۲نفر، در کرمانشاه به ۹۴۲۴نفر، در کهگیلویه و بویراحمد به ۳۸۲۹نفر، در گیلان به ۱۷۴۲۰نفر، در مازندران به ۱۸۲۵۰نفر، در مرکزی به ۹۲۰۸نفر، در هرمزگان به ۸۳۷۵نفر و در یزد به ۸۳۶۸نفر رسیده است.

 

در تهران، امیر صدری، مدیر روابط عمومی سازمان نظامی پزشکی تهران گفت: «مراجعات سرپایی به بیمارستانها و مراکز درمانی بسیار بالاست، پیش‌بینی این است که میزان ابتلا آن‌چنان بالا خواهد رفت که میزان بستری و فوت ما به عدد پیک‌های قبلی برسد. در هفته پیش رو و هفته بعد شیب ابتلا و انتقال آن‌چنان بالا خواهد بود که ما به‌سرعت پیک را رد خواهیم کرد» (شفقنا ۱۹ بهمن۱۴۰۰).

معاون بیمارستان بهارلو گفت: «در اکثر بخش‌ها با کمبود نیرو مواجه هستیم. آمار ابتلای کادر درمان تصاعدی است. یک تا دو ماه آینده روزهای سختی پیش رو خواهیم داشت، هنوز به قله پیک نرسیدیم» (ایسنا ۱۸ بهمن۱۴۰۰).

 

در خراسان رضوی، دانشگاه پزشکی مشهد اعلام کرد: «بستری شدگان روند افزایشی دارد و ۱۰۱۰نفر بستری هستند. بستری‌شدگان روزانه به ۴۰۰ نفر رسیده که ۲ برابر۱۰ روز قبل است. هم‌اکنون ۲۱۲ بیمار در ICU نگهداری می‌شوند» (ایرنا ۱۹بهمن ۱۴۰۰۹. رئیس بیمارستان هاشمی‌نژاد گفت: «بیماران سرپایی و بستری افزایش ۱۰۰درصدی یافته است» (خبرگزاری صدا و سیما رژیم ۱۹بهمن).

در آذربایجان غربی، سرپرست دانشگاه پزشکی گفت: «آمار ابتلا به کرونا در آذربایجان غربی روزانه بیش از ۱۸برابر افزایش می‌یابد» (خبرگزاری حکومتی مهر ۱۹بهمن ۱۴۰۰).

در سمنان، شمار بیماران در هفته گذشته نسبت به هفته قبل از آن ۵برابر شده است. در شبانه روز گذشته تست کرونای ۹۳۶نفر در استان سمنان مثبت اعلام شده است» (خبرگزاری صدا و سیما رژیم ۱۹ بهمن۱۴۰۰).

 

در مرکزی، معاون دانشگاه پزشکی اراک گفت: «استان مرکزی به مانند دیگر نقاط کشور با کمبود تختهای ICU کودکان روبه‌روست، در حال حاضر تمامی تختهای مراقبت ویژه کودکان در استان مرکزی پر است» (ایسنا ۱۹ بهمن۱۴۰۰).

در خوزستان، رئیس بیمارستان ابوذر اهواز از افزایش ابتلای کودکان زیر ۲سال به امیکرون خبر داد و گفت: «رسیدگی به این حجم از مبتلایان شاید از توان کادر درمان خارج باشد. طی یک یا ۲هفته مبتلایان در خوزستان ۲برابر می‌شود» (ایلنا ۱۹ بهمن۱۴۰۰).

دانشگاه پزشکی اهواز با ابراز وحشت از ابتلای کادرهای درمانی به کرونا گفت: «۳۵۰ پرستار مبتلا شده‌اند. به تخت‌های ICU بیشتری نیاز داریم. از امروز به تدریج ICUهای بیمارستانها وارد مدار بستری بیماران مبتلا به کرونا می‌شوند» (ایسنا ۱۹بهمن۱۴۰۰).

در یزد معاون دانشگاه پزشکی یزد از افزایش نگران‌کننده مبتلایان خبر داد و گفت: «۴۸۱ مبتلا بستری هستند که از این تعداد ۱۰۳نفر در ICU بستری هستند و در شبانه روز گذشته، ۱۰۳بیمار بستری شدند» (خبرگزاری حکومتی مهر ۱۹ بهمن۱۴۰۰).

 

در کرمانشاه، سخنگوی ستاد کرونا در دانشگاه پزشکی اعلام کرد: «ممکن است طی ۱۰روز آینده به هزار بستری برسیم که خطری بسیار جدی است. ۲۰درصد موارد بستری کودکان هستند» (خبرگزاری سپاه پاسداران ۱۹ بهمن۱۴۰۰).

 

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۱۹ بهمن ۱۴۰۰ (۸ فوریه ۲۰۲۲)

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/074457cd-8b4a-4b8f-916c-9114b54af619"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات